Photoshop PC, ±500 euro

Pagina: 1
Acties:

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:12
Hallo iedereen,

Mijn vader is toe aan een nieuwe pc. Hij werkt momenteel met een of andere pc die hij ooit uit een kantoor heeft meegnomen, hier zit geen aparte videokaart in en het ding is al vrij oud. Er is een beetje geld vrijgekomen en hij wil graag een nieuwe pc.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij doet veel aan fotobewerking (o.a. Photoshop).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 500 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ga binnenkort zelf ook een nieuw systeem aanschaffen, hij krijgt dan mijn Nvidia GTX 760. Tot die tijd moet hij het even doen met een andere grafische kaart die ik hier heb liggen, volgens mij een GTX555. Volgens mij moet dit prima passen in het nieuwe systeem.

Verder heeft hij alle randapparatuur al, ik bedenk me net dat zijn monitor alleen een VGA ingang heeft...

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie verlanglijst.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Wat vinden jullie van dit systeem? Ik weet niet of Photoshop veel profiteert van een quadcore, een i5 6400 is 8 tientjes meer geloof ik. Verder vroeg ik mij af of zo'n processor niet een beetje overkill is i.c.m. mijn 'oude' GTX 760.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 112,95€ 112,95
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 52,90€ 52,90
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 66,95€ 66,95
1Corsair Carbide 100R Standaard€ 43,95€ 43,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 50,95€ 50,95
1be quiet! System Power 7 400W€ 42,95€ 42,95
1Crucial BX200 240GB€ 59,95€ 59,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 430,60

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-11 20:37
Systeemvereisten en taalversies voor Photoshop CC 2015

Windows
  • Intel® Core 2- of AMD Athlon® 64-processor; 2 GHz of snellere processor
  • Microsoft Windows 7 met Service Pack 1, Windows 8.1 of Windows 10
  • 2 GB RAM (8 GB aanbevolen)
  • 2 GB vrije ruimte op de vaste schijf voor de 32-bits installatie; 2,1 GB vrije ruimte op de vaste schijf voor de 64-bits installatie; tijdens de installatie is extra vrije ruimte vereist (kan niet op verwisselbare flashapparaten worden geïnstalleerd)
  • 1024 x 768 beeldscherm (1280 x 800 aanbevolen) met 16-bits kleuren en 512 MB VRAM (1 GB aanbevolen)*
  • Systeem dat OpenGL 2.0 ondersteunt
  • Internetverbinding en registratie zijn vereist voor verplichte softwareactivering, validering van abonnementen en toegang tot online services.**
hieruit maak ik op dat dualcore voldoende is en dat het systeem aan jouw eisen voldoet. de cpu is geen overkill voor de gpu, totdat de gtx760 erin gaat kan je prima jouw werk doen op de IGPU (intel 530).maar voor zware taken/games raad ik een externe gpu aan.

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:43
Misschien is het ook aan te raden om een nieuwe monitor aan te schaffen? Dat is een grote hap in het budget, maar gezien de huidige monitor enkel VGA heeft denk ik niet dat het een Full HD paneel is.

Voor ongeveer 150 euro heb je al een mooi IPS/AMVA 22/24" scherm, daar gaat je vader veel plezier aan hebben. Zeker met Photoshop is een degelijk scherm toch wel een vereiste.

Voor 500 euro een mooie PC én nieuwe monitor aanschaffen zal lastig worden, en niet aan te raden. Daarom zou ik het je vader in ieder geval voorleggen (advies voor een nieuwe monitor), misschien dat hij dan bereid is zijn budget uit te breiden zodat hij een nieuwe PC en monitor tegelijk kan kopen.

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
Als het hier gaat om hobbymatig fototbewerking en niet om het bewerken van tien/honderdtallen fotoos in batch dan is een i3 prima. Heb zelf jarenlang foto's bewerkt op een E8400/vorige versie i3 en dat ging meer dan uitstekend, overigens ook zonder videokaart. Een videokaart wordt maar beperkt gebruikt bij sommige toepassingen binnen photoshop, dus je zou ook nog kunnen overwegen de videokaart er uit te laten.

Met mijn nieuwe i5 met forse videokaart gaat de bewerking niet noemenswaardig sneller.

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:12
Bedankt voor de reacties. Een nieuwe monitor zou inderdaad een goede keuze zijn, misschien omdat we kunnen besparen op de processor dat er een scherm bij kan komen. Verder heb ik die grafische kaart toch over, dus die kan er gewoon in dat kost ons niets extra.