Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Krachtige multimedia/gaming en werk laptop gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Azura
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-11-2021
Hallo allemaal.

Mijn huidige laptop van bijna 6 jaar oud is ondertussen aan vervanging toe. Ik heb nu problemen met oververhitting en het simpele feit is dat hij gewoon niet meer krachtig genoeg is voor wat ik nu wens te doen met de laptop. Op het moment heb ik een HP pavillion dv-6 2140ED.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik mijn laptop voor werk. Administratief werk wat niet heel veeleisend is. (excel, word etc) Maar tevens moet ik programma's zoals Autocad kunnen draaien. Ik gebruik photoshop, maar niet in extreme mate. Ik gebruik de laptop ook als lichttafel met een dongel eraan om alles te kunnen aansturen. Dat doe ik ook wel eens met mijn huidige laptop, maar dan sluit ik echt alles af wagt niet nodig is, plus er komt een fan bij voor extra koeling. Dit moet anders kunnen!

Naast al het werkgerelateerde, ben ik een casual gamer. Spellen zoals parkitect, Cities Skyline, Planet coaster etc moeten gewoon goed kunnen draaien. Maar tevens spellen zoals the Witcher, assissins creed wil ik kunnen draaien. Het hoeft niet op de beste grafische modus, maar moet wel soepel kunnen lopen.

Tevens kijk ik graag series en films op mijn laptop. Deze stream ik ook vaak naar de tv. Dit moet geen probleem zijn voor de laptop.

Een mat scherm heeft de voorkeur!

Wat is je budget?
Mijn budget is een schatting. Ideaal zie ik tussen €1000 en €1500 voor me. Maar mocht er een laptop zijn die de moeite waard is, is hoger ook geen probleem.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jazeker! Ik ben op zoek naar een 15,6 inch laptop maximaal. Gewicht moet niet te groot zijn. zeker niet zwaarder dan mijn huidige laptop van 2,96 kilo. Accuduur vind ik ook belangrijk. Minimaal 5 uur zonder kabel wordt ik erg blij van.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen voorkeur voor merk. Al heb ik wel gehoord dat Acer een wat minder merk is, maar ik heb daar zelf geen ervaring mee. Ik heb nu zelf HP, en daar ben ik zelf tevreden over. Maar dat betekend niet dat ik daar bij wil blijven.

Wat heb ik zelf gevonden
Ik heb een paar laptops gevonden.

De eerste is een echte gaming laptop boven mijn budget. Het gaat om de MSI GS60 6QE-013NL GHOST PRO.

Waarom deze? Hij kwam vaak naar boven als ik aan het zoeken was op internet. Hij ziet er goed uit, voor gaming kan ik mijn hart ophalen met deze laptop. Maar ik weet niet of deze geschikt is voor de andere doeleinden die ik voor ogen heb. Vooral de accuduur is een probleem. En dat voor deze prijs.

Volgende laptop: HP Pavilion 15-bc035nd
Toch weer een HP. Redelijk vegelijkbaar met de MSI (in zoverre als ik het zie) Zelfde processor, iets minder krachtigere grafische kaart, wel een grotere SSD schijf naast de HDD. Deze is wel een stuk goedkoper.

Nog eentje: Asus Zenbook Pro UX501VW-FJ067T
Ziet er goed uit. zit mooi in het budget en voldoet aan mijn eisen. (voor zover ik kan zien)
Helaas kan ik alleen maar het azerty model vinden. Dat vind ik wel een beetje een nadeel. Het kan ook een kwestie van wennen zijn, maar qwerty heeft wel mijn voorkeur.

Zijn er mensen die nog andere opties hebben, of me een beetje door het bod van laptops kunnen leiden?

Alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Zenbook Pro UX501VW-FJ067T-BE€ 1.499,-€ 1.499,-
1HP Pavilion 15-bc035nd€ 1.199,-€ 1.199,-
1MSI Gaming Series GS60 6QE-013NL€ 1.699,-€ 1.699,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.397,-

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Als je wil kiezen binnen je budget zou ik de HP nemen. Deze is goedkoper dan de ASUS en heeft meer geheugen.

Let ook dat de ASUS een Ultra-HD scherm heeft. Een GTX 960M zal de grootste moeite hebben om in die resolutie een spel speelbaar te houden qua frames. De HP heeft een full HD scherm wat beter past bij de capaciteiten van de GTX 960M.

De MSI laptop heeft als enig echt verschil een GTX 970M. Of je daarvoor dan dat extra geld over moet hebben is jouw keuze. Binnen je budget zou ik de HP kiezen in elk geval.

• Azura
Bedankt voor je reactie! Goed om te weten dat een ultra-HD scherm zoveel meer impact heeft op de prestaties van de grafische kaart. Klinkt wel erg leuk, ultra-HD, maar het moet niet ten koste gaan van de prestaties.

Ik ga zelf ook nog even verder zoeken naar alternatieven, maar als mensen wat weten hoor ik het graag!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-11 20:37
misschien is pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK (80NV00HMMH) wat voor jouw (voor mij is dit ook een van de opties) onderstaande link laat een goede revieuw zien van een ouder model uit de serie
http://www.notebookcheck....book-Review.155878.0.html ik denk dat het iets in deze richting gaat, maar ik kan geen garanties doen.

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 11:54
Eventueel dat de http://www.ceg-hardcorecustom.com/product/ceg-clevo-p650re6 (€1412) ook een optie voor je is, €300 goedkoper dan de MSI zelfde GPU en CPU, betere en grotere SSD in de volgende configuratie:

1. SSD M.2 PCI-E x4: 256GB SAMSUNG 950 PRO - WINDOWS 7 NOT COMPATIBLE 190,40 €
3. DISK 2.5" 2x 7.0 / 1x 9.5 MM: 1TB 7200U HGST TRAVELSTAR 65,45 €
WLAN + BLUETOOTH M.2: INTEL DUAL AC 8260 27,37 €

je zou in plaats van de 950 pro ook voor een 850 evo kunnen gaan, dit scheelt dan weer 90 euro in de prijs. (€1323)
1. SSD M.2 PCI-E x4: 250GB SAMSUNG 850 EVO 101,15 €

Houd er wel rekening mee dat hier nog wel Windows bijkomt, echter heb je al een OEM licentie voor €45

[ Voor 14% gewijzigd door Azerion op 17-06-2016 08:44 ]

• easygoingmartin
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-09 09:59
Azerion schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:41:
Eventueel dat de http://www.ceg-hardcorecustom.com/product/ceg-clevo-p650re6 (€1412) ook een optie voor je is, €300 goedkoper dan de MSI zelfde GPU en CPU, betere en grotere SSD in de volgende configuratie:

1. SSD M.2 PCI-E x4: 256GB SAMSUNG 950 PRO - WINDOWS 7 NOT COMPATIBLE 190,40 €
3. DISK 2.5" 2x 7.0 / 1x 9.5 MM: 1TB 7200U HGST TRAVELSTAR 65,45 €
WLAN + BLUETOOTH M.2: INTEL DUAL AC 8260 27,37 €

je zou in plaats van de 950 pro ook voor een 850 evo kunnen gaan, dit scheelt dan weer 90 euro in de prijs. (€1323)
1. SSD M.2 PCI-E x4: 250GB SAMSUNG 850 EVO 101,15 €

Houd er wel rekening mee dat hier nog wel Windows bijkomt, echter heb je al een OEM licentie voor €45
Kijk dan op Laptopplus.nl... dan heb je tenminste een bedrijf wat in nederland zit zodat je hem hooguit 2/3 weken kwijt bent ipv dat je hem ergens in europa moet opsturen..

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 11:54
easygoingmartin schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:14:
[...]

Kijk dan op Laptopplus.nl... dan heb je tenminste een bedrijf wat in nederland zit zodat je hem hooguit 2/3 weken kwijt bent ipv dat je hem ergens in europa moet opsturen..
;) bedrijf zit in Duitsland wat vrij duidelijk is, daarnaast is laptopplus €150 duurder(en dan nog de oude SM951 ook ipv de 950 pro) dan deze webshop anders had ik uiteraard laptopplus geadviseerd.

Het zal max 1 a 2 dagen langer duren bij een eventueel defect en dat is een worst case, aangezien post van NL naar Duitsland doorgaans gewoon de volgende dag wordt afgeleverd net zoals hier in NL.

• Azura
Ik had laptopplus zelf al gevonden. Daar kwam ik wat hoger uit dan de €1412. Dat verschil is voor mij wel een reden om eventueel via duitsland te doen.

De Clevo is een zeer goede optie. En ik ga daar nog even over denken!

Bedankt!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Azura schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:51:
De Clevo is een zeer goede optie. En ik ga daar nog even over denken!
Let wel dat de bouwkwaliteit van Clevo laptops zeer wisselend kan zijn.

• easygoingmartin
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-09 09:59
CMD-Snake schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:59:
[...]

Let wel dat de bouwkwaliteit van Clevo laptops zeer wisselend kan zijn.
Daar ben ik ook bang voor. Heb zelf een BTO na 3 reparaties afgeschreven met normaal gebruik, dus ben er erg voorzichtig mee

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11 14:49

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Azerion schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:41:
[...]

;) bedrijf zit in Duitsland wat vrij duidelijk is, daarnaast is laptopplus €150 duurder(en dan nog de oude SM951 ook ipv de 950 pro) dan deze webshop anders had ik uiteraard laptopplus geadviseerd.

Het zal max 1 a 2 dagen langer duren bij een eventueel defect en dat is een worst case, aangezien post van NL naar Duitsland doorgaans gewoon de volgende dag wordt afgeleverd net zoals hier in NL.
De SM951 is niet een oudere versie van de 950Pro. De 950Pro is de retail variant, de SM951 de OEM variant. :)

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

• Azura
Na even nadenken en afwegen heb ik besloten om voor de hp te gaan.
De uiteindelijke strijd lag tussen de hp en Clevo.

Uiteindelijk heeft het gewicht, en mijn bekendheid met hp de doorslag gegeven. Ik denk dat de 960 voor mij zelf voldoende is.

Bedankt voor de opties en het meedenken!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 14:35
Was gisteren even bij de Mediamarkt waar mijn oog viel op: pricewatch: Acer Aspire VN7-592G-76H2

Ook een aardige notebook met goede specificaties. Voordeel is dat je het geheugen en SSD kunt vervangen (tevens een tweede 2.5" HD ruimte voor het plaatsen van een tweede SSD). Ook is deze laptop in verhouding wat dunner dan overige "gaming" laptops

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Azura schreef op zondag 19 juni 2016 @ 22:59:
Na even nadenken en afwegen heb ik besloten om voor de hp te gaan.
De uiteindelijke strijd lag tussen de hp en Clevo.

Uiteindelijk heeft het gewicht, en mijn bekendheid met hp de doorslag gegeven. Ik denk dat de 960 voor mij zelf voldoende is.

Bedankt voor de opties en het meedenken!
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met de HP en dan vooral de kwaliteit van het beeldscherm. Ik heb deze laptop ook op het oog, maar kan nog niets vinden over de beeldkwaliteit. Kun je mij/ons op de hoogte houden?

• Azura
Muse schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:02:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met de HP en dan vooral de kwaliteit van het beeldscherm. Ik heb deze laptop ook op het oog, maar kan nog niets vinden over de beeldkwaliteit. Kun je mij/ons op de hoogte houden?
Ga ik doen. Ik heb hem vandaag besteld dus heb de laptop hopelijk morgen of anders overmorgen in huis.

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-11 00:50
Hier nog iemand die exact dezelfde opties voor ogen heeft en ook erg richting hp gaat. Daarmee kan je tenmiste ook nog op je werk mee op de proppen komen. Ik ben dus ook erg benieuwd naar je bevindingen!
Pagina: 1