Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

High-end Game Setup Overzicht Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:29
Hey Tweakers, de afgelopen dagen ben ik wat gaan onderzoeken naar een nieuwe build. op het moment bezit ik een (msi) gaming laptop. Deze doet het prima voor de mid range games, maar met BF1 in aantocht etc. wil ik een meesterbuild neerzetten

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is vooral om te gamen (BF1 / Cities:skylines met een hoop mods). Verder ben ik een ICT student dus zal er hier en daar ook een virtual machine gedraaid gaan worden. Ik wil vooral dat alles soepel loopt. In eerste instantie wil ik alles in een kast gaan bouwen. Later wil ik een wall mounted (water cooled) behuizing (Thermaltake P5) gaan gebruiken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
2700 euro is waar ik nu op uitkom (inclusief stoel/beeldscherm/toetsenbord). Dit is wel een beetje mijn maximum.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, alleen randapperatuur (nog een extra 27" monitor) en m'n muis

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwacht dat ik met een 1070 videokaart voldoende kracht heb om de laatste games op ultra te kunnen spelen (t liefst 144hz). Vanwege cities skylines en mijn virtual machines wil ik voor 32gb ram gaan

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI staat bij mij hoog in het vaandel. Altijd prima spul geweest. Persoonlijk heb ik het niet zo met ASUS, Een keer een kapotte videokaart van gehad. later een ROG mobo gehad en deze beviel me dan weer uitstekend

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille pc is wel een must (daarom heb ik gekozen voor de psu die geen fan gebruikt onder de 350 watt)
een m2 sata is ook een wens

Ga je overklokken?
Ja, ik ga zeker een keer proberen de boel wat sneller te laten lopen. echter zal ik dit met lucht wat lastiger zijn, als ik eenmaal m'n P5 in elkaar heb geschroefd met waterkoeling dan ga ik meer overklokken

Wat verwacht je van ons?

Wat ik vooral lastig vind is de componentenkeuze. Het mobo hoeft bijvoorbeeld niet heel 'flashy' te zijn aangezien het toch in een kast zit, maar aangezien ik in de toekomst naar een wall mounted kast ga, wil ik wel een mobo hebben wat er wel fatsoenlijk uitziet en een beetje matcht met de rest van mijn compenten

Over de processor zit ik ook nog te twijfelen. ik heb geen extreme haast bij deze build (rond begin september wil ik m af hebben). Moet ik wachten op de nieuwe generatie i7, wat ik lees is dat de prestaties niet veel verschillen met de huidige generatie.

Verder ben ik benieuwd wat er beter kan aan mijn build.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 344,80€ 344,80
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 173,95€ 173,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 518,99€ 518,99
1WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB€ 75,95€ 75,95
1Fractal Design Define S€ 75,95€ 75,95
1BenQ XL2720Z Zwart€ 411,-€ 411,-
1Scythe Mugen 4€ 36,95€ 36,95
1Razer Blackwidow Ultimate Chroma (Qwerty US)€ 159,-€ 159,-
1DXRacer Drifting Gaming Chair Zwart/Wit/Rood€ 299,-€ 299,-
1GeIL Dragon RAM GWW432GB3200C15QC€ 169,-€ 169,-
1Corsair HX750i€ 158,95€ 158,95
1Samsung 950 Pro 256GB€ 176,-€ 176,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.599,54

EDIT:

De 'Voorlopige' build met advies van m'n medetweakers

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 344,80€ 344,80
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 173,95€ 173,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 518,99€ 518,99
1WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB€ 75,95€ 75,95
1Fractal Design Define S€ 75,95€ 75,95
1Asus MG279Q Zwart€ 589,-€ 589,-
1Scythe Mugen 4€ 36,95€ 36,95
1Razer Blackwidow Ultimate Chroma (Qwerty US)€ 159,-€ 159,-
1DXRacer Drifting Gaming Chair Zwart/Wit/Rood€ 299,-€ 299,-
1GeIL Dragon RAM GWW432GB3200C15QC€ 169,-€ 169,-
1Corsair RM550x€ 91,95€ 91,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 139,90€ 139,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.674,44

Thanks in Advance!

[ Voor 38% gewijzigd door LigeTRy op 16-06-2016 14:32 ]

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
-als je geen sli gaat draaien is de rm550x al meer dan voldoende.
-een m.2 ssd is ook niet nodig het verschil ga je niet merket je kan beter voor een 500gb/1tb 'normale' ssd gaan
-je kan nog wat op je ram besparen die extra snelheid maakt niet echt uit. pricewatch: Kingston HyperX Fury HX426C15FBK4/32
-mischien toch iets van een r5 window? anders zonde van al die mooie componenten.
-eventueel kan je nog wat goedkoper op je mobo maar niks mis met deze.

over je scherm kan ik helaas niks zeggen weet hier totaal niks over.... maar mischien 1440p 144Hz een optie dit is volgens mij nog 1080p

een i7 heeft voor jouw doeleinde wel zin sinds je vm gaat draaien. ik zou nog wel eens naar je build kijken voordat je hem gaat kopen in een paar maandjes kan nog best wat veranderen. maar goed niks mis mee om nu al onderzoek te doen.

[ Voor 24% gewijzigd door mcmlevi op 16-06-2016 14:16 ]

• LigeTRy
Thanks voor je input, ik heb er nog wel een paar vragen over
mcmlevi schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:09:
-als je geen sli gaat draaien is de rm550x al meer dan voldoende.
-een m.2 ssd is ook niet nodig het verschil ga je niet merket je kan beter voor een 500gb/1tb 'normale' ssd gaan
-je kan nog wat op je ram besparen die extra snelheid maakt niet echt uit. pricewatch: Kingston HyperX Fury HX426C15FBK4/32
-mischien toch iets van een r5 window? anders zonde van al die mooie componenten.
-eventueel kan je nog wat goedkoper op je mobo maar niks mis met deze.
- Hoe is het gesteld met de Fan van de rm550x? het zou mooi zijn als alleen de cpu fan hoeft te draaien in idle (lekker stil)
-m2 ssd, hierover leest ik juist dat de snelheden aanzienlijk hoger ligen dan bij een 'normale' ssd. Hoe kan het dat je dit niet merkt? in jip en janneke taal lijkt het mij toch: meer lees/schrijf snelheid = meer performance
- de kast zoals ik hem nu gaat bouwen, komt links onder m'n bureau te staan tegen de muur, helaas is er geen kast te vinden die in spiegel beeld is met het window aan de rechter kant :(. Dat ik niet naar m'n componenten kan kijken is ook een mooie reden om die P5 aan de muur te hangen boven m'n beeldscherm
- Ik heb getwijfeld tussen dit mobo en die van msi https://tweakers.net/pric.../msi-z170a-gaming-m5.html, Met overclocken lijkt mij de asus meer geschikt, correct me if i'm wrong

Thanks!

• mcmlevi
wessel145 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:16:

[...]

- Hoe is het gesteld met de Fan van de rm550x? het zou mooi zijn als alleen de cpu fan hoeft te draaien in idle (lekker stil)
-m2 ssd, hierover leest ik juist dat de snelheden aanzienlijk hoger ligen dan bij een 'normale' ssd. Hoe kan het dat je dit niet merkt? in jip en janneke taal lijkt het mij toch: meer lees/schrijf snelheid = meer performance
- de kast zoals ik hem nu gaat bouwen, komt links onder m'n bureau te staan tegen de muur, helaas is er geen kast te vinden die in spiegel beeld is met het window aan de rechter kant :(. Dat ik niet naar m'n componenten kan kijken is ook een mooie reden om die P5 aan de muur te hangen boven m'n beeldscherm
- Ik heb getwijfeld tussen dit mobo en die van msi https://tweakers.net/pric.../msi-z170a-gaming-m5.html, Met overclocken lijkt mij de asus meer geschikt, correct me if i'm wrong

Thanks!
de rm550x heeft automatische een fan curve tot ik dacht 200W silent (gister zelf gekocht) en hoe meer wat hoe luider maar al draaiend alsnog erg stil.

m.2 is snel alleen ssd brengt al zoveel voordeel dat het al meer dan snel genoeg is in video editing heeft een m.2 bijvoorbeeld wel zin omdat je bestanden dan 2x zo snel laad maar die 2x zo snel ga je niet echt onder andere omstandigheden merken.

Ik denk dat je een vrij gelijke overclock gaat krijgen op bijde mobo's hoewel mischien op die asus iets stabieler maar licht ook groten deels aan of je geluk hebt met je proccesor.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
wessel145 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:16:

[...]

Thanks!
Verder jip en janneke... zo voelt het mssn wel aan:
HDD = Opel Astra
'normale SSD' = Tesla 85kW
'm2 ssd' = Tesla 90kW

Dan heb ik liever de versie met meer capaciteit ;) 500GB is wel vrij betaalbaar nu.

[ Voor 7% gewijzigd door Inrage op 16-06-2016 14:23 ]

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:15
Als je de hdd en de samsung pro ssd achterwege laat en er 1tb ssd voor terughaalt werkt dat een stuk fijner en het bespaart ook nog een paar tientjes. Als je vervolgens de Corsair Rm550x haalt levert dat ook nog wel het een en ander op. Het geld dat je daarmee bespaart zou je in een andere monitor zoals deze: Asus MG279Q Zwart kunnen steken. (IPS scherm en 144hz) Is naar mijn idee mooier vanwege de ips

• LigeTRy
mcmlevi schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:09:

over je scherm kan ik helaas niks zeggen weet hier totaal niks over.... maar mischien 1440p 144Hz een optie dit is volgens mij nog 1080p
Dit is inderdaad een hele sterke, waarom niet meer resolutie.
Echter zie ik veel prijsverschil in deze monitoren Klik. Is hier een reden voor? Ik kies liever een 1080 van hoge kwaliteit dan een 1440 die het na een jaar begeeft.
Inrage schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:22:
[...]

Verder jip en janneke... zo voelt het mssn wel aan:
HDD = Opel Astra
'normale SSD' = Tesla 85kW
'm2 ssd' = Tesla 90kW

Dan heb ik liever de versie met meer capaciteit ;) 500GB is wel vrij betaalbaar nu.
Ik ben overgehaald. dat geld kan ik beter steken in meer capaciteit.

• mcmlevi
wessel145 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:28:
[...]

Dit is inderdaad een hele sterke, waarom niet meer resolutie.
Echter zie ik veel prijsverschil in deze monitoren Klik. Is hier een reden voor? Ik kies liever een 1080 van hoge kwaliteit dan een 1440 die het na een jaar begeeft.
Dit kan met een aantal factoren te maken hebben
-responsetijd (bv die benq 1ms en die asus 4ms)
-merk
-gsync ondersteuning (beide schermen hebben dit in beide gevallen niet)
-soort scherm
-extra features (bv scherm 90 graden draaien meer inputs ect)

maar ik denk dat voor een scherm geld als je er goede reviews over leest dat het wel snor zit. bv die asus 4.5/5 gemiddeld van 10 review. en die benq 4/5 van 2 reviews beiden zijn het goede schermen

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Voor niet pro gamers heb je zo geen scherm van 500€ nodig... voor hetzelfde merk je niet eens verschil tussen 60 en 120 fps... Hogere resolutie is mssn leuker om wat meer werkoppervlak te hebben, al helemaal op 27"...

[ Voor 26% gewijzigd door Inrage op 16-06-2016 14:50 ]

• LigeTRy
Inrage schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:49:
Voor niet pro gamers heb je zo geen scherm van 500€ nodig... voor hetzelfde merk je niet eens verschil tussen 60 en 120 fps... Hogere resolutie is mssn leuker om wat meer werkoppervlak te hebben, al helemaal op 27"...
Ik speel ook redelijk wat CS:GO. Bij vrienden van mij die een 120/144hz scherm hebben merk ik het verschil. Nu heb ik zelf op dit moment een Philips 278G4DHSD. deze ga ik er naast houden. Maar voor m'n games wil ik toch echt wel een 120/144 hz scherm.

Het enige waar ik niet over uitkom is dat hele g-sync/freesync verhaal. Wat heb ik daar nou precies aan, ik lees op veel fora dat het (bijna) geen toegevoegde waarde heeft.

• mcmlevi
wessel145 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:55:
[...]

Ik speel ook redelijk wat CS:GO. Bij vrienden van mij die een 120/144hz scherm hebben merk ik het verschil. Nu heb ik zelf op dit moment een Philips 278G4DHSD. deze ga ik er naast houden. Maar voor m'n games wil ik toch echt wel een 120/144 hz scherm.

Het enige waar ik niet over uitkom is dat hele g-sync/freesync verhaal. Wat heb ik daar nou precies aan, ik lees op veel fora dat het (bijna) geen toegevoegde waarde heeft.
g sync zorgt dat je paneel en video kaart met elkaar in sync zijn wat zorgt dat het smoother voelt.
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/KAC1yVynn-o/maxresdefault.jpg
Dit is wat er normaal gebeurd
Afbeeldingslocatie: http://media.gamersnexus.net/images/media/2014/ces/GSYNC5-1000x562.jpg

als je genoeg fps hebt bv 200 dan is het verschil tussen en frame en de refresh rate van je monitor zo klein dat het smooth aanvoelt omdat het er een kan pakken die altijd dicht bij is, maar bij bv 30 fps is de tijd tussen frames veel groter en dan helpt g sync om het smoother te laten voelen. ik hoop dat dit het een beetje verduidelijkt.

• LigeTRy
mcmlevi schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:03:
[...]

g sync zorgt dat je paneel en video kaart met elkaar in sync zijn wat zorgt dat het smoother voelt.
[afbeelding]
Dit is wat er normaal gebeurd
[afbeelding]

als je genoeg fps hebt bv 200 dan is het verschil tussen en frame en de refresh rate van je monitor zo klein dat het smooth aanvoelt omdat het er een kan pakken die altijd dicht bij is, maar bij bv 30 fps is de tijd tussen frames veel groter en dan helpt g sync om het smoother te laten voelen. ik hoop dat dit het een beetje verduidelijkt.
Weer over naar jip en janneke taal: De videokaart bied een aantal keer per seconde een beeld aan, en de monitor zoekt een aantal keer per seconde naar een beeld. G-sync zorgt dat deze synchroon lopen. Waardoor het met een lage fps toch soepel gamen is?

• mcmlevi
ja dat :P
jip en janneke niet mijn beste kwaliteit maar doe mijn best :P

[ Voor 78% gewijzigd door mcmlevi op 16-06-2016 15:49 ]

• LigeTRy
Thanks iedereen voor de snelle reacties!

Qua scherm ben ik er nu ook wel uit (bedankt voor de adviezen)
Qua ram, watvoor verschil ga ik nou merken tussen 2666mhz en 3200, ik vind het niet erg om 30 euro meer te betalen voor wat snelheid, maar in hoeverre is dit merkbaar (bijvoorbeeld voor grote ram gebruikers als OBS en VM's)?
EDIT: ik vind het namelijk altijd wel tof als ram er gaaf uitziet in plaats van die standaard sticks altijd 8)7

En mijn laatste twijfelpunt op dit moment is nog de processorkoeler, Ik zal in t begin zeker stock draaien en zolang ik nog geen waterkoeling heb niet fanatiek gaan overclocken, maar vind het altijd wel leuk om er een beetje mee te spelen. Is de geselecteerde koeler een goede keuze?

Voor de rest is het afwachten tot mijn bankrekening ook goedkeuring geeft voor de koop. Ik verwacht niet dat er nog veel nieuwe producten op de markt zullen komen tussen nu en september, aangezien alles net een beetje is aangekondigt. of zijn er nog punten waar ik op moet letten over 2 maanden?

[ Voor 5% gewijzigd door LigeTRy op 16-06-2016 17:30 ]

• mcmlevi
met de scythe mugen 4 kan je al best wat doen is een erg goede koeler voor die prijs.
ik zou voor mooie 2.666 mHz sticks gaan die hogere snelheid ga je niet echt merken.
pricewatch: Kingston HyperX Fury HX426C15FBK4/32
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS4C8G4D240FSB
bijvoorbeeld

• hj ally
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-10 09:57
over dat toetsenbord. zelf deze onlangs aagenschaft:
pricewatch: Razer BlackWidow Ultimate 2016 (Qwerty)
50 euries goedkoper en 1 jaar later gebouwd. enige verschil lijkt mij die lichtjes?

• LigeTRy
hj ally schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 02:54:
over dat toetsenbord. zelf deze onlangs aagenschaft:
pricewatch: Razer BlackWidow Ultimate 2016 (Qwerty)
50 euries goedkoper en 1 jaar later gebouwd. enige verschil lijkt mij die lichtjes?
Klopt. nu heb ik recent een razer mamba + Firefly aangeschaft. en aangezien mijn casemod ook allemaal leuke ledjes gaat krijgen vind ik het ook tof om die lampjes erin te hebben
Pagina: 1