Microsoft maakt gebruik van je Accountnaam voor heel andere doelen. Hoe kan dat? en hoe voorkom je het?
Dit is wat ik ontdekte:
Ik heb een Microsoft account.
Ik heb daar ooit een primair emailadres moeten opgeven. Mijn eigen privé mail.
Bij het aanmaken van een extra emailadres heb ik op een gegeven moment mijn naam aangepast, denkend dat de ‘voornaam’ en ‘achternaam’ boven dat nieuwe emailadres alleen sloeg op dat nieuwe emailadres.
Wat er vervolgens gebeurt is dat mijn account die voornaam + achternaam doorstuurt naar iedereen die ik mail met dat primaire emailadres èn die zelf een Outlook emailprogramma gebruikt.
Hoe dat kan is mij een raadsell.
Ik heb zelf geen Outlook, het mailadres is nooit op mijn pc gebruikt, ik maak geen gebruik van het Microsoft account (ik heb het alleen omdat Windows op mijn pc staat, en het dus eenmalig gebruikt voor het aanmaken van dat email adres, ik gebruik geen andere producten).
Sterker: ik maak gebruik van Thunderbird, en heb daar ingesteld dat mijn Rein e-mailadres verschijnt onder de naam “Rein”, niet “Rein van der Meij”.
het Outlook van de ontvanger overruled dat dus.
Conclusie:
De naam die je hebt opgegeven in je Microsoft Account wordt gekoppeld aan het primaire e-mailadres daarvan. En mensen die hun email ontvangen met Outlook krijgen dìe naam te zien.
Mocht je daar iets ingevuld hebben dat je niet wilt dat aan je eigen email adres gekoppeld wordt, verander dat dan als een haas….
En voor de echte deskundigen onder jullie: hoe is dit dit mogelijk?
Want wat kan er dan nog meer....
En hoe voorkom je het (anders dan je accountnaam aan te passen...
)
Hoe ik dat ontdekte is een verhaal op zich.
Een leuk verhaal.
En een leerzaam verhaal
Ik heb dat beschreven in mijn blog:
Microsoft plaatst je account naam in andermans Outlook
Dit is wat ik ontdekte:
Ik heb een Microsoft account.
Ik heb daar ooit een primair emailadres moeten opgeven. Mijn eigen privé mail.
Bij het aanmaken van een extra emailadres heb ik op een gegeven moment mijn naam aangepast, denkend dat de ‘voornaam’ en ‘achternaam’ boven dat nieuwe emailadres alleen sloeg op dat nieuwe emailadres.
Wat er vervolgens gebeurt is dat mijn account die voornaam + achternaam doorstuurt naar iedereen die ik mail met dat primaire emailadres èn die zelf een Outlook emailprogramma gebruikt.
Hoe dat kan is mij een raadsell.
Ik heb zelf geen Outlook, het mailadres is nooit op mijn pc gebruikt, ik maak geen gebruik van het Microsoft account (ik heb het alleen omdat Windows op mijn pc staat, en het dus eenmalig gebruikt voor het aanmaken van dat email adres, ik gebruik geen andere producten).
Sterker: ik maak gebruik van Thunderbird, en heb daar ingesteld dat mijn Rein e-mailadres verschijnt onder de naam “Rein”, niet “Rein van der Meij”.
het Outlook van de ontvanger overruled dat dus.
Conclusie:
De naam die je hebt opgegeven in je Microsoft Account wordt gekoppeld aan het primaire e-mailadres daarvan. En mensen die hun email ontvangen met Outlook krijgen dìe naam te zien.
Mocht je daar iets ingevuld hebben dat je niet wilt dat aan je eigen email adres gekoppeld wordt, verander dat dan als een haas….
En voor de echte deskundigen onder jullie: hoe is dit dit mogelijk?
Want wat kan er dan nog meer....
En hoe voorkom je het (anders dan je accountnaam aan te passen...
Hoe ik dat ontdekte is een verhaal op zich.
Een leuk verhaal.
En een leerzaam verhaal
Ik heb dat beschreven in mijn blog:
Microsoft plaatst je account naam in andermans Outlook
[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 20-06-2016 12:54 ]
rein van der meij