Toon posts:

Versterker en speakers voor in werkplaats

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Ik heb bij mijn thuis een grote werkplaats. Nu had ik graag muziek (radio) verkregen in deze plaats. De werkplaats is 12 meter op 6 meter

De bedoeling is om met een stereo versterker te werken met radiofuntionaliteit geïntegreerd. Ik wou graag 4 boxen aansluiten. Waarvan er 2 buiten aan de werkplaats tegen de muur bevestigd worden (dus waterbestendigheid is een vereiste) en de 2 andere boxen worden binnen bevestigd.
Verder is het de bedoeling om deze 4 speakers in parallel aan te sluiten en met wisselknoppen te bedienen. M.a.w. Deze wisselknoppen zorgen ervoor dat ik enkel de boxen binnen of buiten apart kan aanzetten (dus muziek binnen ofwel buiten) of zelfs samen op hetzelfde moment kan laten werken (muziek binnen en buiten tegelijkertijd).
Ook zou het systeem tegen temperatuurschommelingen moeten kunnen omdat in de winter er geen verwarming aanwezig is.

Relevante software en hardware die ik denk te gebruiken:

Ik had gedacht om volgende versterker te gebruiken SKYTRONIC 103.206 AV-120FM
In combinatie met 4 speakers nl. Visaton Wb13

Eventuele opmerkingen, raadgevingen zijn meer dan welkom.

Beste antwoord (via Verwijderd op 16-06-2016 12:43)

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Je kunt op versterkers met zo'n A/B switch beide ook tegelijk inschakelen (A+B), intern worden je speakers dan parallel aangesloten op de eindversterker.

Speakers mixen gaat wel lukken. Het kan zijn dat het volume dan iets anders is, maar dat zul je niet merken in een werkplaats. Omdat je de speakers parallel aan gaat sluiten is 8Ohms gewenst, anders overload je je versterker.

Zorg wel dat je een stereo receiver koopt (of een tuner/versterker setje). Met alleen een losse versterker ontvang je nog geen radio.

Die Sony die ik eerder linkte heeft alles wat je zoekt: FM Radio met voorkeuzes en A,B/A+B speakerschakeling.

[ Voor 24% gewijzigd door donny007 op 16-06-2016 10:37 ]

/dev/null

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Mijn tip: haal van Marktplaats een leuke stereo receiver met A en B speakeruitgangen, dan hoef je alvast geen aparte speakerschakelaar meer te installeren.

Of zoek anders een gebruikte surround receiver, dan heb je 5 aparte eindtrappen voor je speakers (gewoon op all channel stereo zetten en de subwoofer/crossover uitschakelen).

Qua speakers: alles met een impedantie van 8 Ohms zal parallel wel werken als je het niet te gek maakt. Ook hiervoor is Marktplaats een prima optie.

Een 10-15 jaar oude midrange Onkyo surround receiver uit het pre-HDMI tijdperk koop je al voor een paar tientjes op Marktplaats, zo'n ding blaast dat SKYTRONIC :s geval helemaal omver.

Hier een voorbeeld, zelfs met garantie. Of anders deze Sony 100W/ch stereo receiver met A/B speakerswitch... Mogelijkheden genoeg!

[ Voor 43% gewijzigd door donny007 op 16-06-2016 00:01 ]

/dev/null

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
op deze zit ook een a-b switch dus kan je tussen binnen en buiten schakelen.
http://www.marktplaats.nl...c1b&previousPage=lr&pos=2

Speakers zou best genoeg kunnen zijn ,al weet ik dat er niet echt bijzonder geluid uit de visaton speakers komt.(dat is smaak natuurlijk)
Misschien even een budget vermelden zodat we weten waar we kunnen zoeken.

Versterkers zou ik wel voor op internet kijken zoals hierboven.
Want die skytronic is echt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Omdat dit aankoopadvies betreft, krijgt het topic een verhuizing naar CEA.

Ik sluit me aan bij hierboven gegeven advies. Laat de Skytronic rommel links liggen en koop gewoon (op Marktplaats) een versterker met A-B switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de reacties.

Mijn budjet is rond de 400 euro. De installatie dient enkel om radio te luisteren op de werkvloer. Dus geen grote vermogens qua speakers zijn noodzakelijk. 60 watt is meer dan voldoende.

Is het ook mogelijk om speakers van 50 watt te plaatsen binnen de werkplaats en buiten de werkplaats 60 watt zolang de weerstand van de individuele speakers 8 ohm is?

Zo'n ab switch kan enkel switchen tussen twee standen (speakers buiten of binnen aan/uit zetten). Nu had ik ook graag de mogelijkheid gehad om de 4 speakers samen laten te werken (parallel) en het geluidsvolume apart te regelen tussen de speakers buiten en binnen. M.a.w. dan heb ik toch ook nog een 3de switch mogelijkheid nodig en een versterker die zowel goed functioneert op 4 en 8 ohm?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2016 08:55 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Je kunt op versterkers met zo'n A/B switch beide ook tegelijk inschakelen (A+B), intern worden je speakers dan parallel aangesloten op de eindversterker.

Speakers mixen gaat wel lukken. Het kan zijn dat het volume dan iets anders is, maar dat zul je niet merken in een werkplaats. Omdat je de speakers parallel aan gaat sluiten is 8Ohms gewenst, anders overload je je versterker.

Zorg wel dat je een stereo receiver koopt (of een tuner/versterker setje). Met alleen een losse versterker ontvang je nog geen radio.

Die Sony die ik eerder linkte heeft alles wat je zoekt: FM Radio met voorkeuzes en A,B/A+B speakerschakeling.

[ Voor 24% gewijzigd door donny007 op 16-06-2016 10:37 ]

/dev/null

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:01
Ik heb hier een denon avr 1509 staan. Heeft ook A/B uitgangen. Dat werkt super. Speakers van visaton heb ik overigens altijd prima gevonden. Je hebt weinig keus waterdicht en deze prijsklasse.

Maar die denon is wellicht nog wel 2ehands ergens te vinden. Tot 2 weken lag hij bij mij als vuil maar inmiddels heb ik hem weer in gebruik. Ik heb er een raspberry pi aan gehangen met volumio software. Nu heb ik een oude receiver met streaming mogelijkheden van nu.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de verkoper op marktplaats al gemaild. Hopelijk wil hij ook verzenden naar België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Hoop dat je er uit komt,Veel plezier ermee.
Pagina: 1