Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-10 18:41
Nieuwe telefoon incoming. Ben er helemaal klaar voor alleen 1 ding heb ik een vraagje over en ik vrees dat ik voor de domste vraag van de dag ga.

Heb als veiligheidsbewuste gebruiker 2stap verificatie aanstaan op mijn ms account. Dus ook de bijbehorende Android app op mijn telefoon. Volgende toestel Is ook weer Android dus vandaar dat ik hem hier heb neergezet.

Maar goed, die app komt dus ook op mijn nieuwe telefoon en vroeg me af hoe dat gaat. Gewoon een kwestie van installeren en dan is het goed of moet ik me inloggen?

Weet een beetje simpele vraag maar heb geen zin om mezelf buiten mijn ms account te sluiten :P

Alle reacties

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-11 22:01

Kraz

Saving the world

"DE app" ?
Welke App bedoel je precies?

Volgens mij werkt het prima op een Android telefoon nml.

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Meestal moet je of een recovery code gebruiken of eerst de 2stap verificatie eraf halen en daarna op je nieuwe telefoon instellen. Ik denk dat dit ook prima te vinden was op Google ;)

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-10 18:41
Brummetje schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:03:
Meestal moet je of een recovery code gebruiken of eerst de 2stap verificatie eraf halen en daarna op je nieuwe telefoon instellen. Ik denk dat dit ook prima te vinden was op Google ;)
Dat dacht ik ook maar het concrete antwoord wat jij net gaf kwam ik dus niet tegen. Dank je wel in ieder geval.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Mocht je het shared secret tussen totp-service en -app nog hebben/weten, zou je dat ook gewoon kunnen instellen natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 16-06-2016 16:30 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
martijnm71 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:46:
Weet een beetje simpele vraag maar heb geen zin om mezelf buiten mijn ms account te sluiten :P
Kan je de oude telefoon niet gewoon aan laten terwijl je de nieuwe configureert? Mocht er dan om een code gevraagd worden, kan je eenvoudig de code invoeren.

Verder heb ik net even voor je getest wat er gebeurd als je geen code kan invoeren tijdens het inloggen:
  1. Je kan onderin drukken op 'Having trouble?' ;
  2. Kies daar voor 'get a code a different way';
  3. En daar kun je kiezen voor: 'Use an app', SMS, e-mail(recovery account).
Mocht je buiten de app dus nog een recovery e-mailadres of telefoonnummer hebben ingesteld voor 2FA, kun je die gebruiken om de app te activeren. Het instellen / toevoegen van meer 2FA mogelijkheden kan hier.
Pagina: 1