Windows 10-upgrade veilig gesteld op deze manier?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Omdat binnenkort de gratis upgrademogelijkheid naar Windows 10 vervalt (althans dat is wat Microsoft communiceert) wilde ik hier nog van profiteren, zonder dat ik meteen over wil naar Windows 10.

Ik heb dit gecombineerd met een SSD-upgrade alsvolgt aangepakt:

- Oude SSD met Windows 7 Pro gekloond naar imagebestand
- Nieuwe SSD voorzien van kale Windows 10 Pro. Als productcode de Windows 7-code ingevoerd. Deze zichzelf laten updaten en laten activeren. Dit ging allemaal prima.

Hierna heb ik het imagebestand op de nieuwe SSD gezet, waardoor de nieuwe SSD weer is voorzien van de oude Windows 7-installatie, zodat ik hier voorlopig op door kan.

Heb ik het op deze manier goed aangepakt, zodat ik nu ergens ver na 29 juli eens definitief over kan naar Windows 10? Of moet ik toch nog wat handelingen uitvoeren?

Ik heb daarnaast nog diverse Windows 7-licenties liggen van oude gedoneerde hardware. Die zijn na 29 juli voor eeuwig nutteloos als je ze nu niet eerst vóór 29 juli invoert in een Windows 10-installatie?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Beste antwoord (via MsG op 16-06-2016 00:07)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit moet idd gewoon goed zijn gegaan. Je had ook voor alle zekerheid je bestaande W7 installatie kunnen laten upgraden, ipv een kale W10 installatie uitvoeren, maar zolang de activatie is gelukt, maakt het eigenlijk niets uit. Je moederbord is nu bij MS bekend. De 'oude' hardware, wat is dat allemaal? Videokaart e.d. of een compleet ander moederbord? Want dat laatste bepaalde of je opnieuw moet activeren of niet. De licentie zit gekoppeld aan je hardware UUID en die wordt uit het moederbord gehaald.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het lijkt me dat je straks gewoon weer windows 10 kan installeren. MS is altijd wat vaag, dingen die kunnen lukken niet, en dingen die eigenlijk niet zouden kunnen, lukken juist wel. Afwachten dus.

Verder zeggen ze dat tot 29 juli de update gratis is. Zou dus best kunnen dat de upgrade daarna nog steeds gratis is. Verlenging van het aanbod of hoe ze het ook kunnen noemen. Anders zijn je win7 keys inderdaad nutteloos.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit moet idd gewoon goed zijn gegaan. Je had ook voor alle zekerheid je bestaande W7 installatie kunnen laten upgraden, ipv een kale W10 installatie uitvoeren, maar zolang de activatie is gelukt, maakt het eigenlijk niets uit. Je moederbord is nu bij MS bekend. De 'oude' hardware, wat is dat allemaal? Videokaart e.d. of een compleet ander moederbord? Want dat laatste bepaalde of je opnieuw moet activeren of niet. De licentie zit gekoppeld aan je hardware UUID en die wordt uit het moederbord gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Als nu de hardware ID bekend is bij Microsoft zal de computer in zijn huidige configuratie recht hebben op een Windows 10 licentie.

Maar waarom wil je Windows 7 blijven gebruiken? Windows 10 is nu al bijna een jaar uit en werkt goed. Windows 7 kan nog een paar jaar meegaan, maar je zal dan steeds meer de leeftijd van het OS gaan merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ik weet niet of mijn bestaande setup met zijn meest uiteenlopende software, van DOS-games, Windows 95-games, prè DX9-emulatie, allerhande exotische hardware drivers en toepassingen zomaar over kan op Windows 10, waar een heel legacy-deel niet meer in zit. Daar heb ik nu de tijd noch de zin voor om dat uit te zoeken. Als ik dat kan uitstellen middels dit truukje is het prima.

De oude hardware versus nieuwe hardware ging enkel om de oude te verkopen SSD en een nieuwe SSD. Verder blijft de hardware hetzelfde. Lijkt alsof ik het dus goed heb gedaan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Harde schijf zou het laatste stukje hardware moeten zijn om een heractivatie te veroorzaken. Die dingen kunnen eerder kapot gaan dan een CPU of moederbord.

Pagina: 1