Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
The battle is on! Ik ben weer eens toe aan een nieuwe smartphone en ik kijk altijd naar de prijs-kwaliteit verhouding van een toestel, of het nu los is of met een abonnement. Omdat mijn abonnement pas in juni 2017 verlengbaar is wil ik deze keer een los toestel gaan aanschaffen. Het gaat een Chinees worden, maar welke?

Ik zoek een?
Ik zoek een high-end smartphone voor een zo laag mogelijke prijs. Na uitgebreide research heb ik 3 modellen gevonden die bij mij zouden passen, maar welke moet ik nu kiezen? Het gaat over de One Plus 3, Xiaomi Mi 5 en de Zuk Z2 Pro. En daarnaast nog 1 andere telefoon, namelijk de Nexus 5X 32GB, wat natuurlijk geen Chineesje is. ;)

Wat is je budget?
Maximaal 400 euro, that's the limit.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Als telecom verkoopadviseur wil ik graag diverse apps testen, maar waar mogelijk ook nieuwe software. Je kan erover lezen op internet, maar een nieuwe software update zelf ervaren werkt nog altijd het beste. En dat is mijn 'grote' twijfel. Hoe staat het ervoor met het updatebeleid van Chinese telefoons?

Mijn verdere eisen:
- Beschikbaarheid. Ik wil het toestel het liefst deze maand nog in huis hebben, want anders moet ik binnenkort tijdelijk terug op een Blackberry Q10. :+

- 4G bereik met T-Mobile. Als ik het goed heb maakt T-Mobile gebruik van 900MHz, 1800MHz, 2100MHz en 2600MHz, alleen de Mi 5 ondersteunt geen 900MHz toch? Ik woon hier.

- Een niet te aanwezige schil van het merk zelf. Stock Android is wat mij betreft prima, alhoewel een merk zelf soms wel eens leuke toevoegingen heeft.. zoals de camera app openen door 2x op de home button te drukken (S7) of de telefoon te unlocken door 2x op het scherm te tikken (LG). De schil die Huawei over Android heen gooit vind ik 'not done'. Minder bloatware = beter! _/-\o_

- Allround een vloeiende experience. Ik ben geen fotograaf, maar ik hou van foto's maken en bewerken. Ik ben geen mobile gamer, maar een leuk spelletje op zijn tijd is fun! Ik ben wel een echte multitasker; mail, whatsapp, YouTube, instagram, Twitter, content streamen naar mijn Chromecast etc.

Chinese telefoons hebben vaak een goede prijs-kwaliteit verhouding, maar is en blijft de performance van zulke toestellen ook goed? Ik heb veel ervaring met telefoons die hier in Nederland in de schappen liggen, maar nog amper ervaring met Chinese telefoons. Afgaande op reviews zijn de OPO 3, Zuk2 Pro en Mi5 wel de toppers van het Chinese segment. Welke MOET ik kopen? Ik heb een lichte voorkeur, die ik niet ga uitspreken, maar ik ben benieuwd naar jullie advies. O-)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
JackL89 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:41:
Als telecom verkoopadviseur wil ik graag diverse apps testen, maar waar mogelijk ook nieuwe software.
Zou het niet verstandiger zijn een toestel te nemen welke je ook je klanten verkoopt zodat je uit ervaring kunt spreken?

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
swhnld schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 17:38:
[...]

Zou het niet verstandiger zijn een toestel te nemen welke je ook je klanten verkoopt zodat je uit ervaring kunt spreken?
Dan zou ik een Samsung of een iPhone moeten nemen, maar dat wil ik niet (deze keer). Ik switch vaak tussen merken, dus ik heb sowieso al ervaring met meerdere toestellen en besturingssystemen.
Welke zou jij me aanraden?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
De Nexus, dan heb je altijd het laatste qua Android en zekerheid dat het werkt op alle banden hier.

• Faraz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-11 00:10
Ik ben persoonlijk behoorlijk onder de indruk van de Mi5 (prime edition, 3 / 64 GB). 'Spotgoedkoop' voor de hardware die je ervoor krijgt, en daarnaast razendsnel.

• BobzT
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-08 08:29
Heb zelf gekozen voor de Mi5 (Prime, 64GB). Bevalt mij erg goed. Zeker op T-Mobile heb je dan qua 4G geen problemen. Mijn vorige tel van 1+1, ook heel tevreden mee geweest.

Je Moet niks, behalve uiteindelijk zelf beslissen.
Pagina: 1