Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Bozezeehond
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 15-06-2016
Mijn vraag
Hallo allen,

Het motherboard op mijn pc heeft een VGA, een DVI-D en een HDMI uitgang als beeld, en kan meerdere beeldschermen aan, en aangezien ik onlangs een 2e beeldscherm wilde aansluiten, en allebei mijn beeldschermen VGA hebben had ik een verloopje nodig. Aangezien een verloopje van DVI-D naar VGA ¤30,- kost, en een verloopje van DVI-D naar DVI-A samen net ¤15,- kostte heb ik voor de 2e keuze gekozen.
Helaas werkt dit niet, mijn 2e beeldscherm krijgt geen signaal binnen, en de computer herkent geen 2e beeldscherm, dus wat doe ik fout? Zit het in mijn motherboard, of werken de verloopjes niet samen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
MSi Z97 Gaming Motherboard
Samsung Syncmaster 2023NW beeldscherm
Philips 150 S4 beeldscherm (ik weet het, gaar, maar hij stond nog boven.)
DVI-D(dual link) naar DVI-I(dual link) verloopje
DVI-I(dual link) naar VGA verloopje

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
2e beeldscherm op VGA aansluiten, werkt

B.v.d. voor de hulp!
(Dit is mijn eerste topic, dus mocht ik een fout maken, sorry en kun je me er even op wijzen?)

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• spone
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Op een DVI-D poort zit geen analoog (VGA) signaal. Dan kan je er nog zoveel passieve (goedkope) verloopjes tussen zetten, maar er gaat niet op magische wijze een VGA signaal 'bij' komen, het enige wat die doen zijn pinnetjes doorverbinden.

Als je persé een VGA signaal wil hebben, dan zal je een verloopje moeten hebben die van het digitale signaal een analoog signaal maakt. En ja, die zijn duurder :)

Maarrrrr, volgens mij kan je wel van HDMI een VGA signaal maken met een passief verloopje, dus dan kom je uit op iets als http://www.dx.com/p/hdmi-...male-adapter-black-368906 .

spone wijzigde deze reactie 15-06-2016 19:45 (27%)

iMac 27" 2017 5K | i5-7600K 3.8 GHz | 40GB | Radeon Pro 580 8GB | 2TB Fusion | OS X Mojave

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Of je van HDMI passief een analoog signaal kan maken hangt ook weer af van hoe de HDMI poort geďmplementeerd is. Hetzelfde verhaal als met DVI dus. En meestal steekt men het analoge signaal dan toch op de DVI aansluiting.

Kort samengevat: je zal een scherm met een digitale ingang moeten gebruiken als je twee schermen wilt aansluiten of een andere grafische kaart moeten gebruiken die wel twee analoge uitgangen heeft.

Admiral Freebee wijzigde deze reactie 16-06-2016 08:03 (11%)

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
quote:
spone schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:43:
Maarrrrr, volgens mij kan je wel van HDMI een VGA signaal maken met een passief verloopje, dus dan kom je uit op iets als http://www.dx.com/p/hdmi-...male-adapter-black-368906 .
Kan niet passief, maar de genoemde adapter is dan ook actief: https://www.amazon.com/Da...ter-Adapter/dp/B00R8RTY3C
quote:
Advanced active IC chip. Built-in active IC chip converts HDMI digital signal to VGA analog signal.

hcQd wijzigde deze reactie 16-06-2016 08:08 (11%)

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True