Trident 9850 goed voor DVD/DIVX ?

Pagina: 1
Acties:

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:30

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Ik moet een PC installeren voor een zwager. Hij heeft 2000 en ME aangezien maar wilt toch oud en vertrouwd Win98 hebben. Hij heeft net een nieuwe HP400 met een 810 chipset maar helaas geen TV-out. Via-via is hij aan een AGP Trident kaartje gekomen met TV-out maar ik vrees dat da niet gaat lukken, DIVX misschien wel maar DVD denk ik niet.

Ik heb namelijk al enige ervaringen opgedaan toen die kaart net uit kwam maar met de processoren van toen werkte het niet goed. Misschien dat deze 866 processor wel werkt.

Proberen waard of gewoon niet doen en uitkijken naar iets anders ?
(Ik heb bv. nog een Savage 3D 8Mb voor hem)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 21:22

Alpine

Twisted animator

Tridents zijn niet zo enorm goed. Het ondersteund geen of weinig 3D mogelijkheden. De snelheid van dat ding zijn om van te janken. Die savage 3D van jouw is al een stuk beter.

Verwijderd

Trident is echt the slowest of the slowest....hadden de eerste 3d kaart maar hebben hem daarna nooit meer verbeterd... FPS wat is dat...dat moet FPH zijn Frames per Hour..(3 ofzo) echt te triest). 2d is ook al niet best..je krijgt beeld en that's it...nee Trident is echt om te huilen!!!!!!!!!!!

• memphis

memphis

Topicstarter
Let even op dat deze PC niet voor games gebruikt wordt. Alleen als MP3 jukebox, DVD, DIVX en eventueel karaoke.

Maar misschien is zo'n televieuwer wel beter :)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op maandag 25 juni 2001 21:01 schreef Sinclair het volgende:
Let even op dat deze PC niet voor games gebruikt wordt. Alleen als MP3 jukebox, DVD, DIVX en eventueel karaoke.
Zoals jij het beschrijft lijkt me een Matrox G450 ofzo ook wel leuk :)

Alle proemn in n drek

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 21:22

Alpine

Twisted animator

Op maandag 25 juni 2001 21:01 schreef Sinclair het volgende:
Zelfs 2D is een ramp op zo'n ding. Je kan er dan beter een ouwe S3 Virge of een ATI in gooien want die zijn in 2D een heel stuk beter.

Verwijderd

als je een 810 chip van intel heb heb je GEEN AGP SLOT dus je moet een pci videokaart kopen

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Trident ritueel verbranden in je voortuin.

Gebruikte Viper 550 pci kopen (TNT-16Mb) voor.....f75,- of zo? 810 uitschakelen op mobo en klaaro.

• memphis

memphis

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 23:34 schreef suijkerbuijk het volgende:
als je een 810 chip van intel heb heb je GEEN AGP SLOT dus je moet een pci videokaart kopen
oeps, je hebt gelijk, het is een 815....

• memphis

memphis

Topicstarter
Ongelovelijk maar waar. De PC heeft een P-III 866 proc en heb ik die 4Mb Trident gegeven.

DVD en DIVX spelen soepel af !!!!!

zwager blij en gaat hem van de week direct in gebruik nemen en kijken als de TV-out ook werkt.

Pagina: 1