Beste Tweakers,
Ik heb onlangs 5 identieke computers (HP Elitedesk 800 G2 tower) aangeschaft voor de game room van mijn kinderen. Deze komen standaard met Windows 10 Home, ik heb echter een Windows 10 Enterprise volume licence en wil niet handmatig elke computer voorzien van alle nodige software.
Ik heb het volgende gedaan:
- Een perfect installatie gemaakt op één systeem.
- Van de C:\ schijf (niet partitie!) heb ik een image gemaakt met Ghost (dos versie). Deze heb ik op de D:\ schijf opgeslagen.
- D.m.v. GhostCast heb ik de image deployed naar de overige systemen.
- De image wordt probleemloos opgehaald en geplaatst.
Hier ontstaat het probleem: Bij het rebooten van de overige systemen na een succesvolle plaatsing, krijg ik de melding dat er geen OS is geïnstalleerd. Ik heb de volgende commando's uitgevoerd, echter heeft dit het probleem niet opgelost;
- bootrec /scanos (hij herkent Windows op C:\)
- bootrec /rebuildos
- bootrec /fixmbr
- bootrec /fixboot
Helaas blijven de computers zeggen dat er geen OS is geïnstalleerd.
Hebben jullie een suggestie of tip? Ik ben zelf geen IT'er, dus mijn kennis is enigszins beperkt.
Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp!
Ik heb onlangs 5 identieke computers (HP Elitedesk 800 G2 tower) aangeschaft voor de game room van mijn kinderen. Deze komen standaard met Windows 10 Home, ik heb echter een Windows 10 Enterprise volume licence en wil niet handmatig elke computer voorzien van alle nodige software.
Ik heb het volgende gedaan:
- Een perfect installatie gemaakt op één systeem.
- Van de C:\ schijf (niet partitie!) heb ik een image gemaakt met Ghost (dos versie). Deze heb ik op de D:\ schijf opgeslagen.
- D.m.v. GhostCast heb ik de image deployed naar de overige systemen.
- De image wordt probleemloos opgehaald en geplaatst.
Hier ontstaat het probleem: Bij het rebooten van de overige systemen na een succesvolle plaatsing, krijg ik de melding dat er geen OS is geïnstalleerd. Ik heb de volgende commando's uitgevoerd, echter heeft dit het probleem niet opgelost;
- bootrec /scanos (hij herkent Windows op C:\)
- bootrec /rebuildos
- bootrec /fixmbr
- bootrec /fixboot
Helaas blijven de computers zeggen dat er geen OS is geïnstalleerd.
Hebben jullie een suggestie of tip? Ik ben zelf geen IT'er, dus mijn kennis is enigszins beperkt.
Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp!