nieuw pc'tje

Pagina: 1
Acties:

• pedra
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-12 01:50
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

standaard schoolwerk en gamen. GTA5, Dark souls 3 en in the toekomst star citizen.
Geluid vind ik wel belangrijk en wil dit zo laag mogelijk houden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
prijs is niet heel belangrijk. zal tussen de 1000 en 1500 uitkomen denk ik zo. Wil gewoon een lekker systeem waarmee ik alles op ultra kan zetten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil de kast die ik nu heb (fractal r4) herbruiken. optische drive haal ik er uit en de prrocessor koeler (scyte shuriken ) eruit. de rest allemaal nieuw.
beeldscherm (dell 2412m?) en toetsengerij neem ik ook mee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
een systeem waar ik voorlopig weer even vooruit mee kan gaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Na mijn eigen onderzoekje ben ik hierop gekomen
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 223,95€ 223,95
1Asus H170 PRO GAMING€ 130,95€ 130,95
1Asus ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING€ 521,99€ 521,99
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 46,95€ 46,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 37,95€ 37,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 64,32€ 64,32
1be quiet! Straight Power 10 CM 500W€ 96,95€ 96,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 87,45€ 87,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.210,51

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
geluid zo laag mogelijk. de kast heb ik al. de koeler heb ik al dus daarmee heb ik al 90% te pakken..
gpu van asus omdat ik daar nu ook al heel tevreden over ben qua geluid
de voeding is nog een vraagpuntje

Ga je overklokken?
nee geen plannen om over te klokken

Wat verwacht je van ons?[i]

in de build nog een paar vraagtekens.
het moederbord... volgens mij heb ik al een redelijke te pakken maar zou je niet kunnen zeggen waaromdeze. zijn er nog goede alternatieven qua prijs/toekomst perspectief/ performance .

de voeding. 500w is geloof ik meer dat voldoende maar be quiet? qua geluid goed aangeschreven maar verder??? andere merken zouden seasonic of corsair zijn.

RAM. 16 gb wil ik er wel in hebben . zit er nog verschil tussen de merken?

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-11 22:17

J8S

Eventueel zou je nog voor de RM550X voeding kunnen gaan, wellicht dat die iets beter is. Heb daar overigens geen verstand van, zou iemand anders daar even naar kunnen kijken?

Voorderest ziet deze build er strak uit :) Weet niet of je een case met window hebt? Als dat zo is is deze RAM prima, anders kan je nog voor een iets goedkoper setje zonder heatsink gaan.

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
mischien de rx550W een opties is voledig modulair en is ook 80+ gold.
verder is ram eigelijk een pot nat tuurlijk zit er wel verchil in, maar zolang je mobo de snelheid ondersteund is het prima.

verder eventueel nog een 500gb ssd en 2tb HDD, maar dat laat ik aan jouw over.

maar alles behalve dat is het een zeer mooie build.

ook nog wel een wat JobScherp zegt is dat als je een case zonder window hebt je wat kan besparen op uiterlijk. en dat moederbord is prima en geeft je zeker geoeg mogelijkheden om te upgraden in de toekomst.

[ Voor 23% gewijzigd door mcmlevi op 15-06-2016 14:58 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ben bang dat die 1070 overkill gaat worden; jouw monitor is maximaal 1920x1200 en dan zou je met een goedkopere GPU ook wel uit de voeten kunnen. Maar als je toch over een jaar of 2 misschien een 1440p of misschien zelfs een 4K monitor wil inzetten, dan zou de 1070 wel weer enig valide argument zijn.

Maar dat is mijn mening :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• JesseMacaw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-12 16:02

JesseMacaw

Electronicafanaat

De be quiet! Straight Power 10 is volgens mij een prima voeding, het volgende staat erover in de het Voeding advies en informatie topic:
De be quiet! Straight Power 10 en Straight Power 10 CM zijn hele stille voedingen. Deze voedingen zijn zo stil dat het in principe onmogelijk is om ze te horen. Naast de extreem stille werking krijg je ook nog een prima presterende voeding van redelijk goede kwaliteit. De prijs ligt echter wel wat aan de hoge kant, met uitzondering van de 400W versie welke wel een nette prijs heeft. Ander verbeterpunt is de sleeving waar nog wel wat verbeterd aan kan worden, voor een behuizing met venster zijn de voedingen dus minder geschikt.
Volgens mij is het gewoon een prima lijstje! De GTX 1070 is inderdaad overkill voor 1200p, maar als je zoals MAX3400 zegt, overweegt een monitor met een hogere resolutie te kopen of je graag die optie open wilt houden, is de GTX 1070 een prima keuze. Anders is een RX 480 een leuke keuze. Je zou nog een grotere SSD van 500 GB kunnen overwegen, maar dat is geheel aan jou.

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:58:
Maar als je toch over een jaar of 2 misschien een 1440p of misschien zelfs een 4K monitor wil inzetten, dan zou de 1070 wel weer enig valide argument zijn.
Zou je dan niet juist dan ook de gpu meenemen in de upgrade? Nu gewoon wat minder uitgeven en als je later nog ooit overstapt op een hogere resolutie de videokaart kopen die daar op dat moment "goed in is".

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Leuk lijstje, maar kan gebalanceerder qua prijs/prestaties.

Hoeveel opslag heb je nu in gebruik? Je kan wel 1TB HDD + 250GB SSD kiezen, maar als je maar <500GB in gebruik hebt is een enkele SSD van 500GB natuurlijk veel interessanter: sneller en maakt geen lawaai.
Overigens is de 850 EVO stevig geprijsd voor wat extra snelheid wat je toch niet merkt in de praktijk. pricewatch: Crucial BX200 480GB levert veel meer GB voor je geld, snelheidsverlies merk je toch niet.

Verder ga je het verschil van 0,5GHz met een pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed niet merken. Scheelt wel een paar tientjes.

Moederbord in je lijstje is ook hopeloos overpriced voor de term "gaming". pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P mist alleen een cpu-fan connector, RAID ondersteuning en wat USB 2.0/3.0 poorten ten opzichte van dat €130 bordje. Grote kans dat je dat toch niet gaat gebruiken.

Dat ASUS kaarten goed stil waren op oude generaties betekent niet dat dat bij de nieuwe generaties ook gelijk het geval is. Wacht nog even benchmarks daar van af, al verwacht ik niet dat ze aan hun goede kaarten gaan prutsen.

Verschil qua merk RAM is er ook niet. pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 is net zo interessant.

Verder heb je nu al een kast... en dus waarschijnlijk ook al een PC met Windows? Grote kans dat dat daar Windows 7 of 8.1 op staat en je dus gratis kunt upgraden. Kun je gelijk met een schone installatie beginnen.

Informaticus of vakkundig Googler?

Verwijderd

Een H170 chipset gebruik je alleen als je opslag in RAID gaat gebruiken. Doe je dat niet dan kan je B150 nemen en dan is een pricewatch: Asus B150 Pro Gaming/Aura een erg mooi bord mocht je een behuizing met raam hebben. heb je een dichte behuizing kan je daar nog wat op besparen en een pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P nemen.
De bq 500w is zijn geld niet waard gezien de gebruikte interne componenten en slechts 5 jaar garantie. Een pricewatch: Corsair RM550x is dan een veel betere keuze. Betere componenten, semi-passief en 10 jaar garantie.
Pagina: 1