Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem dat al maanden aanhoudt, soms intensiever dan anders. Mijn laptop typt uit zichzelf ////////// tot ik het stop (ik ben er ooit achter gekomen dat dit kan door 'ctrl + shift' twee keer te herhalen. Backspace helpt wel om het weg te halen, maar de snelheid waarmee het ingetypt wordt gaat sneller dan dat backspace het weg haalt. Gelijktijdig met het typen van ///// stopt de linker muisknop met werken, wat ik ook alleen met twee keer ctrl + shift kan oplossen.
...
Ik weet zeker dat het geen toetsenbord probleem is, de toets zit niet vast, geen water gelekt etc. Ik las op internet dat het aan de batterij kan liggen (mijn batterij zat los en af en toe begon de laptop ook te piepen als hij in de oplader zat, waarbij het opladen steeds werd onderbroken). Ik heb er gisteren een nieuwe batterij in gedaan, maar het probleem is gebleven.

Het lijkt mij een hardware probleem, maar wat kan ik hiermee aanvangen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

Ik heb een soort gelijk probleem gehad met mijn laptop, alleen bleef bij mij de ctrl key hangen. Na veel zoeken bleek het dat dit kwam door de Logitech muis software die een commando als CTRL+C (wanneer geprogrammeerd aan een muis knop) wel indrukte, maar niet meer losliet (volgens windows). Het systeem zag dan CTRL constant ingedrukt.

Draait er bij jou ook logitech muis software?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik inderdaad een logitech draadloze muis met usb. Hoe heb jij dit opgelost? Is het proberen waard..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:58
Gebeurd dit ook als je van bijvoorbeeld een Linux live Cd boot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik nog niet geprobeerd. Wat zou het betekenen als het wel/niet gebeurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:34
Gebeurt het wel dan heb je een hardwarematig probleem, zo niet dan heb je een softwarematig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk, dan ga ik dat ook eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:27:
Ik gebruik inderdaad een logitech draadloze muis met usb. Hoe heb jij dit opgelost? Is het proberen waard..
Ik ben er niet helemaal meer zeker van, maar het is ongeveer punt 3 van dit (user.xml staat tegenwoordig in C:\Users\USERACCOUNT\AppData\Roaming\Logitech\SetPoint).

In mijn geval probeerde ik CTRL+W toe te wijzen aan een duimknop. Gebruikte ik in setpoint "toetsaanslag toewijzen", dan kreeg ik deze code (veroorzaakte dus problemen)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
               <Trigger Class="ButtonPress">
                  <Param Button="6" EventType="100663297" FirstRepeatDelay="0" RepeatDelay="0" Silent="0" Type="0"/>
                  <TriggerState Name="ButtonDownUp" HandlerSet="KeystrokeAssignment">
                     <Handler Class="KeystrokeAssignment">
                        <Param DisplayName="CTRL+W" LParam="1114113" Modifier="2" VirtualKey="87"/>
                     </Handler>
                  </TriggerState>
               </Trigger>

Wat wel werkte was om ipv toetsaanslag toewijzen de optie anders te kiezen en dan de waarde sluiten. In de user.xml komt dan te staan
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
                  <Param Button="6" EventType="100663297" FirstRepeatDelay="0" RepeatDelay="0" Silent="0" Type="0"/>
                  <TriggerState Name="ButtonDownUp" HandlerSet="CloseApplication">
                     <Handler Class="KeyStroke">
                        <Param KeyName="%{F4}"/>
                     </Handler>
                  </TriggerState>
               </Trigger>

Daarna handmatig ff de Param Keyname aanpassen zoals op die website staat en er kwam uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
                  <TriggerState Name="ButtonDownUp" HandlerSet="CloseApplication">
                     <Handler Class="KeyStroke">
                        <Param KeyName="^w"/>
                     </Handler>
                  </TriggerState>
               </Trigger>

Volgens mij kan je bovenstaande stappen volgen en dan bij PAram Keyname kan je invullen wat je wil, zolang je maar de syntax aanhoud zoals in de link. Veranders je bv ^w in ^t dan zal in setpoint staan dat je de functie sluiten hebt gekozen, maar open je gewoon een nieuw tabblad in FireFox.

EDIT: Ik gebruik nog wel een oudere Setpoint versie (6.32.7) omdat nieuwere versies weigerden goed af te sluiten bij het aflsuiten van windows

[ Voor 4% gewijzigd door wontcachme op 16-06-2016 14:01 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedank voor deze uitleg, maar dit is het probleem niet. Ik heb de logitech software in het geheel verwijderd, maar het heeft geen effect. Ik ben nu bezig om een Linux Live CD te downloaden en dan zal ik dat eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.Maarten schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:34:
Gebeurd dit ook als je van bijvoorbeeld een Linux live Cd boot?
Ik heb van een Linux Live CD geboot en heb hetzelfde probleem.. Dan zou het dus hardware moeten zijn. Heeft er iemand enig idee hoe ik de oorzaak zou kunnen achterhalen en/of hoe dit op te lossen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 20:38
Toch je Tbord dan eens goed bekijken, ook de aansluiting(connector) onder het bord.

[ Voor 18% gewijzigd door Mel33 op 20-06-2016 13:25 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wat doet de laptop als je het toetsenbord los haalt? Als het dan over is, dan zit het probleem in het toetsenbord en als je daar niks vreemds aan ziet wordt het een nieuw toetsenbord kopen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kubuksa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-09 17:04
Wat voor laptop is het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kubuksa schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:40:
Wat voor laptop is het precies?
Een Acer Aspire V3-571, paar jaar oud al weer. Nu ik er zo aan denk, volgens mij is het probleem al vanaf enkele maanden na aankoop begonnen.
-The_Mask- schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:20:
Wat doet de laptop als je het toetsenbord los haalt? Als het dan over is, dan zit het probleem in het toetsenbord en als je daar niks vreemds aan ziet wordt het een nieuw toetsenbord kopen.
Ga ik proberen. Bedoel je het vaste toetsenbord loshalen en een extern toetsenbord aansluiten? Of helemaal geen toetsenbord gebruiken voor de test?
mell33 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:23:
Toch je Tbord dan eens goed bekijken, ook de aansluiting(connector) onder het bord.
Ga ik proberen!
Pagina: 1