Private lease auto gestolen. Eigen risico betalen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mede tweakers,

Mijn private lease auto is recentelijk gestolen (net geen maand in gebruik). Mijn lease maatschappij heeft het contract als gevolg van de diefstal stop gezet (30 dagen wachttermijn). Maar ik kreeg alsnog een rekening voor mijn eigen risico. Is bij een gestolen voertuig normaal dat de gebruiker dan nog een eigen risico betaald (compleet bedrag)? Je zou zeggen dat hun verzekering de waarde heeft uitbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-05 16:37
Dit staat in het contract. Daar kun je vinden wanneer het eigen risico van toepassing is. En hoogstwaarschijnlijk is dat dus ook bij diefstal. Als de leasemaatschappij uberhaupt een (casco-)verzekering heeft (vaak hebben ze dat niet omdat ze zelf ook voldoende risicospreiding hebben) dan zal die wel dezelfde voorwaarden hebben qua eigen risico.

Daarnaast heb jij niks te maken met het afspraken tussen leasemaatschappij en de verzekeraar. Jij moet alleen kijken naar de afspraken tussen jouw en de leasemaatschappij.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikkie001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:50

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

En wat staat hierover vermeld in het contract?

Edit: net te laat...

[ Voor 20% gewijzigd door Mikkie001 op 16-06-2016 11:37 ]

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:18
Lijkt me wel heel kort door de boch van de Lease maatschappij. Wellicht is dit gewoon vermeld in het contract en doen ze niks raars. gewoon even napluizen in het lease contract

Wat hier boven vermeld is, in principe heb je niks te maken met de verzekeraar van de lease maatschappij. Of die nu wel of niet uitkeert. Jij hebt een andere deal gesloten met hun.

[ Voor 34% gewijzigd door Purehz op 16-06-2016 11:38 ]