Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meclent
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-12-2023
Hallo allen,

Sinds een weekje heb ik nu het probleem dat mijn PC wel opstart, maar geen beeld meer geeft. Even vertoonde mijn PC dezelfde kuren als die in een topic eerder deze week (opstarten, daarna weer uitvallen en opnieuw proberen op te starten), maar dit probleem heeft zich opgelost en voortgezet in dus het volgende. Mijn videokaart is vermoedelijk gesneuveld: deze maakte veel lawaai en de fans zijn gestopt met draaien. Ik heb er nu een andere videokaart in gedaan, waarvan de fans wel draaien, maar hierdoor wordt het probleem niet opgelost.

Ik weet nu niet goed waar het probleem in zit.. Ik heb mijn SSD losgekoppeld, HDD losgekoppel, videokaart in verschillende slots gehad, RAM in verschillende slots gehad en getest op verschillende schermen. Ook laat mijn PC als ik mijn geluidsinstallatie er aan koppel, geen Windows-opstartgeluidje. Mijn moederbord geeft geen beeps, ook niet als ik start zonder RAM o.i.d.

Ik hoop dat een van jullie weet of, en zo ja, hoe ik dit probleem kan oplossen.

Alvast bedankt!

EDIT: het probleem heeft zich overnacht voorgedaan, niet tijdens het gamen o.i.d.

Mijn PC (best buy van maart 2013 reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2013 ):

Processor //// Intel Core i5 3350P Boxed
Moederbord //// ASRock B75 Pro3-M
Geheugen //// Corsair CMV8GX3M2A1333C9
Harde schijf //// Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB
Videokaarten //// Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
Behuizingen //// Cooler Master K280
Voedingen //// XFX Pro 550W

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Heb je de onboard video aansluiting op je moederbord al geprobeerd?

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meclent
wizai schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:29:
Ja, vergeten te vermelden. Zowel de DVI als de HDMI op het moederbord geprobeerd, maar hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik zie dat je getest hebt met verschillende schermen, heb je de dvi/vga kabels al uitgesloten?

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meclent
wizai schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:38:
Ik zie dat je getest hebt met verschillende schermen, heb je de dvi/vga kabels al uitgesloten?
Ja, ook dit heb ik geprobeerd. 2 verschillende kabels op beide schermen geprobeerd, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 20:12

Nemesizz

Untouchable

Mijn moederbord geeft geen beeps, ook niet als ik start zonder RAM o.i.d.
Wel een PC-Speaker aangesloten? (onboard zit er geen zover ik kan zien, en speakers via de geluidskaart geven meestal geen error biepjes, moet echt een PC-Speaker zijn die je aansluit in de buurt van de connectors van de powerled/hddled/powersw/resetsw.

Want normaal gesproken moet een BIOS wel foutcodes geven als er geen RAM aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meclent
Nemesizz schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:48:
[...]

Wel een PC-Speaker aangesloten? (onboard zit er geen zover ik kan zien, en speakers via de geluidskaart geven meestal geen error biepjes, moet echt een PC-Speaker zijn die je aansluit in de buurt van de connectors van de powerled/hddled/powersw/resetsw.

Want normaal gesproken moet een BIOS wel foutcodes geven als er geen RAM aanwezig is.
Jep, alle mogelijke audiopoorten gebruikt met boxen die goed werken. Geen enkele geeft biepjes terwijl er dus geen RAM in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:16
Gewoon rma sturen Je moederbordje Lijkt mij een defect moederbord, als deze niks kwa meldingen geeft of feed back en al zo veel optie,s hebt geprobeerd

en ik kan je vertellen wij hebben op werk een aantal asrock moederbordjes besteld de afgelopen maanden en vaak was er wel wat mis mee of DOA grote kans dus

[ Voor 34% gewijzigd door bumtroll op 16-06-2016 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meclent schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:51:
[...]

Jep, alle mogelijke audiopoorten gebruikt met boxen die goed werken. Geen enkele geeft biepjes terwijl er dus geen RAM in zit.
Er wordt zo'n speakertje bedoeld:
https://www.google.nl/sea...B#imgrc=q_diMeCcMRMZSM%3A

Daar komen de foutcode beeps uit, niet uit normale pc speakers.
meclent schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:33:
[...]

Ja, vergeten te vermelden. Zowel de DVI als de HDMI op het moederbord geprobeerd, maar hetzelfde resultaat.
wizai schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:29:
De i5 3350p heeft geen iGPU dus het is logisch dat je via het moederbord geen beeld krijgt.
Zou inderdaad een defect moederbord kunnen zijn, wellicht even aan zo'n speakertje komen om de kijken of je beeps hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al een andere voeding geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meclent
Die PC speaker heb ik nog niet geprobeerd, stom haha. Zal vanmiddag kijken wat dat oplevert. Thanks.

///

Nog geen andere voeding geprobeerd, had die niet liggen. Ik ga controleren of ie met de speaker bliepjes geeft en zo niet, andere voeding proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 10:05
Ziet eruit als dat de moederboard niet goed meer werkt, maar probeer het eerst met een interne speaker.
Bij mij (weliswaar een Skylake) was het eerst ook steeds opnieuw opstarten en op een gegeven moment ging die gewoon aan maar geen beeld/bios post. Geen beeps, geen harde schijf aktiviteit, wel fans/leds aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meclent
Zojuist een speakertje aangesloten op het moederbord, zonder RAM opgestart maar geen bliepjes. Ik vrees dat ik hem eindelijk maar toch naar de winkel moet brengen (tenzij iemand nog ingevingen heeft).

Thanks voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meclent
As we speak alles weer in mijn pc geplugd voor een laatste poging. Hij is gestart. Ik heb helemaal niets veranderd aan überhaupt maar iets, maar hij staat weer aan. Ik weet niet wat het probleem was, maar ik bedankt voor de hulp haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 07:26

JanW23

Mine mine mine mine

Klinkt misschien vreemd, maar is je stopcontact geaard? Je kan heel soms rare dingen krijgen bij een ongeaard stopcontact. Had 1 keer geen geluid bij een pc en bij een geaard stopcontact wel. Snapte het zelf ook niet!
Pagina: 1