Welke SSD voor upgrade laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimitri11
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik ben op zoek naar een compatibele ssd, ik hoop hiermee mijn laptop sneller te laten draaien.
Goeie kwaliteit/prijs verhouding

Het moederbord is intel plcsf8 type 2. Indien extra info nodig is geef ik die graag mee.

Alvast bedankt! :-)

[ Voor 37% gewijzigd door dimitri11 op 15-06-2016 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 22:17
ik zou het volgende aanraden:

voor de prijs kijk naar een thosiba of een sandisk.
voor de kwaliteit: samsung of intel
voor prijs/kwaliteit verhouding: kingston ssd, sandisk pro

dit is een beetje waar je rekening mee moet houden.
uiteraard zijn er altijd uitzonderingen maar als je een HDD gewent bent zal elke SSD voldoen aan hogere snelheden.

hoop je hiermee genoeg geholpen te hebben als je vragen hebt hoor ik het wel.

gr gamerboy

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het advies hierboven slaat nergens op. Elk merk heeft snelle en minder snelle, goede en minder goede ssd's.
Ten eerste: wat moet de capaciteit van de ssd zijn en wat wil je er aan uit geven. Neem bv Crucial. Een pricewatch: Crucial BX200 240GB heeft een goede prijs/kwaliteit maar een pricewatch: Crucial MX200 2,5" 250GB ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 22:17
ACB2401 als je nou eerst eens gaat lezen voordat je commentaar levert had je gezien dat ik het volgende zei:
"uiteraard zijn er altijd UITZONDERINGEN maar als je een HDD gewent bent zal elke SSD voldoen aan hogere snelheden."

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor goede kwaliteit/prijs, gewoon kijken in pricewatch en reviews lezen ;-)

Je moet wel opletten dat je moederbord een sata3 poort heeft, op een sata2 poort ga je nooit de volledige snelheid halen van een SSD (je gaat wel goed het snelheidsverlies voelen maar je bent gelimiteerd tot iets van een 300Mbps. Dan heeft een supersnelle ssd kopen niet veel nut en kan je misschien beter kiezen voor een iets ouder model/techonlogie als je dat minder kost. Je kan ook perfect een moderne SSD erin plaatsen hoor ;-)

Ik vind niet onmiddellijk terug welke sata poort je hebt op dat moederbord, best via dit doen: http://superuser.com/ques...roller-version-on-windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberCow
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:42

CyberCow

Volgas en anders remmen

Voor standaard gebruik van een laptop ga je de onderlinge verschillen in een SSD niet echt merken in snelheid. Ik zou een Samsung 850 EVO kopen. Veel mensen gebruiken deze en als je gaat rondzoeken vind je ook goede beoordelingen van deze SSD. Prijs is niet de goedkoopste maar zeker aanvaardbaar en leverbaar zijn ze bij bijna iedere webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
pricewatch: Crucial BX200 240GB dus ;)

Hoeveel capaciteit (GB) heb je nodig?
Pagina: 1