[W10] Drivers uit Windows installatie halen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Hoe en of kan je drivers in z'n geheel uit een bestaande Windows installatie halen?

Ik heb een laptop besteld in China en wil hier een schone nieuwe installatie van Windows 10 op installeren.
De drivers zijn los niet of zeer moeilijk te verkrijgen en ook via windows update krijg je niet alle drivers.

Als het goed is staat er in de system32\drivers map wel wat drivers maar ik wil er zeker van zijn dat ik alles heb om de apparaten goed te installeren.

Kan ik bijvoorbeeld de gehele Windows folder kopiëren en op de schone installatie naar die map zoeken bij het installeren van de devices? Of mis ik dan nog iets.

Ik wou sowieso een image maken van de HD met Acronis, dit is nogal ouderwets maar het werkt wel voor mij. Mocht ik het toch niet voor elkaar krijgen om alle drivers goed te installeren dan kan ik altijd nog die image terugzetten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kopiëren gaat niet werken, dan mis je info. "Vroegah" (XP etc.) waren er driverbackup tools. Heb je die al geprobeerd? (Pas wel op met freemium meuk).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Wat voor exotische hardware heb je dan dat er geen drivers zo te vinden zijn? En staat op de website van de leverancier geen drivers ter download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
CMD-Snake schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 20:17:
Wat voor exotische hardware heb je dan dat er geen drivers zo te vinden zijn? En staat op de website van de leverancier geen drivers ter download?
Ik heb dit besteld:
VOYO VBook V3 Ultrabook
http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_285131.html

Her en der staan wel wat driver packs van anderen maar de hardware in deze dingen wil nog wel eens verschillen. Daarom wil ik het liefst de drivers hebben die werken als ik hem binnen krijgt.

Ik kan nog geen tools proberen want ik heb hem nog niet binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:49

TheVMaster

Moderator WOS
kaasaanfiets schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 20:04:
Hoe en of kan je drivers in z'n geheel uit een bestaande Windows installatie halen?

Ik heb een laptop besteld in China en wil hier een schone nieuwe installatie van Windows 10 op installeren.
De drivers zijn los niet of zeer moeilijk te verkrijgen en ook via windows update krijg je niet alle drivers.

Als het goed is staat er in de system32\drivers map wel wat drivers maar ik wil er zeker van zijn dat ik alles heb om de apparaten goed te installeren.

Kan ik bijvoorbeeld de gehele Windows folder kopiëren en op de schone installatie naar die map zoeken bij het installeren van de devices? Of mis ik dan nog iets.

Ik wou sowieso een image maken van de HD met Acronis, dit is nogal ouderwets maar het werkt wel voor mij. Mocht ik het toch niet voor elkaar krijgen om alle drivers goed te installeren dan kan ik altijd nog die image terugzetten.
Ik heb wel een scriptje voor je wat alle drivers netjes in een mapje knalt :+
Lees deze blogpost even door, daar staat ook gelijk het (PowerShell) script. uitvoeren als Administrator en even als parameter het path opgeven waar de drivers opgeslagen moeten worden.

interessant device trouwens

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 15-06-2016 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:41

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik gebruik daar het programma DoubleDriver voor werkt ideaal voor het archiveren van drivers.
http://www.majorgeeks.com/files/details/double_driver.html

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Bedankt CAP-Team, jou applicatie is momenteel aan het draaien.
Hij heeft er maar een paar aangevinkt, de andere drivers staat als fabricant Microsoft bij dus die heeft windows standaard in z'n installatie neem ik aan?

Jou script TheVMaster, die doet het niet. Het script geeft wat foutmeldingen maar die kan ik niet echt hier kopieren.
Pagina: 1