Playstation 4 wifi werkt alleen als 802.11 N uit staat?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eviltuinhekje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-08 16:42
hoi

Ik heb sinds een half jaar een playstation 4 en het is echt een super ding, maar ik een raar iets, als ik in mijn router de 802.11N aan laat staan verbind de playstation 4 niet met het internet, pas op het moment dat ik de N uitzet en overschakel naar G doe hij het pas, dit is erg verveelend wat N is de snelste wifi protocol ,en G is erg langzaam |:(

De rest van de apperaten die op de wfi verbonden zijn werken allemaal perfect alleen die ps4 niet.

Heb het volgende al geprobeerd: port-forwarding, router reset, ps4 reset

iemand een idee?

bedankt voor de hulp

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Staat je N verbinding op 2.4 ghz of 5 ghz? De ps4 ondersteunt alleen 2.4 ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eviltuinhekje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-08 16:42
Ike. Ja hij start op 2.4 GHz. De 5 GHz is uitgeschakeld.

[ Voor 4% gewijzigd door eviltuinhekje op 15-06-2016 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 13:49
Heeft je PS4 een vast IP adres of krijgt die een IP via DHCP van je router.

Als hij een vast IP adres heeft, probeer die dan eens te wijzigen naar DHCP. Zet daarna de N verbinding weer aan en kijk of hij een IP adres krijgt. Zo niet, herstart je PS4 voor de zekerheid.

Mocht dit alles niet helpen, kijk dan eens naar je signaal sterkte van je router. Is deze sterk genoeg en heeft hij geen last van te veel interferentie? Als dit wel zo is, wissel dan naar een kanaal wat weinig gebruikt wordt.

Simpele tools als Wifi Analyzer op je telefoon kan dit prima uitlezen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-08 00:22

larshack

Zonder melk en suiker

De PS4 van mijn broer kan ook geen verbinding maken met het accesspoint (dualband Cisco Meraki) wat in de hal hangt, tenzij ik de PS4 een statisch IP adres geef. Alle andere apparaten krijgen wel via DHCP een IP adres. Als ik een gok mag doen dan ligt het aan de software van de PS4... Zelfde geldt voor jou denk ik.