• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-11 14:11
Hoi!

Ik zit al een tijdje te kijken naar een mogelijke camera (gezien ik momenteel enkel een iPhone 6 gebruik voorr foto's en ik wel een stap vooruit wil). Nu ben ik bij de Sony RX100 ii uitgekomen, maar ik loop vast bij de SD kaart. Bij BOL staat dat er een Memory Stick Pro Duo in moet (die niet meer leverbaar is?), maar op andere plekken zie ik alleen maar SD kaarten en micro SD kaarten. Geen idee wat voor kaartje ik aan moet schaffen? Sowieso 32 GB en klasse 10 of hoger, maar geen idee dus of ik een Micro SD, of een normale SD moet hebben? Geen idee waar deze vraag anders thuishoort, dus excuses!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-11 23:07
Volgens de Sony site is er ruimte voor 2 kaartjes? Maar pin me hier niet op vast ;)

En ik denk dat hij sowieso de normale SD kaarten slikt, maar dat je voor micro SD een adapter nodig hebt :)
Dit geldt ook voor de Memory stick micro kaarten

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Deze zaken staan vaak duidelijk beschreven op de website van Sony zelf of in online reviews. Zou je aanraden om daar eerst even te kijken.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• Alwayshappyz
Had ik ook gedaan, maar vond het wat onduidelijk. Memory Stick Duo kaarten kwam ik ook amper op voorraad tegen. Zou schelen als een normale sd kaart er gewoon in kan :)

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-11 22:37
Er kan gewoon een normale SD kaart in. De Kingston SDA3 serie is een aanrader, 64GB kost €24 en 128GB €44.

• ChibiM
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-07 09:32
Goeie keus trouwens die Sony RX100 II. Wat kost die tegenwoordig nog? ga je hem nieuw kopen?

Ik keek/kijk graag op dpreview voor info over cameras.. en daar staat bij: Storage types SD/SDHC/SDXC, Memory Stick Duo/Pro Duo/Pro-HG Duo
http://www.dpreview.com/r...-cybershot-dsc-rx100-m2/2

Dus een SD (type) kaart is dus wat je zoekt.

Mijn website: eneloop101

• Alwayshappyz
Thanks beiden :) uiteindelijk toch wat verder gekeken nog en bij de nikon D5200 terecht gekomen. Ook een beginnertoestel en misschien net wat meer opties voor de toekomst. Qua extra lenzen enzo. Of is de Sony echt beter?

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-11 22:37
Het zijn echt twee totaal verschillende camera's.

Afbeeldingslocatie: http://cameradecision.com/sizecomparison/Nikon-D5200-vs-Sony-Cyber-shot-DSC-RX100-II-size-comparison.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cameradecision.com/topviewsizecomparison/Nikon-D5200-vs-Sony-Cyber-shot-DSC-RX100-II-top-view-size-comparison.jpg

Kijk alleen al naar het verschil in formaat. Verder is het voor een camera als de D5200 belangrijk dat je er goede lenzen voor hebt, en die zijn niet gratis.

• Alwayshappyz
Balance schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:40:
[...]

Het zijn echt twee totaal verschillende camera's.

[afbeelding]
[afbeelding]

Kijk alleen al naar het verschil in formaat. Verder is het voor een camera als de D5200 belangrijk dat je er goede lenzen voor hebt, en die zijn niet gratis.
Dat had ik al wel opgezocht ja :) Ik kwam een set tegen met een 18-55 VR II lens, schijnt erg goed te zijn voor ''beginners''. Ik besef dat hij groter is en wellicht wat ingewikkelder, maar dat vind ik juist een uitdaging met het oog op de toekomst.
Pagina: 1