Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiriusMedia
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Mijn vraag
Kan ik Windows 8.1 recoveren zonder een enorme format? Ik raak steeds meer dingen kwijt zoals rekenmachine, Startknop werkt niet meer, rechtermuisknop heeft veel functie verloren. Corel apps draaien niet goed en loopt vast. Ach ik kan nog wel even doorgaan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10, Corel suite, Ofiice 2016, CHrome, notepad etc.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Systeem recovery ( systeemherstel) gaat slechts vier stappen terug ( ongeveer een maand).

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
SiriusMedia schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:43:
Mijn vraag
Kan ik Windows 8.1 recoveren zonder een enorme format?
Nee. Je kan alleen binnen 30 dagen terug van Windows 10 naar je oude versie. Het is echter wel mogelijk om een clean install te doen, hiermee moet je wel alle applicaties opnieuw installeren.

Als je dan toch een nieuwe installatie moet doen, overweeg dan eens om Windows 10 clean te installeren. Het kan geen kwaad en helpt wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-08 19:51
Wat Rens al zegt, dit is een specifiek probleem en heb ik ook niet eerder gehoord. Overweeg inderdaad om windows 10 clean te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiriusMedia
Daar zit nu het probleem. Corel ondersteund tot W8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiriusMedia
Nog een vraag, Wat is de beste manier om te doen. Ik heb geen W10 hardcopy om te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
SiriusMedia schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:04:
Nog een vraag, Wat is de beste manier om te doen. Ik heb geen W10 hardcopy om te installeren?
Windows 10 kan je gewoon downloaden en op een USB-stick zetten :)

Zie hier

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 16-06-2016 10:07 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:16
SiriusMedia schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:48:
Daar zit nu het probleem. Corel ondersteund tot W8
euh... ik gebruik Corel versie 15 onder windows 10 zonder problemen... (behalve een bepaalde balk die ik niet te zien krijg, maar hij is er wel, 'k kan hem dus gewoon gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Gebruik de windows media creation tool. Deze maakt ,meteen en automatich, een opstartbare usb of dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiriusMedia
Thxs aan allemaal. Alle antwoorden waren goed. Alleen jammer dat ik alles weer opnieuw moet installeren.
Will

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Op 1 machine heb ik thuis precies dezelfde bugs. De vele vele tips op internet hebben vooralsnog niet geholpen. Ik ben te lui zie te weinig voordelen om clean te installeren dus heb het zo gelaten :X Met www.classicshell.net als startmenu en met alternatieve calculator. Maar dat zou ik niet aanraden voor een veelgebruikt systeem..

Vreemd dat Corel 2015 geen volledige ondersteuning heeft voor Win10.

Gebruik trouwens ajb voortaan de wijzig-knop rechts naast je post als je iets wilt toevoegen terwijl nog niemand anders heeft gereageerd, in plaats van twee posts onder elkaar te zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 16-06-2016 10:18 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiriusMedia
F_J_K schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:15:
offtopic:
Op 1 machine heb ik thuis precies dezelfde bugs. De vele vele tips op internet hebben vooralsnog niet geholpen. Ik ben te lui zie te weinig voordelen om clean te installeren dus heb het zo gelaten :X Met www.classicshell.net als startmenu en met alternatieve calculator. Maar dat zou ik niet aanraden voor een veelgebruikt systeem..

Vreemd dat Corel 2015 geen volledige ondersteuning heeft voor Win10.

Gebruik trouwens ajb voortaan de wijzig-knop rechts naast je post als je iets wilt toevoegen terwijl nog niemand anders heeft gereageerd, in plaats van twee posts onder elkaar te zetten.
Dank voor je tip mbt de wijzigingen. Het is idd nogal rommelig.
Dat Corel niet ondersteund is idd triest. Als ik classic shell niet gebruik kan ik niks meer afsluiten. Maar het lijkt op nat houden en deppen. Terwijl W8 eigenlijk stabiel was. En dat was 10 ook, tot de updates kwamen en daarmee de vage klachten. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:21
Je kunt ook een "reset" proberen, je hebt dan de mogelijkheid om bestanden te behouden. Of het ook mogelijk is om programma`s the behouden weet ik niet.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiriusMedia
Wel nu, ik ben eruit.

Inmiddels heb ik besloten om de HD te formateren en Windows 8.1 NL Pro opnieuw te installeren. Maar dat ging niet omdat in een reeds gebruikt serie nummer heb.

Nu wordt het leuk, laat dit een waarschuwing zijn.

Ik heb de 8.1 versie naar 10 upgrade. Omdat dit systeem voor veel problemen zorgt wilde ik 8.1 terugzetten. En dat gaat niet meer. Sterker, mijn ID (serienummer) is niet meer geldig. Wil ik mijn PC opnieuw gebruiken MOET ik een nieuwe W10 licentie aanschaffen. Kortom!
Ik wordt bestolen voor Microsoft en niemand kan en wil er iets aan doen.

Langzaam begrijp ik dat mensen illegale versies gebruiken.
Ik heb geen keuze en moet, het is werkelijk schandalig.
Will

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

SiriusMedia schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:40:
Wel nu, ik ben eruit.

Inmiddels heb ik besloten om de HD te formateren en Windows 8.1 NL Pro opnieuw te installeren. Maar dat ging niet omdat in een reeds gebruikt serie nummer heb.
Even opnieuw. Hoezo kan je Windows 8.1 niet installeren? Wat voor foutmelding geeft Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiriusMedia
rens-br schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:37:
[...]

Even opnieuw. Hoezo kan je Windows 8.1 niet installeren? Wat voor foutmelding geeft Windows?
Mijn serienummer is blijkbaar vervallen.
Ik heb Windows 10 over de versie geïnstalleerd toen daar continue gepushed werd. Daarmee vervalt blijkbaar elk recht op W8.
En omdat ik dit deed is mijn W8.1 serial dat ik wilde gebruiken om een schone instalatie tot stand te brengen geblocked. Ik heb dit op verschillende plaatsen nagevraagd. Elke leverancier beaamde dit verhaal.
M.a.w. MS heeft mijn nummer ( en dus mijn geld) geconfisqueerd en wil ik Windows opnieuw installeren? Nieuwe licentie kopen. Dit verhaal wordt ook door MS bevestigd. Dat zijn de smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:53
Wel nu, ik ben eruit.

Ik heb de 8.1 versie naar 10 upgrade. Omdat dit systeem voor veel problemen zorgt wilde ik 8.1 terugzetten. En dat gaat niet meer. Sterker, mijn ID (serienummer) is niet meer geldig. Wil ik mijn PC opnieuw gebruiken MOET ik een nieuwe W10 licentie aanschaffen. Kortom!

Will
Probeer Windows 8.1 te installeren, en vervolgens te activeren via telefonische activatie. Vaak lukt dit wel in tegenstelling tot activeren via het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

SiriusMedia schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:44:
[...]
Mijn serienummer is blijkbaar vervallen.
Ik heb Windows 10 over de versie geïnstalleerd toen daar continue gepushed werd. Daarmee vervalt blijkbaar elk recht op W8.
En omdat ik dit deed is mijn W8.1 serial dat ik wilde gebruiken om een schone instalatie tot stand te brengen geblocked. Ik heb dit op verschillende plaatsen nagevraagd. Elke leverancier beaamde dit verhaal.
M.a.w. MS heeft mijn nummer ( en dus mijn geld) geconfisqueerd en wil ik Windows opnieuw installeren? Nieuwe licentie kopen. Dit verhaal wordt ook door MS bevestigd. Dat zijn de smaken.
Heb je al contact proberen op te zoeken met de Windows / proberen te activeren via de telefoon?
Heb je al geprobeerd Windows 8.1 te installeren zonder key en daarna in 8.1 de key in te voeren.
Verder wat voor foutmelding krijg je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wel nu, ik ben eruit.

Will
Je hebt bij de upgrade ingestemd met een zichttermijn van een maand (30 of 31 dagen om precies te zijn). Binnen die maand kon je gerust een rollback doen zonder dat het problemen zou opleveren. Nu wil je dat een jaar later doen (ruim na die maand dus) en je voelt je bestolen? :?

Er is ook geen plicht of zo om Windows te gebruiken er zijn ook genoeg Linux distributies te vinden op het web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:57

Jiffy

God, you're ugly!

SiriusMedia schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:44:
[
Welnee. Je hebt je oude Windowsversie gewoon ingeruild en daar een gratis nieuwe Windowsversie voor gekregen. Bij auto's doen ze dat ook. En daar noemen ze dat ook 'inruilen', daar is weinig bijzonders aan. Daar ga je ook niet na een jaar zeuren dat je oude auto is ingepikt.

Maar wat gebeurt er nu als je met Windows 10 gewoon een clean install doet? Dat moet zonder problemen mogelijk zijn.

Verder eens met hierboven: je kunt ook gewoon een leuke en gratis Linuxdistro installeren, het hóeft niet per se Windows te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Jiffy op 22-06-2016 13:57 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiriusMedia
Ik heb de opties van Rens en Dennis al geprobeerd, maar ik houdt hetzelfde probleem. Melding: Geen geldig serienummer.

CH40S, ik wil geen discussie aangaan en begrijp je insteek. Maar na 5 maanden beginnen steeds meer programma's problemen te vertonen. Adobe, Corel, en zelfs Firefox. Herstellen kan drie stappen en dan houdt het op. MS wil gewoon niet helpen.
Trouwens, ik voel me belaaserd omdat ik min of meer gepushed werd en zelfs gemaild dat W8 gezeik gaf.
Linux is geen optie,eerder genoemde pakketten zijn er in Apple en Windows. Thats it.

Jiffy, clean install wordt niet meer ondersteund. MS gaf vanmorgen tot 2 keer toe aan dat ik maar een nieuwe Lic moest aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je hebt een Windows 8 key, die werkt niet in Windows 8.1

Windows 8 ISO downloaden, en vandaaruit vertrekken.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiriusMedia
Snake schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:09:

Geprobeerd, als je het serienummer inklopt geeft het aan dat dit niet meer werkt en geblokkeerd werd door MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:53
Snake schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:09:

Tegenwoordig kan je wel met een Windows 8 key gewoon invullen op een 8.1 installatie. Heb dat tijdje terug nog gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SiriusMedia schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:18:
Geprobeerd, als je het serienummer inklopt geeft het aan dat dit niet meer werkt en geblokkeerd werd door MS.
En wat zei Microsoft toen je hen belde op hun telefoonnummer voor klantenservice? De telefonish activatie ook al geprobeerd, zoals anderen ook al aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiriusMedia
We have a winner, het blijkt een dream spark lic te zijn. Ik heb de bewuste verkoper geïnformeerd , hij komt met een passende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 17:26
Je kan hier nog even kijken. Soms wil de code nog wel in de bios staan. Deze vlieger gaat alleen helaas niet op als het een dell machine is.

http://www.nextofwindows....oem-product-key-from-bios

Zo heb ik al een paar keer de key weten te achterhalen.

[ Voor 11% gewijzigd door muppet99 op 22-06-2016 15:09 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

muppet99 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:08:
Je kan hier nog even kijken. Soms wil de code nog wel in de bios staan. Deze vlieger gaat alleen helaas niet op als het een dell machine is.

http://www.nextofwindows....oem-product-key-from-bios

Zo heb ik al een paar keer de key weten te achterhalen.
Het is een losse aangeschafte licentie en die staat dus niet in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiriusMedia
Ik leer zo nog een hoop ook :)
Pagina: 1