Kort geleden ben ik er achter gekomen dat wanneer ik iets via steam of battle.net probeer te downloaden, het internet er na zo'n halve minuut uitvliegt. Niet alleen de internetverbinding op mijn laptop, maar het internet van het hele huis. Ik maak gebruik van wifi via een extender, en mijn huisgenoot doet hetzelfde alleen dan met een kabel tussen zijn desktop en de extender: zelfde probleem. Vervolgens heb ik een kabel gelegd tussen mijn laptop en de router: zelfde probleem. Pas als ik deze router helemaal offline haal en mijn laptop bekabeld aan het modem zelf leg, vertoont het probleem zich niet meer. Blijkbaar is er dus iets in de instellingen van de router die het probleem veroorzaakt, maar ik heb geen idee wat.
Ik maak gebruik van een Cisco modem van ziggo en een Sitecom Wifi-Router X6 N900. Ik heb hierbij al aardig wat geprobeerd, zoals ports forwarden (op zowel router als mijn laptop), netwerkdrivers updaten, powersaving-modes uitzetten, hardware accelerator uitzetten en down- en uploadspeed drastisch verlagen zowel in steam en battle.net zelf als met een extern programma.
Het rare is dat dit probleem zich alleen bij downloads/updates via steam en battle.net voordoet, en ik zware downloads (voor zover dat kan met wifi natuurlijk) binnenhaal via torrents en directe downloads zonder crashes.
Hoe los ik dit op (het liefst zonder de router te vervangen)?
Ik maak gebruik van een Cisco modem van ziggo en een Sitecom Wifi-Router X6 N900. Ik heb hierbij al aardig wat geprobeerd, zoals ports forwarden (op zowel router als mijn laptop), netwerkdrivers updaten, powersaving-modes uitzetten, hardware accelerator uitzetten en down- en uploadspeed drastisch verlagen zowel in steam en battle.net zelf als met een extern programma.
Het rare is dat dit probleem zich alleen bij downloads/updates via steam en battle.net voordoet, en ik zware downloads (voor zover dat kan met wifi natuurlijk) binnenhaal via torrents en directe downloads zonder crashes.
Hoe los ik dit op (het liefst zonder de router te vervangen)?