Hoi!
De laatste paar weken ben ik druk geweest wat nieuwe onderdelen in de laptop te stoppen. Het beeldscherm was/is wit. Na wat onderdelen vervangen werkt het nog steeds niet! Het beeldscherm is ooit op wit gesprongen toen ik de laptop optilde...Ik hoop dat jullie misschien nog een moeglijke oorzaak weten
Laptop: Lenovo Z580 met linux mint. Laptop heeft onboard intel GPU en NVidia GPU. Op de achtergrond draait bumblebee om de NVidia te onderdrukken (ik game nooit, bespaart veel energie).
Onderdelen: Ik heb de LCD en de LVHS kabel (en fan, scharnieren en laptop case; dat ter zijde) vervangen.
Tests; HDMI connectie werkt prima. Beeldscherm is wit. Ik kan het beeldsscherm alleen nog in- en uitschakelen. Systeem lijkt nu de onboard GPU te gebruiken.
Ter info:
glxinfo | grep OpenGL
OpenGL vendor string: Intel Open Source Technology Center
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) Ivybridge Mobile
OpenGL core profile version string: 3.3 (Core Profile) Mesa 10.1.3
OpenGL core profile shading language version string: 3.30
OpenGL core profile context flags: (none)
OpenGL core profile profile mask: core profile
OpenGL core profile extensions:
OpenGL version string: 3.0 Mesa 10.1.3
OpenGL shading language version string: 1.30
OpenGL context flags: (none)
OpenGL extensions:
Zijn er meer hardware zaken die ik vergeten ben? Is het mogelijk een softwareprobleem of een probleem met de aansturing van de GPUs?
De laatste paar weken ben ik druk geweest wat nieuwe onderdelen in de laptop te stoppen. Het beeldscherm was/is wit. Na wat onderdelen vervangen werkt het nog steeds niet! Het beeldscherm is ooit op wit gesprongen toen ik de laptop optilde...Ik hoop dat jullie misschien nog een moeglijke oorzaak weten
Laptop: Lenovo Z580 met linux mint. Laptop heeft onboard intel GPU en NVidia GPU. Op de achtergrond draait bumblebee om de NVidia te onderdrukken (ik game nooit, bespaart veel energie).
Onderdelen: Ik heb de LCD en de LVHS kabel (en fan, scharnieren en laptop case; dat ter zijde) vervangen.
Tests; HDMI connectie werkt prima. Beeldscherm is wit. Ik kan het beeldsscherm alleen nog in- en uitschakelen. Systeem lijkt nu de onboard GPU te gebruiken.
Ter info:
glxinfo | grep OpenGL
OpenGL vendor string: Intel Open Source Technology Center
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) Ivybridge Mobile
OpenGL core profile version string: 3.3 (Core Profile) Mesa 10.1.3
OpenGL core profile shading language version string: 3.30
OpenGL core profile context flags: (none)
OpenGL core profile profile mask: core profile
OpenGL core profile extensions:
OpenGL version string: 3.0 Mesa 10.1.3
OpenGL shading language version string: 1.30
OpenGL context flags: (none)
OpenGL extensions:
Zijn er meer hardware zaken die ik vergeten ben? Is het mogelijk een softwareprobleem of een probleem met de aansturing van de GPUs?