Wat wordt de volgende upgrade?

Pagina: 1
Acties:

• RoyRolls
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-02 14:05

RoyRolls

Ik ben Roy

Topicstarter
Goedemorgen, middag, avond of misschien wel nacht,
Ik heb momenteel de volgende opstellingen in mijn PC:
  • Kast: Cooler Master K380
  • CPU: Intel Core i5 4690K
  • GPU: MSI GTX 960 4GB
  • HDD: Seagate Barrucade 2TB + een oude 300GB HDD uit een oude laptop
  • MOBO: MSI H81-M-E34
  • PSU: Cooler Master 600W Thunder
  • RAM: 8GB Corsair vengeance
De GPU is een paar maanden geleden geplaatst, en wil ik niet upgraden. CPU lijkt mij ook niet noodzakelijk om te upgraden.

Nou zou ik graag weten wat jullie zouden veranderen? Ik heb er eventueel over nagedacht om een SSD te kopen en WI10 een frisse installatie te geven op een SSD alleen zit ik dan met de licentie, waar ik ook games als GTA op plaatst i.v.m. versnelling laadtijd.

Ook heb ik erover nagedacht om de RAM te upgraden, maar weet niet zeker of dit nuttig is met de doeleinden waar ik de computer voor gebruik.

Ik gebruik mijn computer voornamelijk voor standaard gaming maar ook voor een beetje photoshop.

Wat zouden jullie doen? Graag hoor ik dit,

Met vriendelijke groetjes,
Roy

Roy

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-02 13:11
Een SSD. Wereld van verschil.
Loop je nu al tegen de limieten van je geheugen aan tijdens je activiteiten?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 12:30
SSD, zonder twijfel de beste upgrade

Windows 10 hangt vast aan je systeem, met ssd zal dit niet echt veranderen

Desnoods doe je een kloon

• RoyRolls

RoyRolls

Ik ben Roy

Topicstarter
Nat-Water schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 17:29:
Een SSD. Wereld van verschil.
Loop je nu al tegen de limieten van je geheugen aan tijdens je activiteiten?
Bedankt voor je reactie! Ik loop niet echt tegen mijn limieten aan op dit moment aangezien ik toch niet alles tegelijk kan doen, alleen als ik 2 VM's ga draaien en 10 word bestanden open heb is dit het geval. Alleen doe ik dit nooit :) Een SSD leek mij idd ook al het beste!

Roy

• RoyRolls

RoyRolls

Ik ben Roy

Topicstarter
DeDooieVent schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 17:29:
SSD, zonder twijfel de beste upgrade

Windows 10 hangt vast aan je systeem, met ssd zal dit niet echt veranderen

Desnoods doe je een kloon
Bedankt voor je reactie!
Ik had hier al eerder over gelezen, maar wist dit niet zeker! Ik zit er ook echt aan te denken om een SSD te nemen! Klonen is indd een mogelijkheid alleen moet ik dan een 2TB SSD kopen, en dat geld heb ik er niet echt voor over...

Roy

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 13:45
RoyRolls schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 17:45:
[...]

Bedankt voor je reactie!
Ik had hier al eerder over gelezen, maar wist dit niet zeker! Ik zit er ook echt aan te denken om een SSD te nemen! Klonen is indd een mogelijkheid alleen moet ik dan een 2TB SSD kopen, en dat geld heb ik er niet echt voor over...
Hoeft niet hoor, gewoon je partities verkleinen en naar het begin verplaatsen voordat je 'm kloont.
Het mag wel redelijk bizar heten dat je een dusdanig systeem hebt staan maar je installatie nog steeds vanaf een roterende harde schijf draait.
RoyRolls schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 17:44:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik loop niet echt tegen mijn limieten aan op dit moment aangezien ik toch niet alles tegelijk kan doen, alleen als ik 2 VM's ga draaien en 10 word bestanden open heb is dit het geval. Alleen doe ik dit nooit :) Een SSD leek mij idd ook al het beste!
Je wilt ook niet je geheugen helemaal vol hebben, een paar GB vrijhouden voor caching is wel lekker. Als je met VM's werkt is het al snel de moeite waard iets meer dan 8GB te nemen, de kosten zijn het niet echt.

• RoyRolls

RoyRolls

Ik ben Roy

Topicstarter
mcDavid schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 17:53:
[...]

Hoeft niet hoor, gewoon je partities verkleinen en naar het begin verplaatsen voordat je 'm kloont.
Het mag wel redelijk bizar heten dat je een dusdanig systeem hebt staan maar je installatie nog steeds vanaf een roterende harde schijf draait.

[...]

Je wilt ook niet je geheugen helemaal vol hebben, een paar GB vrijhouden voor caching is wel lekker. Als je met VM's werkt is het al snel de moeite waard iets meer dan 8GB te nemen, de kosten zijn het niet echt.
Bedankt voor je reactie, natuurlijk kan ik de partities verkleinen, zelf niet aan gedacht! VM's draai ik niet redelijk vaak, maar soms wel. De kosten voor geheugen is niet super groot en zal ik dan ook snel kunnen doen, het is natuurlijk ook mogelijk om eerst het ene te doen en dan het andere! Maar zeker denk ik eraan om een SSD upgrade uit te voeren en een upgrade van mijn werkgeheugen. Ik twijfel alleen nog de hoeveelheid GB SSD ik dan zal aanschaffen, ik wil eigenlijk niet onder de 120GB zitten maar niet boven de 500G uitkomen i.v.m. kosten.

Roy

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 12:30
RoyRolls schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 17:59:
[...]

Bedankt voor je reactie, natuurlijk kan ik de partities verkleinen, zelf niet aan gedacht! VM's draai ik niet redelijk vaak, maar soms wel. De kosten voor geheugen is niet super groot en zal ik dan ook snel kunnen doen, het is natuurlijk ook mogelijk om eerst het ene te doen en dan het andere! Maar zeker denk ik eraan om een SSD upgrade uit te voeren en een upgrade van mijn werkgeheugen. Ik twijfel alleen nog de hoeveelheid GB SSD ik dan zal aanschaffen, ik wil eigenlijk niet onder de 120GB zitten maar niet boven de 500G uitkomen i.v.m. kosten.
500 GB is nu, naar mijn idee, op dit moment de sweet spot qua kosten, draai zelf een 500 GB samsung 850 m.2 ze zijn zeer betaalbaar en groot zat, mijn vorige was een 250 GB samsung 830. is twee laptops meegegaan en uiteindelijk met de laatste laptop meeverkocht...

Ik zou als ik jou was trouwens niet klonen maar gewoon fresh install doen met de oude schijf losgekoppeld, tijdens install kiezen voor "ik heb geen licentiesleutel" en na installatie kijken of hij is geactiveerd

• Randle
  • Laatst online: 30-01 20:48
De beste update is zonder twijfel een SSD.
Afhankelijk van je budget en ruimte die je nodig hebt zou ik kiezen tussen 250 en 500 GB.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung 850 EVO 250GB€ 87,45€ 87,45
1Samsung 850 EVO 500GB€ 139,90€ 139,90
Bekijk collectie
Importeer producten

Zelf heb ik genoeg aan 250GB voor het besturingssysteem en alle programma's.
Scheelt toch weer ruim 50 euro.

Mocht je nog wat geld over hebben is het wellicht handig om gelijk ram toe te voegen als je de kast toch al open hebt voor het toevoegen van een SSD.

Heb je 1x 8gb of 2x 4gb op dit moment?
Mobo heeft namelijk 2 slots

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz CL10€ 29,95€ 29,95
Bekijk collectie
Importeer producten

• RoyRolls

RoyRolls

Ik ben Roy

Topicstarter
Randle schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 19:47:
De beste update is zonder twijfel een SSD.
Afhankelijk van je budget en ruimte die je nodig hebt zou ik kiezen tussen 250 en 500 GB.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung 850 EVO 250GB€ 87,45€ 87,45
1Samsung 850 EVO 500GB€ 139,90€ 139,90
Bekijk collectie
Importeer producten

Zelf heb ik genoeg aan 250GB voor het besturingssysteem en alle programma's.
Scheelt toch weer ruim 50 euro.

Mocht je nog wat geld over hebben is het wellicht handig om gelijk ram toe te voegen als je de kast toch al open hebt voor het toevoegen van een SSD.

Heb je 1x 8gb of 2x 4gb op dit moment?
Mobo heeft namelijk 2 slots

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz CL10€ 29,95€ 29,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Vind het een beetje moeilijk bedenken aan welke ik genoeg heb, zit zelf te denken aan 500GB voor de zekerheid natuurlijk, kan het altijd wel gebruiken. Momenteel heb ik 2x 4 in mijn systeem zitten!

Roy

• Randle
  • Laatst online: 30-01 20:48
RoyRolls schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:43:
[...]

Vind het een beetje moeilijk bedenken aan welke ik genoeg heb, zit zelf te denken aan 500GB voor de zekerheid natuurlijk, kan het altijd wel gebruiken. Momenteel heb ik 2x 4 in mijn systeem zitten!
Wat betreft ram zou ik dan de 2x 4GB kit verkopen voor € 25 en 2x 8GB aanschaffen.
Eén van deze bijvoorbeeld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10€ 58,95€ 58,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 52,95€ 52,95
1Kingston HyperX Fury blu HX316C10FK2/16€ 60,50€ 60,50

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

adamvansanten

Appletje voor de dorst

De SSD is een no-brainer, dat je zo'n goed systeem hebt zonder SSD is echt bizar! Mooie 500GB kopen, kan je weer een tijdje vooruit.

Als je verder nog iets wilt upgraden zou ik het geheugen naar 16GB doen, kost niet zoveel en je zal er echt af en toe wel plezier van hebben.

Verder lekker zo houden!

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:03
koop een ssd en koppel die laptop hdd af, dat ding is waarschijnlijk nog veel trager dan die ander hdd van je
Pagina: 1