Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Topicstarter
Mijn vraag:

Sinds een aantal weken heb ik het probleem dat mijn Logitech Driving Force GT nergens meer op reageert. Hij kalibreert wel netjes bij het opstarten bij de pc. Maar dat doet hij nu geen 3 keer meer, maar 2 keer. Dat vond ik in eerste instantie al verdacht.

Gister wilde ik weer eens F1 spelen, en tot mijn verbazing, deden het gas en rempedaal het niet. Ook als ik maar een klein tikje aan het stuur gaf (fysiek), zag je op de game dat hij helemaal naar links ging (het digitale stuur). Dat komt omdat je bij bepaalde spellen het aantal graden moet instellen met het programma "Logitech Profiler". Dit heb ik tot op heden altijd zo gedaan. Tot sinds een paar weken. Die hele optie is ook gewoon ineens verdwenen. Zie hier:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QHBzPEH.jpg?1

Het gekke is: bij apparaten en printers herkend hij hem gewoon. Ook in het programmaatje zelf wordt hij herkend en ziet hij ook dat ik het gas en rempedaal indruk. Maar als ik wil kalibreren via het programma, dan niet meer. Dan blijft het metertje maar naar links hangen..

Dit lijkt meer op een software probleem denk ik zelf.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 169,45€ 169,45
1Gigabyte GA-H97-D3H€ 94,95€ 94,95
1EVGA GeForce GTX 970 Superclocked ACX 2.0 4GB€ 291,95€ 291,95
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 81,95€ 81,95
1Corsair Obsidian 450D€ 116,06€ 116,06
1Seagate Expansion Desktop 2TB Zwart€ 129,-€ 129,-
1Iiyama ProLite E2273HDS-B1 Zwart€ 141,11€ 141,11
1Scythe Mugen 4€ 36,95€ 36,95
1CM Storm Octane - Gaming Gear Combo (Qwerty)€ 36,95€ 36,95
1Steelseries Qck+€ 15,-€ 15,-
1Logitech Driving Force GT€ 149,99€ 149,99
1Microsoft Xbox 360 Wired Controller Zwart€ 32,-€ 32,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 38,50€ 38,50
1Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset€ 66,55€ 66,55
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,95€ 11,95
1Seasonic S12G 450W€ 0,-€ 0,-
1Crucial MX100 256GB€ 120,79€ 120,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.533,15

Ik gebruik Windows 10 64-bit. Ook heb ik het programmaatje "Logitech Gaming Software". Dit is voor mijn Logitech G430 headset. Geen idee of dat er mee te maken heeft.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
  • Het apparaat verwijdert via Windows
  • Logitech Profiler opnieuw geïnstalleerd
  • Stroom van zowel het stuur als de pedalen af gehaald

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Beste antwoord (via Anonymoussaurus op 21-12-2016 17:10)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb een tijdje geleden deze tutorial gevolgd en sindsdien geen problemen meer gehad :)

Let wel: Dit is een fix voor een G25/G27 die als Driving Force GT gezien wordt. Maar je kunt het waarschijnlijk ook toepassen om de juiste driver voor jouw stuur te forceren.

[ Voor 37% gewijzigd door MadMarky op 21-12-2016 16:55 ]

🖥️ | 🚗

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:20

Koenvh

Hier tekenen: ______

Logitech Gaming Software 5.10 volledig verwijderen, stuur ontkoppelen, computer herstarten, Logitech Gaming Software 5.10 herinstalleren en weer inpluggen wanneer hij begint te zoeken naar nieuwe apparaten.

Geen idee waardoor het komt, maar ik heb het bij mijn G27 ook wel eens gehad.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Koenvh schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:14:
Logitech Gaming Software 5.10 volledig verwijderen, stuur ontkoppelen, computer herstarten, Logitech Gaming Software 5.10 herinstalleren en weer inpluggen wanneer hij begint te zoeken naar nieuwe apparaten.

Bedankt voor je antwoord! Ik ga het proberen. Ik hou je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter

Yes! Hartstikke bedankt! :D

Het werkt weer naar behoren en de opties zijn er weer. Het lijkt weer allemaal te werken. Zojuist getest met gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Ook ik had dit probleem met mijn Logitech Driving Force GT, met de oplossing van @Koenvh werkte het ook bij mij weer.

Ik kreeg wel toevallig last van het probleem net na dat ik een melding had gekregen voor een nieuwe versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-04 23:04

Heb dit inderdaad precies hetzelfde gehad.. al duurde het toen wel even voordat ik door had wat er nu aan de hand was. Mijn stuur bleef maar kalibreren, stopte halverwege tijdens de calibratie en begon dan weer opnieuw en zo bleef hij non-stop door gaan. Uiteindelijk was dit ook de oplossing. Alle drivers verwijderen, opnieuw opstarten en vervolgens alles weer installeren.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-04 14:51
Logitech blijft soms een beetje raar met hun software. Zo kreeg ik gisteren 7 keer een update voor de setpoint drivers waarbij het dus 7 keer dezelfde versie was.

De methode die Koenvh aangeeft heeft mij ook wel een aantal keer geholpen met mijn Driving Force GT. Soms lijkt het erop dat de drivers een eigen wil krijgen en compleet gereset moeten worden. Gelukkig is het op deze manier ook redelijk snel verholpen.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb sinds ongeveer een week voor het eerst (in jaren!) problemen met mijn G25.
Sommige knoppen op het stuur werken niet, shifter werkt niet, koppeling werkt niet.

Blijkt dat mijn G25 na het aankoppelen af-en-toe herkend wordt als, jawel, een Driving Force GT |:(
Afkoppelen en opnieuw in een andere USB poort steken verhelpt het probleem vaak, maar ik moet nu iedere keer voor ik ga spelen eerst in Profiler kijken of het juiste device er wel staat.

Ik denk dat Logitech in hun recente drivers een fout heeft gemaakt met hardware detectie.

edit:
Oudere versies van de Logitech Gaming Software zjn hier te downloaden, dat ga ik vanavond zeker eens proberen. Alleen hopen dat Windows 10 niet uit zichzelf weer gaat updaten...

[ Voor 18% gewijzigd door MadMarky op 16-06-2016 18:24 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwecamu
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-12-2024
Bekend probleem, ik moest ook eerst mijn G-430 headset driver de-installeren. Daarna stuur en headset driver opnieuw geïnstalleerd. De nieuwste versies vanaf internet en ja,het boeltje werkte weer,
Je kan in het Logitech instel scherm zien dat het verkeerde stuur werd geselecteerd. Dit was bij mij precies hetzelfde, Dit stuur heeft blauwe grips ipv de zwarte van de Logitech GT Force.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Ik heb dit probleem in de afgelopen maanden al weer 2 keer gehad. Het is echt super irritant. Als je je stuur afkoppelt voor een tijdje (omdat Battlefield 4 tript met het stuur erin), dan werkt het weer niet :(. Echt waardeloos. Nu kan ik dus of geen Battlefield 4 spelen, of geen ETS 2.. Is er een permanente oplossing voor? Ik heb namelijk geen zin om elke maand die driver te moeten deinstalleren en de hele zooi weer te ontkoppelen, pc weer opnieuw op te starten, en weer te installeren, en weer aan te koppelen.. :O

[ Voor 23% gewijzigd door Anonymoussaurus op 21-12-2016 16:05 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb een tijdje geleden deze tutorial gevolgd en sindsdien geen problemen meer gehad :)

Let wel: Dit is een fix voor een G25/G27 die als Driving Force GT gezien wordt. Maar je kunt het waarschijnlijk ook toepassen om de juiste driver voor jouw stuur te forceren.

[ Voor 37% gewijzigd door MadMarky op 21-12-2016 16:55 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
MadMarky schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:53:

[video]

Bedankt voor je input :). Ik zal het eens proberen. Maar mijn Driving Force GT wordt niet gezien als ander device, maar hij reageert gewoon nergens op. Zie voor de complete beschrijving van het probleem, dit bericht: Anonymoussaurus in "Stuur en gaspedalen worden wel herkend, maar werken niet"

Edit: het werkt!! Hartstikke bedankt :D. Nu hoop ik dat het blijft werken, en niet weer opnieuw problemen krijg :p.

[ Voor 7% gewijzigd door Anonymoussaurus op 21-12-2016 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 897553

Ik heb eigenlijk het zelfde maar dan met de Thrustmaster Ferrari Racing Wheel Red Legend Edition. zou iemand mij kunnen helpen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Anoniem: 897553 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 18:30:
Ik heb eigenlijk het zelfde maar dan met de Thrustmaster Ferrari Racing Wheel Red Legend Edition. zou iemand mij kunnen helpen 8)7
Bij mij werkt de oplossing nog steeds. Succes! :)

Werkt die bij jou niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heel erg bedankt voor het snelle reageren, maar in ieder geval ik ga het proberen. Ik was er snel vanuit gegaan dat het met Thrustmaster niet zou werken, ik zal het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is niet gelukt. Dit werkte niet met thrustmaster. Jammer, maar toch bedankt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 992557

I

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 992557 op 08-11-2017 10:16 ]

Pagina: 1