Auto Subwoofer op Receiver aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 771181

Topicstarter
hallo,

Ik heb een vraag. Ik heb laatst een Onlyo TX NR 545 gekocht. Hierbij heb ik twee wat oudere Mission boxen. Het geluid is goed alleen ik mis natuurlijk nog wel wat bass. Ik heb ook nog een Subwoofer van de auto liggen. Mijn budget is niet al te groot, daarom wil ik deze subwoofer aansluiten op mijn receiver. Hier wat foto's http://myalbum.com/album/of82Raifijjt

Is dit mogelijk? En zo ja, hoe?
Alvast bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 771181 op 15-06-2016 17:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Tulpkabel tussen de sub out en de line in van de sub should do the trick.

Moet je alleen even nadenken hoe je de power supply en aarding van dat ding wilt regelen.
Lijkt mij persoon niet erg heel praktisch om een auto accu in de woonkamer te zetten. Laat staan dat je problemen gaat krijgen met de aarding van het apparaat

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 17:08
Heb je de mogelijkheid om hem(subwoofer) van spanning te voorzien?

Zo ja, dan op de subwoofer pre-out van je onkyo naar line in front.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-04 09:59

donny007

Try the Nether!

Je hebt een 12v voeding nodig die voldoende vermogen kan leveren.

Daarnaast is zo'n (underseat) active sub gemaakt voor de kleine ruimte van een autointerieur, in de huiskamer zal de performane niet geweldig zijn.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben geen audiofreak en weet er dus ook niet veel over. Het is voor op de slaapkamer en is dus niet voor een grote ruimte. Klinkt voor jullie waarschijnlijk heel logisch maar hoe kan ik de subwoofer van stroom voorzien? En ik lees op andere fora iets met 2 ohm en 8 ohm, is dat bij mij nog van toepassing?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 771181 op 15-06-2016 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Anoniem: 771181 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:50:
Ik ben geen audiofreak en weet er dus ook niet veel over. Het is voor op de slaapkamer en is dus niet voor een grote ruimte. Klinkt voor jullie waarschijnlijk heel logisch maar hoe kan ik de subwoofer van stroom voorzien?
Een stabiele 12v voeding die iets meer dan ~20A/240W aan stroom/vermogen kan leveren. Een oude PC voeding kun je proberen.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

donny007 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:54:
[...]

Een stabiele 12v voeding die iets meer dan ~20A/240W aan stroom/vermogen kan leveren. Een oude PC voeding kun je proberen.
Mag dan wel een deftige voeding zijn wil die 20a over een 12v lijn geven.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Switchie schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 20:42:
[...]

Mag dan wel een deftige voeding zijn wil die 20a over een 12v lijn geven.
pricewatch: Corsair VS350 (25A op de 12v rail).

Maar voor zo'n project koop je natuurlijk niet specifiek een PC voeding, dan kun je beter dit ding aanschaffen.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:07

Jag

Zon sub is sowieso echt niet erg geschikt voor thuis gebruik. Die leunen erg op het feit dat een auto een kleine ruimte is en de zogenaamde cabin gain die daarvan het gevolg is (heel veel extra diep laag). Dus ik zou me richten op ofwel een andere plaatsing van je huidige speakers, ofwel de instellingen veranderen, ofwel een actieve sub voor thuis gebruik kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Allemaal bedsnkt voor het meedenken, en ik ga dan toch maar sparen voor een 2ehands sub. Als ik hier nog een omvormer moet kopen ben ik ook al wat geld kwijt en de sub gaat de ruimte van 4x4 dus ook niet vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Klopt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:07

Jag

Het is niet een kwestie van vullen. Maar dit soort subs gaan niet erg laag. Dat is voor in een auto minder een probleem omdat de kleine ruimte van een auto heel veel diep sublaag cadeau geeft. Maar als je deze thuis neerzet zal het vooral bonkerig geluid geven en geen sublaag.
Pagina: 1