Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoudewijnM
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-04 08:43
Mijn vraag
Al geruime tijd gebruik de Raspberry PI 2 met Openelec als mediaspeler. Onlangs ben ik overgestapt naar Libre Elec (van de zelfde makers maar nieuw team) omdat zij de upgrade naar Kodi Jarvis eerder maakten.

De afgelopen dagen geeft mijn Raspberry Pi setup constant aan dat hij een ondervoltage heeft. Dit doormiddel van een klein gekleurd vierkantje in de rechter bovenhoek. Verder gaat probeert de PI regelmatig de HDMI verbinding opnieuw op te starten wanneer ik van menu wissel.

Kan het zijn dat het board kapot is? Er is niets veranderd verder qua voeding setup skin...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Setup:
Raspberry Pi 2
Samsung class 10 micro SD kaart 16 GB
LirbreElec 7.0.1
Openelec 6.0.3
Pioneer VSX 527 Versterker voor audio en video doorvoer.
Samsung 40 inch Smart TV

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd terug te gaan naar een oudere Openelec versie toen alles nog 100% stabiel draaide. Dit mocht echter niet baten. Nog nooit deze problemen gehad en zijn opeens onstaan vorige week.

Beste antwoord (via BoudewijnM op 18-06-2016 18:24)

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-05 10:04
BoudewijnM schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:18:
Ja de voeding is het zelfde. Het is een vaste voeding (een geheel), geen lader en aparte kabel. Ooit gekocht in het pakketje van mijn originele pi 1. Ik heb al gekeken of mijn Chromecast voeding zou helpen.

Ik denk er ook over om een nieuwe voeding te kopen maar het is lastig om er een te vinden waarvan ik zeker weet dat hij meer power geeft dan deze. Suggesties?
Dit is de officiele voeding voor de RPi 3. Met deze heb ik zelf geen problemen Afbeeldingslocatie: http://static.gadgetpark.nl/Files/2/46000/46809/ProductPhotos/Large/259838695.jpg

Zelf gekocht bij Gadgetpark, er zullen vast ook nog andere shops zijn die deze verkopen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:48
gebruik je na de upgrade nog steeds dezelfde voeding en usb kabel voor het voeden? Ik heb met mijn rpi2 ook het regenboog vierkant gehad, na verschillende adapters te hebben geprobeerd kwam ik er achter dat het hem in de usb kabel zat. Daar zat een behoorlijke spanningsval over. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoudewijnM
Ja de voeding is het zelfde. Het is een vaste voeding (een geheel), geen lader en aparte kabel. Ooit gekocht in het pakketje van mijn originele pi 1. Ik heb al gekeken of mijn Chromecast voeding zou helpen.

Ik denk er ook over om een nieuwe voeding te kopen maar het is lastig om er een te vinden waarvan ik zeker weet dat hij meer power geeft dan deze. Suggesties?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Sharky_NL
BoudewijnM schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:18:

Dit is de officiele voeding voor de RPi 3. Met deze heb ik zelf geen problemen Afbeeldingslocatie: http://static.gadgetpark.nl/Files/2/46000/46809/ProductPhotos/Large/259838695.jpg

Zelf gekocht bij Gadgetpark, er zullen vast ook nog andere shops zijn die deze verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoudewijnM
Dank voor de tip maar wat mij ik mij dan nog steeds af vraag hoe het kan zijn dat ik van de ene op andere dag zonder dat er iets veranderd zo een probleem begint. Geen updates gedaan of iets aan de hardware veranderd.

Ik ga zeker een nieuwe voeding bestellen maar heeft iemand een alternatieve verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb een officiele raspberry pi 3 voeding, maar alsnog heb ik het regenboog vierkantje. Dat laat mij denken dat eventueel een firmware bug/fout hier ook voor kan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
Michiel1231 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 17:53:
Ik heb een officiele raspberry pi 3 voeding, maar alsnog heb ik het regenboog vierkantje. Dat laat mij denken dat eventueel een firmware bug/fout hier ook voor kan zorgen.
Draai jij ook op LibreElec of draai je een andere OS?

Ik draai zelf met OpenELEC en krijg deze melding niet, misschien dat er in LibreELEC een issue zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoudewijnM
Het probleem is dat het is begonnen met LibreElec (7.0.1) maar aanhoudt bij het terug gaan naar een stabiele versie van Openelec (6.0.3.). Ik heb uiteraard mijn SD kaart volledig geformat voor ik een nieuwe image schreef.

Daarom ben ik ook een soort bang dat mijn Pi zelf beschadigd is. Ik speel tegenwoordig HEVC (H.265) bestanden af en ik ben bang dat hij daar door oververhit oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Sharky_NL schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:48:
[...]

Draai jij ook op LibreElec of draai je een andere OS?

Ik draai zelf met OpenELEC en krijg deze melding niet, misschien dat er in LibreELEC een issue zit.
Ik draai OpenELEC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoudewijnM
Vandaag mijn nieuwe voeding geinstalleerd en alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Alles draait weer als een zonnetje! Dank voor de hulp!
Pagina: 1