Verlengkabel adapter laptop 5.5 x 2.5 mm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimKras
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-06 17:37
Ik heb een Asus N53SV, met een bijhorende voedingsadapter. Nu vraag ik mij of of het mogelijk is om de kabel die uit de adapter komt te verlengen met een verlengkabel. Ik zou toch 2 of liefst 3m willen verlengen.
Op Amazon en Conrad vind ik wel een aantal kabeltjes, maar ik weet niet of deze gepast zijn.
Zijn er mensen die ervaring hiermee hebben en die eventueel kunnen aangeven waar ik op moet letten?
Het connector type is 5.5 x 2.5 mm
Dit zijn de gegevens van de adapter:
Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/sjtf0oahn/2016_06_15_15_07_06.jpg

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 12:10
Kan je niet makkelijker de andere kant verlengen, die met de "mickey mouse"-aansluiting aan de kabel, welke je in de muurkant prikt?
Daar zijn vast langere kabels van te vinden en die zijn gewoon universeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimKras
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-06 17:37
Merethil schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:19:
Kan je niet makkelijker de andere kant verlengen, die met de "mickey mouse"-aansluiting aan de kabel, welke je in de muurkant prikt?
Daar zijn vast langere kabels van te vinden en die zijn gewoon universeel...
Dat is in dit geval niet echt een oplossing. Ik wil de adapter graag wat meer verborgen opbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ja je moet de andere kant verlengen, daar is de stroom namelijk veel lager door.
TimKras schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:21:
[...]

Dat is in dit geval niet echt een oplossing. Ik wil de adapter graag wat meer verborgen opbergen.
In dat geval, knip de draad door en verleng hem door een stuk draad er tussen te solderen en te isoleren met bijvoorbeeld krimpkous. Zorg wel voor dikke draden en goede soldeerverbinding, gaat namelijk wel op 6,32A maximaal. Dat is ook de reden waarom je beter gewoon een langere AC kabel kunt kopen.

[ Voor 76% gewijzigd door -The_Mask- op 15-06-2016 15:25 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic