Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Whiskey
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-11-2024
Mijn vraag
Is het mogelijk Wake-on-USB in te schakelen op een laptop via 3rd party software als er in de BIOS nergens een mogelijkheid tot Wake-on-USB te vinden is? Of is dit iets dat door de hardware ondersteund moet worden en daarom dus in mijn BIOS niet te vinden?

Relevante software en hardware die ik gebruik
W8.1 en alle laatste versies van drivers die nog werken op het ouwe ding.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Al zitten neuzen in de Windows energie-instellingen en de BIOS, niks gevonden. Verder gezocht op internet maar overal wordt verwezen naar software die bij de drivers hoort en/of BIOS instellingen, beide is bij mij niet van toepassing. Het betreft een laptop van zo'n 6 jaar oud die toen al aan de low-end kant van de specs zat (1e gen i3).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Gaat niet lukken zonder hardware tweaks, en zelfs dan is het nog maar de vraag. Hardware tweaks bedoel ik in de trant van solderen of dergelijk.Wake-on-LAN is al te veel gevraagd voor menig moederbord, al helemaal voor een moederbord in een laptop, is het ook nog eens een oudere wordt het al helemaal lastig.

Maar waarom wil je graag wake-on-USB hebben? Misschien dat we je kunnen helpen met een andere oplossing?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Whiskey
Ik heb een oude laptop omgetoverd tot HTPC. Zodoende staat hij dichtgevouwen rechtop in een rek achter de TV. Om niet te zorgen dat hij altijd aanstaat, zocht ik een optie om hem tot leven te roepen. Uit de slaap halen kan ook alleen (blijkbaar) door de aan/uit knop in te drukken, niet door een USB input. Dus stand-by i.p.v. uit is ook geen optie.

Omdat hij dichtgevouwen is en weggeborgen is het niet mogelijk om bij de aan/uit-knop te komen. Tenzij ik hem er achter uithaal en weer terugzet, maar dat is zowat 5 minuten werk.

[ Voor 20% gewijzigd door Oscar Whiskey op 15-06-2016 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Wake-on-LAN al geprobeerd?
Misschien wat desastreus maar met beleid het scherm demonteren en dan als een soort flip terug plaatsen? Zie deze: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2001104261.jpeg kun je misschien dan wel met wat acrobatiek er bij?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Extra powerbutton solderen en probleem is opgelost. Of anders kijken of je andere suspend opties kan gebruiken die geen lage powerstate benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Whiskey
Hmm, beide opties gaan een beetje aan mijn ervaring voorbij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Als je niet lager dan S3 gaat zou een USB HID wakeup nog moeten werken.
S0/Working System is on. The CPU is fully up and running; power conservation is on a per-device basis.
S1 Sleep System appears off. The CPU is stopped; RAM is refreshed; the system is running in a low power mode.
S2 Sleep System appears off. The CPU has no power; RAM is refreshed; the system is in a lower power mode than S1.
S3 Sleep (Standby) System appears off. The CPU has no power; RAM is in slow refresh; the power supply is in a reduced power mode. This mode is also referred to as 'Save To RAM'.
S4 Hibernate System appears off. The hardware is completely off, but system memory has been saved as a temporary file onto the harddisk. This mode is also referred to as 'Save To Disk'.
S5/Off System is off. The hardware is completely off, the operating system has shut down; nothing has been saved. Requires a complete reboot to return to the Working state.
Pagina: 1