Hey Tweakers. Ditmaal terug met een tweede build, niet voor gaming maar puur voor werk op kantoor.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals titel zegt, alleen voor werk. Denk hierbij aan Office en internet (websites). Geen echt zware taken dus.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst zo goedkoop mogelijk zonder teveel prestaties in te leveren. Momenteel kom ik uit rond de €200-250, maar zou liever aan de lagere kant van die range willen zitten. Daar wil ik ook nog een 1080p scherm bij van €100
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, behalve misschien een muis. Ga waarschijnlijk nog een goedkope muis+tobo kit opzoeken later.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Heb nu voor een Intel set-up gekozen, maar als AMD op dezelfde (of lagere) prijs beter presteert (zonder te veel stroom op te eten) is het een makkelijke overstap.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja, waaronder:
1. Een SSD (120 GB max, 240 is nogal overkill)
2. Compacte case, het liefst mITX maar mATX kan evt ook.
3. Lage geluidsproductie gezien hij op kantoor komt te staan.
4. Misschien een wireless internet adapter?
5. Zo goedkoop als het kan.
Ga je overklokken?
Niet van toepassing
Wat verwacht je van ons?[i]
Gezien ik niet zoveel ervaring heb met non-gaming systemen, dat ik feedback krijg op welke onderdelen beter kunnen voor dezelfde prijs, of welke onderdelen goedkoper kunnen zonder (teveel) prestaties in te leveren.
Iig, zonder teveel oponthoud, ik heb een build voor zowel mITX als mATX gemaakt:
1. mITX
2. mATX
Ten slotte de punten waar ik vooral op wil focussen:
1. Ik vind de mobo in het ITX systeem best duur. Is het mogelijk om daarop te besparen?
2. Ik vind die Cooler Master kasten best wel lelijk. Zijn er nog gelijkaardige alternatieven?
3. Is er nog een fatsoenlijke (semi-)modulaire voeding die in deze kwaliteit/prijs range zit? Ik kom alleen uit https://tweakers.net/pricewatch/322856/corsair-cx430m.html
Dat was het voornamelijk denk ik. Alvast bedankt voor de hulp
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals titel zegt, alleen voor werk. Denk hierbij aan Office en internet (websites). Geen echt zware taken dus.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst zo goedkoop mogelijk zonder teveel prestaties in te leveren. Momenteel kom ik uit rond de €200-250, maar zou liever aan de lagere kant van die range willen zitten. Daar wil ik ook nog een 1080p scherm bij van €100
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, behalve misschien een muis. Ga waarschijnlijk nog een goedkope muis+tobo kit opzoeken later.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Heb nu voor een Intel set-up gekozen, maar als AMD op dezelfde (of lagere) prijs beter presteert (zonder te veel stroom op te eten) is het een makkelijke overstap.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja, waaronder:
1. Een SSD (120 GB max, 240 is nogal overkill)
2. Compacte case, het liefst mITX maar mATX kan evt ook.
3. Lage geluidsproductie gezien hij op kantoor komt te staan.
4. Misschien een wireless internet adapter?
5. Zo goedkoop als het kan.
Ga je overklokken?
Niet van toepassing
Wat verwacht je van ons?[i]
Gezien ik niet zoveel ervaring heb met non-gaming systemen, dat ik feedback krijg op welke onderdelen beter kunnen voor dezelfde prijs, of welke onderdelen goedkoper kunnen zonder (teveel) prestaties in te leveren.
Iig, zonder teveel oponthoud, ik heb een build voor zowel mITX als mATX gemaakt:
1. mITX
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Celeron G3900 Boxed | € 43,95 | € 43,95 |
| 1 | Asus H110I-PLUS | € 71,- | € 71,- |
| 1 | Cooler Master Elite 110 | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Samsung S22E390H Blauw, Zwart | € 104,17 | € 104,17 |
| 1 | Crucial CT4G4DFS8213 | € 14,95 | € 14,95 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 39,- | € 39,- |
| 1 | Adata Premier SP550 120GB | € 36,95 | € 36,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 345,97 | |
2. mATX
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Celeron G3900 Boxed | € 43,95 | € 43,95 |
| 1 | MSI H110M PRO-VD | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | Cooler Master N200 Closed | € 43,95 | € 43,95 |
| 1 | Samsung S22E390H Blauw, Zwart | € 104,17 | € 104,17 |
| 1 | Crucial CT4G4DFS8213 | € 14,95 | € 14,95 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 39,- | € 39,- |
| 1 | Adata Premier SP550 120GB | € 36,95 | € 36,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 336,92 | |
Ten slotte de punten waar ik vooral op wil focussen:
1. Ik vind de mobo in het ITX systeem best duur. Is het mogelijk om daarop te besparen?
2. Ik vind die Cooler Master kasten best wel lelijk. Zijn er nog gelijkaardige alternatieven?
3. Is er nog een fatsoenlijke (semi-)modulaire voeding die in deze kwaliteit/prijs range zit? Ik kom alleen uit https://tweakers.net/pricewatch/322856/corsair-cx430m.html
Dat was het voornamelijk denk ik. Alvast bedankt voor de hulp