Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kort geleden ben ik er achter gekomen dat wanneer ik iets via steam of battle.net probeer te downloaden, het internet er na zo'n halve minuut uitvliegt. Niet alleen de internetverbinding op mijn laptop, maar het internet van het hele huis. Ik maak gebruik van wifi via een extender, en mijn huisgenoot doet hetzelfde alleen dan met een kabel tussen zijn desktop en de extender: zelfde probleem. Vervolgens heb ik een kabel gelegd tussen mijn laptop en de router: zelfde probleem. Pas als ik deze router helemaal offline haal en mijn laptop bekabeld aan het modem zelf leg, vertoont het probleem zich niet meer. Blijkbaar is er dus iets in de instellingen van de router die het probleem veroorzaakt, maar ik heb geen idee wat.

Ik maak gebruik van een Cisco modem van ziggo en een Sitecom Wifi-Router X6 N900. Ik heb hierbij al aardig wat geprobeerd, zoals ports forwarden (op zowel router als mijn laptop), netwerkdrivers updaten, powersaving-modes uitzetten, hardware accelerator uitzetten en down- en uploadspeed drastisch verlagen zowel in steam en battle.net zelf als met een extern programma.

Het rare is dat dit probleem zich alleen bij downloads/updates via steam en battle.net voordoet, en ik zware downloads (voor zover dat kan met wifi natuurlijk) binnenhaal via torrents en directe downloads zonder crashes.

Hoe los ik dit op (het liefst zonder de router te vervangen)?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 21:01
Gebruikt de battle.net updater geen torrents voor het distribueren van updates? In dat geval kan het gewoon heel simpel zijn dat je huidige router het aantal gelijktijdige verbindingen niet aan kan.

Ik ken de battle.net updater verder niet, maar heeft het een optie om het aantal gelijktijdige verbindingen te verminderen / geen torrents te gebruiken?

Anders ben ik bang dat de enige andere optie een nieuwe router is (mocht dit het probleem zijn uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Slurpgeit schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 17:01:
Gebruikt de battle.net updater geen torrents voor het distribueren van updates? In dat geval kan het gewoon heel simpel zijn dat je huidige router het aantal gelijktijdige verbindingen niet aan kan.

Ik ken de battle.net updater verder niet, maar heeft het een optie om het aantal gelijktijdige verbindingen te verminderen / geen torrents te gebruiken?

Anders ben ik bang dat de enige andere optie een nieuwe router is (mocht dit het probleem zijn uiteraard).
Maar is het dan niet onlogisch dat utorrent geen problemen geeft, hoe erg ik het ook belast? Battle.net geeft voor zover ik zie geen opties om het aantal gelijktijdige verbindingen te verminderen, behalve dan het handmatig beperken van netwerk bandbreedte maar dat helpt zelfs niet als ik het naar een maximum van 500 kb/s omlaag haal. Verder is er nog een optie om "browser hardware accelerator" niet te gebruiken, maar ik heb geen idee of dat uberhaupt op downloads/updates slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

No offense maar "die andere hardware site" in NL heeft jouw X6 router getest en ze hebben er niet eens een cijfer/oordeel aan gehangen. In mijn optiek zegt dat al veel; mogelijk dat het dus niet het beste ding is.

Het veranderen van de bandbreedte hoeft vaak niet te helpen; ook over "enkele Mbit" kan ik honderden/duizenden connecties open zetten en dan houdt ook mijn oude DLink 655 er gewoon mee op. Heb je op de sites van Blizzard & Steam al eens heel goed/diepgaand gekeken of mensen geen vergelijkbare problemen hebben?

Wat je allicht kan doen, maar daar zitten wel kosten aan; is het extra WiFi-punt van Ziggo bestellen. Is 30-dagen-geld-terug en hier op het forum zijn er al aardig wat topics over inclusief dat je er een volledige router van kan maken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

lier

MikroTik nerd

Zelf zou ik de Sitecom configureren als accesspoint, ben je kostenloos klaar:

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
(mogelijk heeft de Sitecom ook een accesspoint configuratie optie ingebouwd)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 14:12
Als het kan zet inderdaad de router van Ziggo in Bridge modus (moet je even voor bellen) en laat de sitecom vanaf dat moment de router zijn.

Volgens mij hebben die Cisco's moeite met natten met veel data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pikkemans schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 18:09:
Als het kan zet inderdaad de router van Ziggo in Bridge modus (moet je even voor bellen) en laat de sitecom vanaf dat moment de router zijn.

Volgens mij hebben die Cisco's moeite met natten met veel data.
Ik ben nogal een leek op dit gebied, maar is dit niet nu al het geval? De ingebouwde router functie van het ziggo modem is momenteel uitgeschakeld, juist omdat er al een losse router aanwezig is.
lier schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 18:05:
Zelf zou ik de Sitecom configureren als accesspoint, ben je kostenloos klaar:

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
(mogelijk heeft de Sitecom ook een accesspoint configuratie optie ingebouwd)
De sitecom heeft inderdaad de optie: "The gateway can be quickly configured as a wireless access point for roaming clients by setting the SSID and channel number. It also supports data encryption and client filtering.

Enable or disable Wireless module function: Enable/disable"

Is dit wat je bedoelt? Deze staat al op enabled namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 14:12
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 18:22:
[...]

Ik ben nogal een leek op dit gebied, maar is dit niet nu al het geval? De ingebouwde router functie van het ziggo modem is momenteel uitgeschakeld, juist omdat er al een losse router aanwezig is.

[...]
Heb je dit daadwerkelijk aangevraagd bij de Ziggo klantenservice om de modem in Bridge Modus te zetten? Als dit niet gedaan is dan is de router functionaliteit nog steeds actief en staat de modem van ziggo nog steeds te natten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Pikkemans schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:15:
[...]

Heb je dit daadwerkelijk aangevraagd bij de Ziggo klantenservice om de modem in Bridge Modus te zetten? Als dit niet gedaan is dan is de router functionaliteit nog steeds actief en staat de modem van ziggo nog steeds te natten.
Helemaal correct. En in sommige gevallen zetten ze wel de Bridge aan maar de Routing niet uit. Kan je alsnog rare zaken krijgen (sowieso bij inkomend verkeer en portforwards).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pikkemans schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:15:
[...]

MAX3400 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:16:
[...]

Helemaal correct. En in sommige gevallen zetten ze wel de Bridge aan maar de Routing niet uit. Kan je alsnog rare zaken krijgen (sowieso bij inkomend verkeer en portforwards).
Als ik inlog op het modem staat er dat de wifi- en routerfuncties beide zijn uitgeschakeld. Het modem is een paar weken oud, ik heb Ziggos klantenservice toen bij die bestelling ook nog verteld dat er al een externe router in het huis aanwezig is, dus ik neem aan dat die ingebouwde router in het modem inderdaad uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:20:
[...]

[...]

Als ik inlog op het modem staat er dat de wifi- en routerfuncties beide zijn uitgeschakeld. Het modem is een paar weken oud, ik heb Ziggos klantenservice toen bij die bestelling ook nog verteld dat er al een externe router in het huis aanwezig is, dus ik neem aan dat die ingebouwde router in het modem inderdaad uitstaat.
Nee, een modem wordt niet door Ziggo geleverd met bepaalde zaken uitgeschakeld omdat je dat bij bestellen hebt aangegeven. Bel even 1200 en laat ze 200% zeker controleren of het uit staat. De algemene procedure is dat je een nieuw modem aansluit, de klantenservice belt, zij zetten iets uit, je modem moet dan na een half uur rebooten en dat zou het allemaal geregeld moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:26:
[...]

Nee, een modem wordt niet door Ziggo geleverd met bepaalde zaken uitgeschakeld omdat je dat bij bestellen hebt aangegeven. Bel even 1200 en laat ze 200% zeker controleren of het uit staat. De algemene procedure is dat je een nieuw modem aansluit, de klantenservice belt, zij zetten iets uit, je modem moet dan na een half uur rebooten en dat zou het allemaal geregeld moeten zijn.
Ik heb ze opgebeld en nog even gedubbelcheckt: staat inderdaad in bridgemodus en router staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Id3ntityX
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-09 20:23
Al eens geprobeerd met Cloud Security uit (onder Toolbox) of met een andere firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Id3ntityX schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:43:
Al eens geprobeerd met Cloud Security uit (onder Toolbox) of met een andere firmware?
yup, beide geprobeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:37
Blijf het onbegrijpelijk vinden dat mensen een prima Cisco modem/router in bridge mode zetten en dat vervangen door zo'n prutsding van sitecom.

Verder lees ik wifi repeater ook al van die ondingen.

Het juiste advies is al gegeven, gebruik gewoon die cisco als router en schakel die sitecom als accesspoint en gooi die wifi repeater weg.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1