M'n mengepaneeltje begint na een paar jaar trouwe dienst nu toch wat gebreken te tonen: Krakende fadres! Kan ik hier wat aan doen?
contactspray
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
Verwijderd
100% WaarOp maandag 25 juni 2001 19:32 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
contactspray is slechts een lapmiddel....nieuwe faders is een betere oplossing.....
Of gewoon een dateq kopen dan hebbie nooit meer krakende faders.
Contactspray werkt een paar maanden en dan krijg je het weer dus ik zou voor nieuwe faders gaan al zijn die ook niet echt goedkoop
Contactspray werkt een paar maanden en dan krijg je het weer dus ik zou voor nieuwe faders gaan al zijn die ook niet echt goedkoop
is het niet mogelijk de faders eruit te bouwen en alle corrosie (weetikveelwat, ik heb er geen verstand van) weg te schuren ofzo?
of heel erg schoon te maken?
of is het zo'n koolstofdingetje dat aan de nee kant veel weerstand biedt en aan de andere kant heel weinig?
of heel erg schoon te maken?
of is het zo'n koolstofdingetje dat aan de nee kant veel weerstand biedt en aan de andere kant heel weinig?
Verwijderd
sorry m8...die slijten net zo goed....Op maandag 25 juni 2001 22:26 schreef Reind het volgende:
Nieuwe faders...
Verwijderd
Idd faders vervangen, Contactspray laat BTW rotzooi achter gebruik dan Cleaner.
Dateq heeft Idd geen krakende faders Dhuuuu, wat wil je met VCA gestuurde tafeltjes.
Dateq heeft Idd geen krakende faders Dhuuuu, wat wil je met VCA gestuurde tafeltjes.
Verwijderd
op de xtc ja...de meeste van Dateq hebben gelukkig gewone faders...die vca's reageren te langzaam....Op dinsdag 26 juni 2001 14:41 schreef TrTr het volgende:
Idd faders vervangen, Contactspray laat BTW rotzooi achter gebruik dan Cleaner.
Verwijderd
Nieuwe faders is echt een klotewerk en kost ook aardig wat punten. Lijkt het me beter dat je een nieuw mengpannel koop. probeer je de oude gewoon te verkopen aan een of andere beginnende zwans
!!
gewoon een goed mengpaneel kopen, en dat is er maar 1: VESTAX, hehe
Verwijderd
goed schoonmaken... of de switches heel vaak heen en weer bewegen (minimaal 10.000 keer ofzo
)...
zoals bovengezegt... ff contact spray en hopsa klaar
zoals bovengezegt... ff contact spray en hopsa klaar
de faders vervangen is het denk ik niet meer waard. Dan maar een nieuwe mengtafel :)Een mengpaneel is toch al niet echt geschikt voor studio werk 
Bedankt voor jullie reacties
Bedankt voor jullie reacties
Verwijderd
faders zijn echt niet zo duur hoor...voor 50 piek per stuk heb je Alps...die zijn erg goed...als je wat minder wil uitgeven kan dat ook...je hebt ook faders van 5 piek....
Ik zou alleen contactspray GOLD nemen, veel beter dan gewone contactspray.
Wil je het echt goed aanpakken vervang je de faders helemaal. (als het ff kan er Alps voor in de plaats zetten)
Wil je het echt goed aanpakken vervang je de faders helemaal. (als het ff kan er Alps voor in de plaats zetten)
Wat kost eigenlijk zo'n alps fader en past ie overal in?
Enne die contact spray gold o.i.d is idd wel oké spul -> Gebruik het altijd voor mijn tv di nadat er een vaas overheen is gekieperd niet zo best meer aanwil (ff sprayen en hij wil weer aan via het knoppie)
Enne die contact spray gold o.i.d is idd wel oké spul -> Gebruik het altijd voor mijn tv di nadat er een vaas overheen is gekieperd niet zo best meer aanwil (ff sprayen en hij wil weer aan via het knoppie)
Verwijderd
Dateq zuigt!! Ik heb zelf een Dateq Apollo. Niet echt een shit mengpaneel zou je zeggen. Nou, het is de miskoop van mn leven. De faders zijn niet alleen gaar, maar ook te lang. Die 10cm faders vind ik maar niks. Ik ga denk ik toch maar eens voor een rodec kijken...Op maandag 25 juni 2001 22:26 schreef Reind het volgende:
ff on-topic dan maar...
Nieuwe faders is idd de beste oplossing. Ze slijten namelijk gewoon. Niets aan te doen. Ik heb al 3x nieuwe gekocht (nadat ik ze verwisseld heb met andere kanalen).
voor een geeltje ben je hem kwijtOp dinsdag 26 juni 2001 20:52 schreef Fewture het volgende:
[..]
Dateq zuigt!! Ik heb zelf een Dateq Apollo. Niet echt een shit mengpaneel zou je zeggen. Nou, het is de miskoop van mn leven. De faders zijn niet alleen gaar, maar ook te lang. Die 10cm faders vind ik maar niks. Ik ga denk ik toch maar eens voor een rodec kijken...
ff on-topic dan maar...
Nieuwe faders is idd de beste oplossing. Ze slijten namelijk gewoon. Niets aan te doen. Ik heb al 3x nieuwe gekocht (nadat ik ze verwisseld heb met andere kanalen).
Alps maakt enorm veel verschillende faders, dus meestal kan je de standaard faders wel vervangen voor Alps, alleen wel ff goed kijken of de afmetingen, de impedantie en het soort (logarithmysch of niet) overeen stemmen.Op dinsdag 26 juni 2001 18:00 schreef Reind het volgende:
Wat kost eigenlijk zo'n alps fader en past ie overal in?
Ze kosten meestal een gulden of 50.
verwisselen met andere kanalen is misschien ook een idee! Ik heb ook 3 Mic kanalen op m'n mengpaneel die ik nauwlijks heb gebruikt en ook nog niet kraken. Deze zou ik misschien kunnen verwisselen.
Verwijderd
Waarom wil iedereen nou zo graag ALPS faders in zijn DJ-mixer?
ALPS maakt inderdaad prachtige faders, voor een paar honderd gulden per stuk, die dieper zijn dan de meeste DJ-mixers. PA / recording spul dus, waar je als DJ niets aan hebt.
Voor DJ-mixer hebben ze ook een aantal types, die bij bakken van de band rollen, en niet beter zijn dan elke andere fader in zijn pricerange.
VCA-faders, nog zo'n sprookje. VCA staat voor Voltage Controlled Amplifier. Het betekent dus dat er geen audio-signaal over je fader loopt. Maar als je "rotte plekken" op je loopvlak hebt, hoor je dit naturlijk wel gewoon. Het dc-signaal is dan nl niet meer constant...
ALPS maakt inderdaad prachtige faders, voor een paar honderd gulden per stuk, die dieper zijn dan de meeste DJ-mixers. PA / recording spul dus, waar je als DJ niets aan hebt.
Voor DJ-mixer hebben ze ook een aantal types, die bij bakken van de band rollen, en niet beter zijn dan elke andere fader in zijn pricerange.
VCA-faders, nog zo'n sprookje. VCA staat voor Voltage Controlled Amplifier. Het betekent dus dat er geen audio-signaal over je fader loopt. Maar als je "rotte plekken" op je loopvlak hebt, hoor je dit naturlijk wel gewoon. Het dc-signaal is dan nl niet meer constant...
Mischien omdat het fijner werkt?
Ik vind die ultra lichte schuiven heerlijk en ze blijven langer goed dus doe mij een reden om terug te gaan naar die oude faders
Enne ik geef je een mijer voor die appolo en dan mag je mijn hele oude jb paneeltje meenemen (staat al ff werkeloos te wezen sinds ik de XTC heb)
Ik vind die ultra lichte schuiven heerlijk en ze blijven langer goed dus doe mij een reden om terug te gaan naar die oude faders
Enne ik geef je een mijer voor die appolo en dan mag je mijn hele oude jb paneeltje meenemen (staat al ff werkeloos te wezen sinds ik de XTC heb)
Volgens mij kom je dan met je stereo in de problemen, mic is Monio normale fader stereoOp dinsdag 26 juni 2001 21:10 schreef htf99 het volgende:
verwisselen met andere kanalen is misschien ook een idee! Ik heb ook 3 Mic kanalen op m'n mengpaneel die ik nauwlijks heb gebruikt en ook nog niet kraken. Deze zou ik misschien kunnen verwisselen.
(correct me if i'm wrong...)
Ja die bedoel ik ook, bij "normale" faders looptj je audio signaal door je fader. In dit geval kraakt er een stereo fader. Als je die nou omwisselt met een mic fader (die mono is) dan hebbie geen kraak maar ook geen stereo meer...Op dinsdag 26 juni 2001 22:30 schreef htf99 het volgende:
ik bedoelde eigenlijk de faders verwisselen of zijn die dan ook anders?
De eigenschappen (weerstand en zo) van mic faders zijn vrijwel zeker anders dan die van line faders, het kan dus niet.
Verwijderd
Klopt, maar bij mij zit de Mic. en de Line op 1 fader. En dus is mijn mic. kanaal ook stereo.Op dinsdag 26 juni 2001 23:28 schreef Baklap het volgende:
[..]
Ja die bedoel ik ook, bij "normale" faders looptj je audio signaal door je fader. In dit geval kraakt er een stereo fader. Als je die nou omwisselt met een mic fader (die mono is) dan hebbie geen kraak maar ook geen stereo meer...
Ik zei dus dat ik voor een rodec ging kijken. Aangezien die net zo achterlijk duur zijn als een dateq doe ik mijn Apollootje niet weg voor een geeltje
Ik zou hem eerst maar eens gewoon openmaken en met perslucht voorzichtig de faders schoonblazen.... (niet me je mond, want dan worden ze vochtig)....vaak zit er gewoon stof of sigarettenas (rook je? zoja, dan is dat de oorzaak; roken is als de pest voor mengpanelen).
Straks heb je al je faders vervangen terwijl dat misschien niet nodig was....
Ohja, en een tip om te voorkomen dat dit nog eens gebeurt: gooi na gebruik een (niet pluzige!) doek over je mengpaneel heen...doe ik ook (ik ga m'n Spirit 20 kanaals mixer niet laten verstoffen!).
Straks heb je al je faders vervangen terwijl dat misschien niet nodig was....
Ohja, en een tip om te voorkomen dat dit nog eens gebeurt: gooi na gebruik een (niet pluzige!) doek over je mengpaneel heen...doe ik ook (ik ga m'n Spirit 20 kanaals mixer niet laten verstoffen!).
Het gaat om een oude soundcraft, die ik vroeger gebruikte om plaatjes te mixen. Nu ben ik meer bezig met produceren en had 'm uit de kast getrokken om te kijken of ik 'm niet als simpel studio mixertje kon gebruiken voor m'n keyboard en 2 geluidskaarten.
Maar ja voor het studio werk heb je toch veel meer aan mono kanalen. Ik denk dat ik maar eens ga kijken naar een leuke soundcraft of spirit
Maar ja voor het studio werk heb je toch veel meer aan mono kanalen. Ik denk dat ik maar eens ga kijken naar een leuke soundcraft of spirit
Pagina: 1