Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Mijn vraag:
Ik heb vandaag mijn nieuwe laptop gekregen en wilde hem aan gaan passen aan mijn voorkeuren. Als 1ste wilde ik Chrome installeren zodat ik mijn bladwijzers kon importeren vanaf mijn oude laptop. Helaas loop ik meteen bij het instaleren van Chrome al tegen problemen aan!
Ik heb Chrome via https://www.google.nl/chr...nkyou.html?platform=win64 gedownload en bij instaleren krijg ik de melding:
"De installatie is mislukt wegens een onbekende fout. Als Google Chrome momenteel actief is, sluit je het programma af en probeer je het opnieuw" . Aangezien ik nog niks geinstalleerd heb, is Chrome ook nog niet actief. Ook na opnieuw opstarten doet hij niks
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Het betreft een out of the box HP hybrid notebook Envy 15-aq0115nd x360 voorzien van Windows 10 Home, versie 1511, 64 bit

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Op google gezocht naar oplossingen, niks relevants kunnen vinden. Ook opnieuw opstarten heeft geen nut.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je al in Taakbeheer gekeken of het niet toevallig op de achtergrond draait, meegeleverd met de HP meuk?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

offtopic:
Even los van je probleem is dit misschien ook wel iets voor je: https://ninite.com/ installeer je in één keer heel veel programma's zonder dat je er zelf achteraan moet.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Hero of Time schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:08:
Heb je al in Taakbeheer gekeken of het niet toevallig op de achtergrond draait, meegeleverd met de HP meuk?
Niks te vinden in taakbeheer/apps etc etc.

Nu zie ik wel dat in taakbeheer achter veel programma's "32-bit" staat?????? Terwijl er bij info toch echt staat dat het een 64-bits systeem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

pilskes schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:14:
[...]

Niks te vinden in taakbeheer/apps etc etc.
Jammer.
Nu zie ik wel dat in taakbeheer achter veel programma's "32-bit" staat?????? Terwijl er bij info toch echt staat dat het een 64-bits systeem is
Dat is ook logisch. Dacht je werkelijk dat alles in Windows al native 64 bit was? Er is nog genoeg dat niet 'om' is, simpelweg omdat er geen noodzaak voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Aha, bedankt voor je uitleg!

Ik heb via https://ninite.com/ een paar programma's gedownload, Skype, Imgburn en Chrome. van Skype en Imgburn zijn er nu snelkoppelingen op het bureaublad, van Chrome dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

pilskes schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:23:
Aha, bedankt voor je uitleg!

Ik heb via https://ninite.com/ een paar programma's gedownload, Skype, Imgburn en Chrome. van Skype en Imgburn zijn er nu snelkoppelingen op het bureaublad, van Chrome dus niet.
Dat gaat je probleem ook niet oplossen, het is alleen een handige tool dat je niet zelf alles handmatig hoeft te downloaden en installeren.
Zoek bij Control Panel\All Control Panel Items\Programs and Features eens na of er geen Chrome tussen staat.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Ehhhh, ik werk nu dus voor het eerst met Windows 10, en dat werkt net wat anders ander Windows 7...

Kan je me vertellen waar ik het control panel etc kan vinden? Mijn Windows is btw in het Nederlands..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 20:04
rechtsklikken op de startknop en dan configuratiescherm kiezen is het snelste.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Allard schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:50:
rechtsklikken op de startknop en dan configuratiescherm kiezen is het snelste.
Weer wat geleerd! Dank u.

Ik heb in programma's etc zitten zoeken, nergens iets van Chrome te bespeuren. Control panel kan ik niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Control Panel is Configuratiescherm in 't Engels. Die snelmenu met de rechtermuis op de startknop kan je ook via Windows toets + x oproepen.

Het lijkt mij verstandig als je eerst op verkenningstocht door het OS gaat, voordat je verder gaat met Chrome proberen te installeren. Ik werk zelf al jaren niet meer met Windows (XP was de laatste die ik full time gebruikte), maar kon met 8 (en 8.1 uiteraard) en 10 zo weer m'n weg vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees mee, hier het zelfde probleem. Ook de HP Envy, sinds een maand in mijn bezit.
Ik had overigens Chrome al geinstalleerd, en van de een op andere dag hield hij op met functioneren. Ik kon erop klikken wat ik wilde, hij startte niet meer op. Heel soms, na heel lang wachten, opende hij toch, maar laadde hij geen actieve tabbladen.
Ook na herinstallatie van chrome zelfde resultaat. ;(
Vanavond heel windows opnieuw geinstalleerd op de PC en nu krijg ik dezelfde melding als TO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las op dit topic: https://productforums.goo...l$20chrome$20windows$2010
dat Chrome Canary wel zou moeten werken. Die heb ik net met succes geinstalleerd en nu eindelijk heb ik weer een werkende Chrome.
Wellicht doet die het ook bij jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:26:
Ik las op dit topic: https://productforums.goo...l$20chrome$20windows$2010
dat Chrome Canary wel zou moeten werken. Die heb ik net met succes geinstalleerd en nu eindelijk heb ik weer een werkende Chrome.
Wellicht doet die het ook bij jou!
Ik heb uren zitten lezen en zoeken en volgens mij is het een Windows 10 probleempje icm Chrome. Inmiddels heb ik Chrome Canary er op gezet, en dit werkt perfect!

Thanx @Flipperdeflip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Inmiddels heb ik ook de gewone versie van Chrome er op staan, geen idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen, maar het werkt!

Ik zit nu wel met een raar probleem, niet alleen in Chrome, maar op de hele laptop:

Als ik bv bladwijzers aanklik, dan klapt het menu weer in voordat ik de bladwijzer die ik wil aan heb kunnen klikken. Dit gebeurt ook in het in het menu van Chrome. Heel vervelend!!

• robebbers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-11-2024
True schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:11:
offtopic:
Even los van je probleem is dit misschien ook wel iets voor je: https://ninite.com/ installeer je in één keer heel veel programma's zonder dat je er zelf achteraan moet.
dit lijkt anders vrij goed te werken voor mij (2 jaar later maar maakt niet uit )

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:56

TheVMaster

Moderator WOS
Eh....waarom pas na 2 jaar reageren? Nergens voor nodig om zo'n oud topic uit de sloot te halen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.