[XP] DLL Bestand geen geldige Windows-kopie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRolls
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-07 21:34

RoyRolls

Ik ben Roy

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo allemaal,
Ik heb hier een computer staan met de vraag of ik deze wou versnellen. Nu probeer ik de computer op te starten en komt er de volgende melding in beeld:
winlogon.exe - Ongeldig beeld
De toepassing of DLL-bestand C:\Program Files\Music toolbar\Datamngr\apcrtldr.dll is geen geldige Windows-kopie. controleer dit op uw installatiediskette.
Nu heb ik deze melding nog nooit meegemaakt, en ben ik dus gaan googlen. Overal komen ze met een oplossing van sfc scannow via CMD. Maar ik krijg deze melding bij het opstarten en krijg deze melding niet weg, waardoor ik mogelijke oplossingen ook niet kan uitproberen. De computer is niet van mij en ik heb ook geen CD van Windows XP meer liggen. Iemand een oplossing?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows XP Build 2600 Service Pack3
Een 9 jaar oude PC met onbekende hardware

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Opstarten in veilige modus

Roy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Windows XP
Dat is al reden genoeg om het niet meer te proberen. Windows XP nog gebruiken is - als er enige datauitwisseling is zoals via internet of DVD / CD / USB / etc. - een te groot risico.

Verifieer sowieso eerst of er voldoende en geteste backups zijn. Zo niet, maak die. (Via bootable USB of DVD/CD).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Dit eerst maar eens oplossen.
Over het DLL bestand, zie: http://lmgtfy.com/?q=music+toolbar

En wat heb je zelf al gevonden wat winlogon.exe - geen beeld betreft?
Hint: http://lmgtfy.com/?q=winlogon.exe+Ongeldig+beeld

Tot zover de helpdesk, nu zelf maar eens verder aan de slag en je erin verdiepen.

Plus wat F_J_K zegt: Windows XP nog gebruiken is - als er enige data-uitwisseling is zoals via internet of DVD / CD / USB / etc. - een te groot risico.

[ Voor 20% gewijzigd door MarElo op 15-06-2016 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRolls

RoyRolls

Ik ben Roy

Topicstarter
MarElo schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:20:
Dit eerst maar eens oplossen.
Over het DLL bestand, zie: http://lmgtfy.com/?q=music+toolbar

En wat heb je zelf al gevonden wat winlogon.exe - geen beeld betreft?
Hint: http://lmgtfy.com/?q=winlogon.exe+Ongeldig+beeld

Tot zover de helpdesk, nu zelf maar eens verder aan de slag en je erin verdiepen.

Plus wat F_J_K zegt: Windows XP nog gebruiken is - als er enige data-uitwisseling is zoals via internet of DVD / CD / USB / etc. - een te groot risico.
Zoals ik al heb gezegd, had ik al op google gezocht, alleen komen ze hierbij met HijackThis of een virus, alleen kan ik deze niet verwijderen of gebruiken omdat het muis en toetsenbord niet meer werken. Ik probeer nu een andere windows installatie te doen, alleen werkt de DVD speler ook niet en bootable USB ook niet..

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRolls

RoyRolls

Ik ben Roy

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:20:
[...]

Dat is al reden genoeg om het niet meer te proberen. Windows XP nog gebruiken is - als er enige datauitwisseling is zoals via internet of DVD / CD / USB / etc. - een te groot risico.

Verifieer sowieso eerst of er voldoende en geteste backups zijn. Zo niet, maak die. (Via bootable USB of DVD/CD).
Dit snap ik, maar alsnog wil ik dit eerst oplossen omdat mijn muis en toetsenbord ook niet meer werken.

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

RoyRolls schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:39:
Dit snap ik, maar alsnog wil ik dit eerst oplossen omdat mijn muis en toetsenbord ook niet meer werken.
Hoe bedoel je? Dat lijkt me voortaan overigens erg relevante info voor in de topicstart :P

Fysiek, ook niet in BIOS? ==> dan heb je andere problemen. Advies: HDD uitschroeven, backup maken, fysiek de boel checken / vervangen wat nodig. Bijv. Linux installeren (Win8 of 10 kopen lijkt me een brug te ver).
Of softwarematig, alleen niet in Windows ==> reden te meer om backup te maken buiten WinXP om, via boot-USB/CD.

Hierboven was een tip gegeven voor een oplossing. MarElo: al had dat wat minder aanvallend gekund ;) Afhankelijk van in hoeverre je bedoelde geen tobo meer te kunnen gebruiken, kan je daar wat mee. Waar loop je vast? Maar zoals gezegd: begin er niet aan... (Ik verwacht dan ook eerlijk gezegd dat je weinig mensen actief zal zien meedenken om een oude XP weer in de lucht te brengen).

Edit: en ook de DVD-speler doet het (fysiek?) niet meer? Had ik al gezegd dat je beter alleen de data kunt redden?

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 15-06-2016 19:53 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

RoyRolls schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:39:
[...]

Zoals ik al heb gezegd, had ik al op google gezocht, alleen komen ze hierbij met HijackThis of een virus, alleen kan ik deze niet verwijderen of gebruiken omdat het muis en toetsenbord niet meer werken. Ik probeer nu een andere windows installatie te doen, alleen werkt de DVD speler ook niet en bootable USB ook niet..
Als dat allemaal al niet meer werkt, is die pc klaar voor het recycle station bij je in de buurt.
Ik zou er geen tijd meer aan besteden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRolls

RoyRolls

Ik ben Roy

Topicstarter
Het is mij gelukt om em van USB te booten, alleen ik was zo slim om hem te booten in Freedos ipv iso image. Ben nu dus een goeie aan het maken!

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
En even XP booten in veilige modus om daarna even het programma te verwijderen is niet mogelijk ? ....

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRolls

RoyRolls

Ik ben Roy

Topicstarter
Breezers schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 20:52:
En even XP booten in veilige modus om daarna even het programma te verwijderen is niet mogelijk ? ....
Nee, dit is niet mogelijk. Heb ik ook al geprobeerd hetzelfde probleem blijft.

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:43
En een ps2 tobo werkt ook niet?
Soms moet je ook best lang wachten voordat de drivers voor een usb toetsenbord zijn geladen.

Music toolbar is goed te verwijderen. Malwarebytes antimalware, superantispyware, JRT, Adwcleaner. Dat zijn een paar programma's die er waarschijnlijk wel wat mee kunnen.
Maar zoals gezegd. XP is inmiddels achterhaald en krijgt geen updates meer. En is ook zo lek als een mandje. Backuppen en vervangen is het beste wat je kunt doen als de pc ook data uit moet wisselen.
Pagina: 1