Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opzoek naar een andere auto

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:52
Afgelopen nacht is mijn auto uitgebrand samen met nog een andere auto die er naast stond.
Oorzaak gaan ze vandaag proberen te achterhalen. (vandalisme or misschien elektrisch)?
En er is nog een auto beschadigd

Gelukje bij een ongeluk ... ik ben all risk verzekerd, en 24 mnd aanschafwaarde retour.
Gelukkig val ik hier nog onder.

Nu ben ik opzoek naar een leuke sportieve(voor het oog) ;) auto.

- +- 14.000 euro
- Diesel. (rij 30.000 per jaar)
- liefst vanaf bouwjaar 2012
- hatchback
- sportief maar toch zuinig. (geen 1 op 10 ofso)
- hoe minder km's hoe beter.
- 5 deurs

De auto die nu total loss is, dat was een Megane GT-Line.
Deze auto beviel mij verder goed, veel opties .. sportief. En bijna geen problemen

Zelf heb ik de volgende modellen gevonden:

- alfa Romeo giulietta
- Ford Fiesta 1.6
- Renault Clio 1.5
- eventueel weer een megane?

andere opties zijn welkom

Alle reacties

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

De megane uit 2012 (bose en GT) komen op het moment uit de lease met mooie prijzen.
Als je graag bij de monteur staat of zelf handig bent is een Giulietta best leuk. (een vriend van me heeft er een in de lease en dat ding staat met grote regelmaat bij de dealer / monteur vanwege x dat kapot is en dan weer y.) hij rijd er dan ook wel tussen 40 tot 50 per jaar mee.

Een golfje is wellicht ook nog een optie of een A3 (wellicht wel wat ouder dan een megane).

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Aggressor
Shunt schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:03:
De megane uit 2012 (bose en GT) komen op het moment uit de lease met mooie prijzen.
Als je graag bij de monteur staat of zelf handig bent is een Giulietta best leuk. (een vriend van me heeft er een in de lease en dat ding staat met grote regelmaat bij de dealer / monteur vanwege x dat kapot is en dan weer y.) hij rijd er dan ook wel tussen 40 tot 50 per jaar mee.

Een golfje is wellicht ook nog een optie of een A3 (wellicht wel wat ouder dan een megane).
ja ik heb al een beetje gekeken voor de GT.
Mijn gt had xenon koplampen,, de gt's die momenteel worden aangeboden helaas niet :(
En de boses vind ik niet zo heel mooi.

En iemand ervaring met de seat leon 1.6?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Citroen DS4 met 1.6 eHDI?

Oogt sportief, rijdt sportief, maar heeft de befaamde 1.6 diesel aan boord.

Zelf 4 jaar probleemloos in gereden, tot 135.000 km.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Aggressor
NiGeLaToR schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:09:
Citroen DS4 met 1.6 eHDI?

Oogt sportief, rijdt sportief, maar heeft de befaamde 1.6 diesel aan boord.

Zelf 4 jaar probleemloos in gereden, tot 135.000 km.
deze motor zit ook in de leon 1.6?
en na de 135.000? grote problemen?

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-11 22:07
Een 1 serie niks voor je?

http://www.marktplaats.nl...f31&previousPage=lr&pos=2
Bouwjaar 2011 en nog geen 130k op de teller.

• Aggressor
Purehz schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:15:
Een 1 serie niks voor je?

http://www.marktplaats.nl...f31&previousPage=lr&pos=2
Bouwjaar 2011 en nog geen 130k op de teller.
nee wil geen sjonny auto ;)
wil gewoon een degelijke .. en origineel.

• NiGeLaToR
  • Nu online
Aggressor schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:12:
[...]

deze motor zit ook in de leon 1.6?
en na de 135.000? grote problemen?
De Leon heeft een VAG motor, de Franse PSA 1.6eHDI motor is wel gebruikt in de Volvo V40 en door Ford.
Wij hebben met onze DS4 geen problemen gehad, in tegendeel, bij inleveren was ie nog als nieuw. Zowel binnen als buiten. Enige was de 18" velgen deden waren banden opeten toen ik erin reed, maar dat werd minder toen m'n vrouw primaire bestuurder werd :+ Hij gaat zo lekker door de bocht.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:27

Cyphax

Moderator LNX
Aggressor schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:07:
[...]

En iemand ervaring met de seat leon 1.6?
Ik heb een tijdje met de 1.2 (benzine) rondgereden, van een generatie terug iig (prachtige auto). Interieur was veel teveel hard plastic (bijna alleen maar), maar daar hield mijn kritiek wel op. Kon er 1 op 18 mee rijden op de snelweg.
M'n huidige auto is ook een Leon, maar dan een 5f station. Ik weet niet precies naar welke generatie je kijkt. ;) Anyway, da's een diesel (Ecomotive) en ik heb vanmorgen 115km snelweg gereden en gemiddeld 1 op 27 volgens de boordcomputer. Als je wilt kan je daar wel zuinig mee rijden, maar niet per se heel hard :+
Verder vind ik dat een hele fijne wagen die eigenlijk alles op z'n minst OK doet, maar heeft z'n uiterlijk en rijgedrag mee en hij is ook betrouwbaar gebleken in de ~60.000km die ik ermee gereden heb in 2 jaar. :)

Proefritje zou ik iig aanraden.

[ Voor 14% gewijzigd door Cyphax op 16-06-2016 11:22 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-11 22:07
Aggressor schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:17:
[...]

Haha geen BMW-fan zo te horen. Rijd zelf 30-50k in een 5 serie uit 2006, nu bijna 3 ton op de teller en geen centje pijn. Jaarlijkse APK komen af en toe een paar kleine puntjes naar voren, niet duur om te onderhouden.

Zou dan ook gaan voor iets van een Leon ofzo. Lijkt me veel waar voor je geld, redelijk betrouwbaar en ziet er toch enigszins goed uit.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Jammer van je Megane -O-

Als je Megane zou goed was bevallen, zou je eventueel ook prima kunnen kijken een andere Megane. Binnen jouw catergorie zijn er meer dan genoeg versies te vinden.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/290434527?asrc=st|as
Afgezien Xenon zit hij aardig in zijn spullen.

Je geeft ook een Clio aan. Ik heb zelf rijles gehad in een Clio IV, reed opzich niet verkeerd en zolang je de Eco-stand niet gebruikt kan je er best wel "sportief" mee rijden. Vebruik moet geen probleem zijn, zelf met aardig doortrappen haal je met gemak 1:20, met "ecologisch" rijden kan je 1:25+ rijden zonder probleem. Hou er wel rekening mee dat zo'n Clio een stuk kleiner is dan de Megane die je gewend bent. Zover ik weet zijn ze vrij betrouwbaar, op het moment van slagen had mijn rijlesauto zo'n 155k gelopen en naast regulier onderhoud was er niks aan kapot gegaan (i.i.g, dat zei de instructeur :+)

Als je toch het B-segment in overweging wilt nemen, kan je ook kijken naar een Peugeot 208 1.6 eHDI:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/288708614?asrc=st|as
120pk in een auto van 1065kg is meer dan genoeg om je vlotjes van de plek te krijgen ;)
Verder heb je in dat segment natuurlijk de Corsa D 1.3CDTI 95pk en de Punto (Evo) 1.3MJET (84pk). Van die laatste twee kan je vrij aangekleede exemplaren vinden voor minder dan 10k:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/291039061?asrc=st|as
http://ww3.autoscout24.nl/classified/290128049?asrc=st|as
Zo'n Evo staat hier ook, hou er rekening mee dat het geen strepentrekker is. Bij ons was verder de turbo kapot gegaan, waarschijnlijk omdat de vorige eigenaar kleine korte stukjes had gereden en dus niet echt warm is geworden. Onderstel van de Corsa D deelt een aantal delen met de Grande Punto (en dus de Punto Evo), net als de motor: de 1.3CDTI is een Fiat-blokje. EGR-klep raakt wel eens vervuild (bekend probleem) dus die eventueel eens laten reinigen als je zo eentje hebt. Verder zijn Fiat diesels vrij betrouwbare blokjes als ik me niet vergis.

Beetje in hetzelfde (C)-segment blijvend heb je ook de Peugeot 308 en Citroën C4 met 1.6 e-HDI, volgens mij is die motor hierboven ook al genoemd. Goed zoeken en je vind ook nog wel een Ford Focus 1.6 TDCI.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Aggressor schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:17:
[...]

Wat is er dan sjonnie aan die 1-serie? Die 19" M velgen zijn overigens optioneel dus zal hij wel met de oorspronkelijke 15"/16" velgen komen denk ik. Verder zie ik weinig aan die 1-serie dat niet origineel zou zijn?

Het model mag je misschien niet aanstaan maar qua degelijkheid kan je het met een BMW moeilijk verkeerd doen. Mijn BMW 3-serie Touring diesel uit 2004 (E46) was de meest probleemloze auto die ik ooit gereden heb. Iets minder zuinig dat mijn VW Golf IV en Passat TDI's maar met al mijn VW's heb ik toch echt wel wat problemen gehad. Maar met 6.5/7.0 op 100 km op de Duitse Autobahnn was het verbruik van de BMW niet onredelijk - het was immers maar een 5-bak i.t.t. zowel de Golf als Passat.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

tazzman schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:23:
[...]

Wat is er dan sjonnie aan die 1-serie? Die 19" M velgen zijn overigens optioneel dus zal hij wel met de oorspronkelijke 15"/16" velgen komen denk ik. Verder zie ik weinig aan die 1-serie dat niet origineel zou zijn?

Het model mag je misschien niet aanstaan maar qua degelijkheid kan je het met een BMW moeilijk verkeerd doen. Mijn BMW 3-serie Touring diesel uit 2004 (E46) was de meest probleemloze auto die ik ooit gereden heb. Iets minder zuinig dat mijn VW Golf IV en Passat TDI's maar met al mijn VW's heb ik toch echt wel wat problemen gehad. Maar met 6.5/7.0 op 100 km op de Duitse Autobahnn was het verbruik van de BMW niet onredelijk - het was immers maar een 5-bak i.t.t. zowel de Golf als Passat.
Lol wel eens van het N47 motorblok gehoord?

Tot zover 'het moeilijk verkeerd doen' qua betrouwbaarheid bij BMW.

Ontopic: gewoon weer zn Megane kopen. Prima auto's vrij goedkoop en beviel je goed.

• Aggressor
GoldenSample schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:30:
[...]

Lol wel eens van het N47 motorblok gehoord?

Tot zover 'het moeilijk verkeerd doen' qua betrouwbaarheid bij BMW.

Ontopic: gewoon weer zn Megane kopen. Prima auto's vrij goedkoop en beviel je goed.
Ja dankjewel... momnenteel zie ik niet echt mooie meganes gt-lines...
Als ik weer een gt-line zou kopen.. dan wil ik echt met Xenon ... zou niet meer zonder willen

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Aggressor schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:43:
[...]

Ja dankjewel... momnenteel zie ik niet echt mooie meganes gt-lines...
Als ik weer een gt-line zou kopen.. dan wil ik echt met Xenon ... zou niet meer zonder willen
Check eens hoeveel die lampen kosten als je ze van een sloop oid trekt? En kijk eens hoe makkelijk die te monteren zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door GoldenSample op 16-06-2016 13:46 ]

• Aggressor
GoldenSample schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:45:
[...]

Check eens hoeveel die lampen kosten als je ze van een sloop oid trekt? En kijk eens hoe makkelijk die te monteren zijn.
dat doe je niet zo maar :( anders maar even wachten .. meer tips zijn ook welkom.

• NiGeLaToR
  • Nu online
Aggressor schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:59:
[...]

dat doe je niet zo maar :( anders maar even wachten .. meer tips zijn ook welkom.
Ik rijd zelf overigens een auto die 100% uit de gratie is. Auto's die groot ogen en iets ouder zijn, op enkele merken (Audi, BMW) na, kosten ook geen drol. Ik reed daarvoor 3 jaar in een Mondeo 1.8 benzine omdat die me toen een paar duizend euro kostte en daar reed ik zonder problemen 1:14 mee.
Qua diesel zou je ook kunnen kijken naar juist een groter segment auto die uit de gratie is, dan heb je lage aanschaf, acceptabel verbruik als je goed kiest en onderhoud (zoals bij de Mondeo is werkelijk alles aftermarket te krijgen) is minimaal.

Mondeo > 2012, diesel, lage kmstand.

Oh ja, hij is ook nog hatchback, zoals deze met 84k km's.

[ Voor 9% gewijzigd door NiGeLaToR op 16-06-2016 14:16 ]

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-11 15:35
Nog niet genoemd en misschien het overwegen waard (willekeurige Marktplaats advertenties):

Mercedes-Benz A-Klasse
Volvo V40
Fiat Bravo
Honda Civic

• Aggressor
civic is wel mooi, alleen boven mijn budget.. en heb liever een auto onder de 120.000km

• Aggressor
Ik heb ook een leuke ford focus titanium uit 2012 gezien.

En een seat leon limited edtion uit 2013....
In de ford zit een 1.6 tdci
En in de seat een 1.6 tdi

Iemand ervaring met deze autos/motoren?

[ Voor 19% gewijzigd door Aggressor op 19-06-2016 12:48 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

Ford 1.6TDCI is een vrij goed blokje meen ik, naast regulier onderhoud weinig mis mee. 1.6TDI is de EGR-klep wel eens een boosdoener, maar die kan je laten uitschakelen.

Beide (naast passagier) geen ervaring mee :p

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-11 18:47
MK1998NL schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:52:
Ford 1.6TDCI is een vrij goed blokje meen ik, naast regulier onderhoud weinig mis mee. 1.6TDI is de EGR-klep wel eens een boosdoener, maar die kan je laten uitschakelen.

Beide (naast passagier) geen ervaring mee :p
i

Deze blokken zijn echter zeer gevoelig voor optijd onderhoud. En indien turbo ooit vervangen is, nooit kopen. Kans is groot dat dit snel terugkomt. Ook dien je deze blokken 1x in de maand schoon te rijden, om egr problemen en roetafzetting te voorkomen. Daarnaast goed warmrijden en af laten koelen.

Kortom; rijd je netjes, onderhoud optijd (geen 500 te laat), rijd je 'm 1x p/m schoon (snelwegrijden in z'n 4 ipv 5 oid) zou het goed moeten gaan. Maar geen garantie, het blijft een aandachtspunt.

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:31

Snuffel

Vroem!

100% Guilietta.
Heerlijke wagen, ziet er ook goed uit.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Verwijderd

Ik ben wel fan van Mazda, niks voor jou?
En....
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/opzoek-op-zoek

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Een betere tip dan hierboven bestaat niet... |:( Ik zou hetzelfde verhaal kunnen afsteken over 3 VAG auto's die ik in de lease rijd/reed. Stuk voor stuk zag en zie ik de dealer vaker dan alleen de reguliere beurt (rijd 65k per jaar zakelijk, gelijkwaardig rijgedrag als met m'n privé auto waar ik ook nog 30k p/j in rijd en die komt alleen bij de dealer voor z'n vaste beurten)

Beste tip die ik kan geven is zoek op gaspedaal in je prijs categorie, brandstof, opties e.d. (lekker uitgebreid aan vinken) en kijk eens wat je zoal tegen komt. Ik had bijvoorbeeld nooit bij de C5 stil gestaan voor ons (terwijl m'n vader er 1 rijd :X), maar bleek voor ons een opvallend goede keus te zijn.

Maak aan de hand daarvan een hotlist en ga simpelweg rijden en kijk welke je het beste bevalt.

BMW 535D

Verwijderd

nielsgaastra schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:41:
Nog niet genoemd en misschien het overwegen waard (willekeurige Marktplaats advertenties):
Mercedes-Benz A-Klasse
Ik zou ook Mercedes kiezen, maar dan wel de B klasse, de A klasse is wel een teruggang van de Megane.

Ik heb zelf een b180, vind hem fjiner rijden dan de nieuwe megane van een collega. Lekker hoge zit, onderhoud goed te doen (stuk goedkoper dan BMW, wel apart dat her iemand zegt dat BMW goedkoop in onderhoud is, volgens mij en mijn garageman is BMW erg kostbaar in onderhoud).

Mijn Mercedes b180 rijd 1 op 17,5 ongeveer bij 130km/uur op de snelweg en 110 km/uur op n-wegen. Maar ik rijd weinig in de stad. Gemiddelde gebasseerd op 55.000 km die ik de afgelopen 1,5 jaar heb gereden en betreft auto uit eind 2006.

Denk alleen niet dat je voor onder de 14.000 een auto van deze klasse kan halen van na 2012, denk dat 2010 wel lukt.
MK1998NL schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:52:
Is dat wel legaal? Mijn garage wilde dat niet uitvoeren in iedergeval :P

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2016 20:02 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Legaal zeker. Alleen leasemij's doen er vaak moeilijk over. Mar die zijn hier niet in scope :)

Ontopic: genoeg stations qua aanbod. Als de Megammel je beviel, gewoon weer nemen. Xenon kun je er ook aftermarket in zettten, hoef je natuurlijk niet zelf te doen (alleen in de prijs meenemen bij de onderhandeling).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Aggressor
ErgoStijn schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:57:
[...]
i

Deze blokken zijn echter zeer gevoelig voor optijd onderhoud. En indien turbo ooit vervangen is, nooit kopen. Kans is groot dat dit snel terugkomt. Ook dien je deze blokken 1x in de maand schoon te rijden, om egr problemen en roetafzetting te voorkomen. Daarnaast goed warmrijden en af laten koelen.

Kortom; rijd je netjes, onderhoud optijd (geen 500 te laat), rijd je 'm 1x p/m schoon (snelwegrijden in z'n 4 ipv 5 oid) zou het goed moeten gaan. Maar geen garantie, het blijft een aandachtspunt.
Kijk hier heb ik wat aan...
De ford komt uit 2012 en heefgrond de 45.000 gedraaid. Full option...
Twijfel...

Onderhoudsinterval is zeker 20k?
Bij andere autos is het vaak 30.000... Scheelt ook wel

• Aggressor
ErgoStijn schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:57:
[...]
i

Ik hen het even nagezocht. En dat is het het model focus ervoor.....

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:58:
[...]
[...]
Is dat wel legaal? Mijn garage wilde dat niet uitvoeren in iedergeval :P
Legaal is het zeker :p EGR klep zorgt voor een (kleine) verlaging in NOx uitstoot. Ga je over de grens is het inderdaad een APK afkeurpunt. Maar goed, een VW TDI gaat sowieso al over de NOx grens :+

Alle gekheid op een stokje, normaal zal het geen probleem zijn.

Veelal zijn het tuningbedrijven die zoiets doen.
Aggressor schreef op zondag 19 juni 2016 @ 22:51:
[...]
Kijk hier heb ik wat aan...
De ford komt uit 2012 en heefgrond de 45.000 gedraaid. Full option...
Twijfel...

Onderhoudsinterval is zeker 20k?
Bij andere autos is het vaak 30.000... Scheelt ook wel
45k gelopen in 4 jaar? Dat is minder dan 12k per jaar. Met een diesel zou ik dan toch goed oppassen, dan heeft hij veel korte stukjes gereden wat niet al te geweldig is voor een diesel. Hoeft natuurlijk niet zo te zijn, mischien zijn er lange stukken mee gereden maar niet zo vaak. Wel iets wat je in je achterhoofd moet houden.

• Aggressor
MK1998NL schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:08:
[...]

Legaal is het zeker :p EGR klep zorgt voor een (kleine) verlaging in NOx uitstoot. Ga je over de grens is het inderdaad een APK afkeurpunt. Maar goed, een VW TDI gaat sowieso al over de NOx grens :+

Alle gekheid op een stokje, normaal zal het geen probleem zijn.

Veelal zijn het tuningbedrijven die zoiets doen.

[...]

45k gelopen in 4 jaar? Dat is minder dan 12k per jaar. Met een diesel zou ik dan toch goed oppassen, dan heeft hij veel korte stukjes gereden wat niet al te geweldig is voor een diesel. Hoeft natuurlijk niet zo te zijn, mischien zijn er lange stukken mee gereden maar niet zo vaak. Wel iets wat je in je achterhoofd moet houden.
Ja klopt.. Volgens mij lease auto geweest.
Laatst onderhoudsbeurt heeft ie afgelopen februari gehad bij ford wensink.

Auto had geen rare gwbreken oid. (contact opgenomen met wensink)

De ford heeft wel xenon. Climate control enz enz. Bj 2012

Ik heb ook een seat leon limited edition 1 op het oog uit 2013 met 72.000km
Alleen deze heeft geen xenon, geen climate control.... Wel navigatie enz... En achter bij de ramen van die draaihendels..... :(

Heeft iemand wel eens in deze autos gereden? En wat is jullie ervaring?

Of eventueel een clio uit 2013... Rond de 46.000km

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 07:09

Tja als je graag bij de dealer staat moet je zeker een golfje of een a3 van dat bouwjaar nemen.... |:(
Dan is een Guilietta een veiligere keuze.

Dit soort one liners heeft weinig zin, juist de door jou genoemde autos van deze bouwjaren staan erg slecht in statistieken.

[ Voor 8% gewijzigd door thefox154 op 21-06-2016 22:37 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

Deze Mégane voldoet aan alle eisen:
http://voorraad.autodataw...t/megane/occ2463165-57235

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

thefox154 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:36:
[...]

Tja als je graag bij de dealer staat moet je zeker een golfje of een a3 van dat bouwjaar nemen.... |:(
Dan is een Guilietta een veiligere keuze.

Dit soort one liners heeft weinig zin, juist de door jou genoemde autos van deze bouwjaren staan erg slecht in statistieken.
Tja daarom is het ook niets meer dan een mening, iedereen in dit topic heeft zo zijn mening en dat laat je hier weten. Wij mogen geen alfa's meer leasen A om het imago en B om dat er een hele serie aan guiletta's waren waar we alleen maar gezeik mee hebben gehad.

We mogen ook geen 1.0 en 1.2 tsi achtige blokjes meer leasen want daar hebben we ook gewoon simpel veel gezeik mee gehad. Daar in tegen ken ik weer genoeg bedrijven die juist de 1.0 en 1.2 blokjes graag hebben. Want ze leasen maar 2 / 3 jaar en dan boeit het niet.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Aggressor
Bij deze heb ik gekeken!
de auto zag er echt netjes uit, proefrit ging ook goed.....
Ergens gestopt auto verder bekeken ....

Maar op het dakje zit een aftermarket spoiler.... nou als je ziet hoe deze gemonteerd is...
Allemaal kieren/kit enz .. deze zit er echt niet mooi op.

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/3z2ouyshh/2463165_32_1.jpgfree image host

hier ga ik mij dus aan storen.
dus heb ik besloten om hem niet te koop, omdat het ook een klap geld is ....
laatst stond hier in de buurt een zelfde gtline alleen met 98.000km voor 11.750

[ Voor 25% gewijzigd door Aggressor op 29-06-2016 22:58 ]

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Aggressor schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:46:

De auto die nu total loss is, dat was een Megane GT-Line.
Deze auto beviel mij verder goed, veel opties .. sportief. En bijna geen problemen
Balen van je huidige auto! Fijn dat je er met de verzekering uit komt.

Steeds als ik het woord 'sportief' tegen kom bij zulk soort vragen probeer ik me altijd in te denken wat de vraagsteller hiermee bedoelt. Dit is gebaseerd op zijn referentiekader en invulling van het begrip.

Mijn eigen referentiekader en begrip is waarschijnlijk totaal anders dan TS, in mijn ogen is er namelijk niets sportiefs aan een Megane 1.5 diesel te vinden. Heb er wel eens in gereden... Uiterlijk en styling is Frans, dus niet echt dik of sportief, maar gewoon rond/vol. Het zit okee, maar niet in de orde van schaal of kuipstoelen, kan ook niet laag genoeg. Het stuur ligt veel te plat, lijkt wel een vrachtwagen. Geluid is zeker bij deze diesel niets te vermelden waard. Prestaties zijn ook niet sportief te noemen, het komt vooruit maar daar houdt het mee op. Vering is veel te week en gericht op comfort. Weggedrag is een beetje een zoals lichtblauw. Niemand heeft er wat op tegen maar je hebt liever alles in een andere kleur. Uitlijning helemaal gericht op makkelijk rijden, maar snel onderstuur en afkeer van bochten aanvallen.

Het enige sportieve wat ik kon bedenken is dat je door gebrek aan vermogen iedereen voor laat, dat is wel sportief rijgedrag in het verkeer. :o

Mogelijk dat TS daardoor de geopperde BMW's minder ziet zitten?

Als ik me probeer te verplaatsen in referentiekader van TS zou ik voor dit bedrag op zoek gaan naar een Ford Focus/Mondeo en Skoda Octavia/Superb. Prima auto's en op alle fronten 'sportiever' dan een Megane (afgezien van de 'GT' badge, of wat dat ook moet inhouden op een Megane). ;)

Divide and conquer.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-11 18:39
Sportief en dan 1.5jes en 1.6jes noemen... Man man man

There is no replacement for displacement!

• Aggressor
_eXistenZ_ schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 22:55:
Sportief en dan 1.5jes en 1.6jes noemen... Man man man
ik bedoel meer sportief uiterlijk ...
nee ik kan beter een oude bwm halen uit de jaren 90 of begin 2000.. sjonniestyle :(
maar goed..

ik zit nu ook te kijken voor een giulietta 1.6 of 2.0.. als er wat leuks voorbij komt

[ Voor 15% gewijzigd door Aggressor op 02-07-2016 23:16 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als jij een sportef uiterlijk zoekt: koop een Octavia station, ga naar een dealer, verlag dat ding, knal er 18" op en laat voor 300 euro een in kleur gespoten RS spoiler aanrukken. Problem solved.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Aggressor
The Eagle schreef op zondag 03 juli 2016 @ 12:17:
Als jij een sportef uiterlijk zoekt: koop een Octavia station, ga naar een dealer, verlag dat ding, knal er 18" op en laat voor 300 euro een in kleur gespoten RS spoiler aanrukken. Problem solved.
8)7
en dan 1:14 rijden.. moet ook wel een beetje zuinig ;) is toch alleen maar voor mijn werk..
Pagina: 1