Toon posts:

Corsair H55i - slangen eraf krijgen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude H55i liggen waarvan ik de slangen op een normale manier los wil krijgen, om deze te koppelen op mijn bestaande H120 set van corsair.

Ik wil dus de koelcapaciteit van de h120 vergroten door het plaatsen van een extra radiator. Blijkt dat het pompje het niet aankan? Dan wil ik de pomp van de H55i erop koppelen voor wat meer & betere flow.

Alles is qua diameter gelijk aan elkaar, zelfs het pompje is identiek. Het enige verschil is de 240mm rad vs 120mm. Door ze te pairen kan ik koelcapaciteit vergroten en een felbegeerde 4.5GHz met een Thuban X6 behalen (temperatuur is zo goed als het probleem hier).

Als ik dat voor elkaar krijg dan heb ik zowat een OC van 1700Mhz.

Het plan is om 1 slang van de grote radiator door te sturen naar de kleine rad, en met een slang vanaf de kleine rad weer door naar de grote rad. Ik vul dit ook aan natuurlijk met fatsoenlijk koelmiddel, alleen is het prio om eerst de slang zonder dingen te vernielen los te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/15Z0CtiFCbBxrMtLXLa7A0F8/full.jpg

volgens mij is images stuk vandaag op tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-09 20:19
Slecht idee, je kan veel beter een simpele custom loop maken en beide Hydro's verkopen.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nycrea schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 00:00:
Slecht idee, je kan veel beter een simpele custom loop maken en beide Hydro's verkopen.
Waarom. 2 slangen verplaatsen, bijvullen en je hebt een AIO 3 rads WC gaande.

Custom loop, en alle toebehoren kosten zo'n 300 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-09 20:19
Beide Hydro's hebben ook zo'n 250 euro gekost, en je gaat ze geheid kapot maken als je dit doet. Een AIO is niet bedoeld om los te maken, ik raad het echt af.
Maar doe met je eigen spullen wat je wil, dit is alleen mijn advies.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is tweakers.... boldly gone where no man has gone before. :P

Ik verwacht ook niet dat het zaakje na een jaar nog draaien moet, aangezien ik alles een upgrade zo tegen december ga doen.

Dus een beetje fun eruit persen is niet erg. Dingen hoeven niet stuk, wil alleen weten hoe ik de slangen er veilig af kan krijgen zonder de boel te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Een echte tweaker koopt dan ook geen kant en klare spul ;) Ik zou er ook niet aan beginnen, zoals Nycrea het al zegt zijn die sets er niet voor gemaakt voor aanpassingen, gaat het stuk dan zit je plots zonder koeling ook nog.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie de eerste hydro dan ook als testexemplaar, gaat het daarop goed dan kan ik het toepassen op de ander.

Ik wil alleen de slangen er veilig afkrijgen, aansluiten, refillen en in gebruik nemen.

Op heel internet mod iedereen z'n AIO met andere slangen, grotere rads en dergelijk maar ik wil blijven binnen de borders die ik heb :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Misschien zijn ze los te krijgen door de uiteinden te verwarmen met een föhn(verfstripper) Of anders in snijden op de koppeling. Maar daar verlies je wel een stukje slang mee.

Ik heb hier ook bakken vol met hardware liggen, waar ik ook graag mee om mag "prutsen". Soms lukt en soms ook niet. Maar daar zijn "we" "tweakers" voor. ;)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil 'm juist niet verknippen, beschadigen etc. Aan de andere kant is de koeler ook redelijk oud inmiddels. Hij koelt niet meer zoals het begin toen die net nieuw was.

Ik ga wat rotzooien met een TEC (400W) en een dikke 30A lab-voeding, zonder de zooi uit elkaar te hoeven trekken mischien toch nog een leuk dingetje van maken.

Ik zie er ook vanaf de 120mm rad doorlussen op de 240mm. Die slangen eraf krijgen gaat niet zonder ze te verknippen, beschadigen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:08
Zou dat pompje de extra weerstand wel trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 00:26
Het stukje plastic aan het einde van de slang open knippen en dan kan je de slang verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 21:15:
Zou dat pompje de extra weerstand wel trekken?
Als dat niet het geval was kon ik het tweede pompje erbij pairen.

Wel even de flow weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-09 12:58
Lekker voor custom loopje gaan. Dit gaat geheid lekken. Verkopen die handel en scoor maar paar 2e hands pomp en radiator. Ik heb zelf nog wel 1x 480mm en 1x360mm over veel betere oplossing.
Pagina: 1