Disconnect forceren om bepaald uur

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem [topic=166739] omdat ik dit nog steeds niet opgelost krijg vermoed ik het volgende.

Nog even het probleem samengevat: op regelmatige tijdstippen valt mijn inetconnectie weg. Ik heb een ip in de range 217.136.12x.xxx Wanneer ik geen connectie meer lijk te hebben heb ik er wel nog een en kan ik enkel nog 217.136.120.1 pingen. Alle andere geven doelhost niet bereikbaar. Voor meer uitleg zie andere topic.

Om de 36u is er een disconnect van Belgacom maar blijkbaar gaat het daar mis de connectie blijft.

Het probleem keert regelmatig terug soms vroeger dan om de 36 uur. Nu zou ik het volgende willen iedere nacht om bv 4 u moet routing and remote access de verbinding verbreken en terug aanmaken.

Of bestaat er een manier om de verbinding te laten monitorren door RRAS bv als bij het pingen van 195.238.2.21 of 195.238.2.22 bij beide 4 maal niet lukt een disconnect en een reconnect te laten doen.

Wat details de server is Windows 2000 met Raspppoe en een externe modem alcatel speedtouch home.

Ik hoop echt dat iemand me kan hebben want niets is zo vervelend als ik niet thuis ben en de inetconnectie van mijn server is weggevallen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Topicstarter
Iemand een idee ?
Ja k weet het dat een uur niet veel is maar toch. :)

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• BOOTZ
  • Laatst online: 17-03 09:38
zal je misschien zelf iets voor moeten schrijven (kan wel met visual basic), ik kan zo gauw geen standaard programma voor je vinden (maar probeer eens op google te zoeken of anders http://planet-source-code.com )
of je zet in je scheduler dat ie om 4 uur 'snachts de verbinding opnieuw maakt (of gewoon reboot, heb je weer een 'schoon' systeem)

Maak je eigen poll