Optie om geoinformatie te verwijderen bij uploaden fotoalbum

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:24
Wilde even de animo polsen voor een optie die het mogelijk maakt om in een klap metadata van je foto's te verwijderen en bij nieuw up te loaden foto's niet meegenomen wordt.

Voor de mensen die veel foto's embedden lijkt me dit wel een zinvolle en nuttige feature.
Reden hiervoor is dat er nogal eens foto's voorbij komen met "Kijk mij eens" -horloge, -auto, -home cinema etc. en niet iedere gebruiker is even slim zijn geoinformatie zoals lengte en breedtegraad te verwijderen van foto's die zijn genomen met een apparaat met gps.

Door eenvoudig een optie aan te bieden dat deze info te verwijderen is bij het uploaden naar het fotoalbum van de gebruiker, wordt het risico dat kwaadwillenden via social engineering en raadplegen van metadata weten waar je sjieke auto staat of waar die rolex slaapt 8)

BvD!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Niet alleen geo-informatie, de exif-data over het kantelen van foto's ook als het kan. Er komen vaak genoeg onbedoeld gekantelde thumnails voorbij, waar overigens ook al een topic voor is.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 16-06-2016 15:07 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

:Y

Maar natuurlijk, alleen voor op Tweakers geuploade pics. Niet voor elders gehoste (en evt. in de proxy opgeslagen) pics. Die aanpassen a la een MitM-aanval lijkt me not-done.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:24
F_J_K schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:09:
:Y

Maar natuurlijk, alleen voor op Tweakers geuploade pics. Niet voor elders gehoste (en evt. in de proxy opgeslagen) pics. Die aanpassen a la een MitM-aanval lijkt me not-done.
Precies, dat bedoel ik, alleen foto's die geupload zijn in het fotoalbum van tweakers.net

discogs