Stiekem had ik het al een klein beetje opgegeven.. Dat deze laptop het nog gaat doen. Maar toch nog even kijken of er hier niet iemand rondsurft die het weet.. Voor ik de HDD er uit haal en de laptop in de kliko gooi.
De laptop:
Merk: Acer
Processor: Intel Pentium dual-core T2080 (1.73GHz)
RAM: 2GB DDR2
Videokaart: Nvidia Geforce GO 7300 TurboCache
Opslag:160GB HDD
Gekocht in: 2007
Wat heb ik geprobeerd?
Ik probeerde eerst om Linux Ubuntu (12.04, 32 bit) te installeren. Het installatiescherm gaat dan continue knipperen en na een paar uur valt de laptop uit om opnieuw te moeten beginnen.
Toen nog Xubuntu en Ubuntu Lite 32 bit geprobeerd, zelfde probleem. Met fedora ook trouwens. Meer cd's had ik niet.
Opstarten
Bij het opstarten maakt de laptop een constant piepend geluid. Na een paar keer op willekeurigen knoppen drukken gaat het gepiep wel weg!
Het is natuurlijk geen must dat de laptop weer gaat werken.. Maar ik heb liever deze weer aan de gang dan dat ik een andere laptop moet kopen.. Die eigenlijk alleen maar op Facebook hoeft te kunnen, een pdf-bestandje openen en Python 3.5.1 kan draaien. Voorkeur dus met Linux (ubuntu achtig)
Is hij te redden, of moet ik hem doodverklaren en weggooien?
De laptop:
Merk: Acer
Processor: Intel Pentium dual-core T2080 (1.73GHz)
RAM: 2GB DDR2
Videokaart: Nvidia Geforce GO 7300 TurboCache
Opslag:160GB HDD
Gekocht in: 2007
Wat heb ik geprobeerd?
Ik probeerde eerst om Linux Ubuntu (12.04, 32 bit) te installeren. Het installatiescherm gaat dan continue knipperen en na een paar uur valt de laptop uit om opnieuw te moeten beginnen.
Toen nog Xubuntu en Ubuntu Lite 32 bit geprobeerd, zelfde probleem. Met fedora ook trouwens. Meer cd's had ik niet.
Opstarten
Bij het opstarten maakt de laptop een constant piepend geluid. Na een paar keer op willekeurigen knoppen drukken gaat het gepiep wel weg!
Het is natuurlijk geen must dat de laptop weer gaat werken.. Maar ik heb liever deze weer aan de gang dan dat ik een andere laptop moet kopen.. Die eigenlijk alleen maar op Facebook hoeft te kunnen, een pdf-bestandje openen en Python 3.5.1 kan draaien. Voorkeur dus met Linux (ubuntu achtig)
Is hij te redden, of moet ik hem doodverklaren en weggooien?