upgrade geluid van de TV - cinema setje of losse versterker?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeetjeBeetje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:24
Ik zoek een?
Versterker of een Cinema setje.
Omdat het geluid dat uit mijn TV komt niet ideaal is voor films/series ben ik op zoek naar 'iets' om dit te verbeteren. Ik kijk veel films/series. Het gaat niet om hoe hard het geluid moet kunnen, als de kwaliteit maar netjes is voor het budget dat hieronder is genoemd.

Verder wil ik natuurlijk met bluetooth (of andere draadloze manier) mijn telefoon kunnen koppelen voor de keren dat ik wel muziek wil afspelen (vaak via Google Music)

Wat is je budget?
Rond de 300 Euro, met 400 toch wel de harde limiet

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Al een beetje vernoemd hierboven, het voornaamste is dat het een setje moet zijn om het tv geluid te verbeteren. Dat muziek er ook lekker bij klinkt is een leuke bonus, maar voor mij niet het belangrijkst.
Als er een tuner in zit om radio te kunnen luisteren is dit ook mooi meegenomen

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat zelf te kijken naar versterkers met waarschijnlijk een setje speakers via marktplaats. In eerste instantie 2.0, mocht ik later willen uitbreiden naar 5.1 dan kan dat altijd nog denk ik.
Ik kwam deze tegen maar wil graag meningen of alternatieven horen: Pricewatch: Onkyo SR 343

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik begon me af te vragen of een complete versterker een beetje overkill is wanneer ik het voornamelijk ga gebruiken om het tv geluid over te laten lopen. In verhouding relatief weinig muziek. Ben ik net zo goed af met een 2.1 cinema setje of een soundbar of is versterker + speakertje toch de way to go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat voor jou de beste keuze is, kun je in mijn ogen alleen zelf bepalen. Je zou een standaard cinema setje kunnen nemen en voor een filmliefhebber zou ik dan zeggen wel in 5.1. Anders mis je de surround ervaring en dat is dan toch jammer. Hetzelfde geld voor de soundbar, zul je geen surround sound hebben.

Wat alle bovengenoemde opties gemeen hebben is dat de geluidskwaliteit voor muziek in alle gevallen maar matig zal zijn. Dit is in jou situatie echter misschien niet heel erg. Een ander nadeel is verder dat de mogelijkheden tot upgraden/uitbreiden en de aansluitmogelijkheden beperkt zijn.

Met een losse receiver en speakers kun je alle kanten op en kun je zo goedkoop of duur maken als je wil; zeker als gebruikt kopen een optie is. De geluidskwaliteit en flexibiliteit is dan in ieder geval beter voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Zou als je de ruimte hebt gewoon zoiets kopen.versterker

En zulke speakers erbij.harman

Je kan ook voor grotere speakers gaan maar ik denk dat je hiermee prima een film kan kijken