Seagate harde schijf voor NAS in PC?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Kun je een Seagate Barracuda ST3000DM001 uit een NAS halen en inbouwen in een PC? Zo ja hoe?
Het moederbord van mijn NAS is kapot, en een nieuwe is me te duur.

Relevante software en hardware die ik gebruik
W10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Je zal hem hooguit moeten formatteren daar je NAS waarschijnlijk gebruik maakt van een ander bestandssysteem.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ja. Pak de handleiding van de NAS, daar staat in hoe je een schijf uit de NAS haalt. Vervolgens staat in de handleiding van de pc-kast hoe je daar een schijf inbouwt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:53

KrazyJay

Dat is gewoon een SATA-schijf, dus als je moederbord SATA ondersteunt, kan het. De data die er op staat terug halen, betwijfel ik, wegens besturingssysteem van de NAS (Linux waarschijnlijk) en dan nog misschien encryptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray0755
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-09 13:34
Buiten het filesystem en eventueel encryptie, zal de schijf waarschijnlijk ook geconfigureerd zijn voor RAID.

Met Linux icm mdraid zal je nog bij je bestanden kunnen, anders inbouwen en formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sterker nog; hij staat in de Pricewatch als "desktop schijf": pricewatch: Seagate Desktop HDD, 3TB met type-nummer ST3000DM001.

Zoals de rest al zegt; uitbouwen, kabels erin prikken, mogelijk formatteren en klaar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:53

KrazyJay

SATA gaat over het protocol waarmee de schijf communiceert (en voor dat formaat schijven defacto het type aansluitingen), de term desktop gaat over hoe Seagate die in de markt zet, maar daar kan door de gebruiker (en fabrikanten) zelf een invulling aan gegeven worden, waarvan akte. Veruit de meeste desktopschijven zijn SATA-schijven, net als die in consumer-grade NASsen.

@hierboven: Denk dat je dat wel weet, maar dan is het duidelijk voor de topicstarter.
Pagina: 1