Probleem start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
Hallo

Ik zit met een probleem. Als ik windows wil opstarten dan laadt ie windows tot dat logo scherm en dan gaat ie weer op nieuw opstarten! Ik heb de boot sequence op Cdrom 1st gezet, zodat ik met de windows ME cd kan opstarten, als ik dan kies opstarten met cdrom ondersteuning kom ik succesvol in de dos prompt terecht. Als ik dan naar de windows dir ga en win.exe uitvoer dan geeft ie na enige tijd deze melding:

Kan het register bestand niet vinden. Het is mogenlijk dat er geen registerservices voor deze sessie beschikbaar zijn. ER is een XMS cache probleem, register services zijn in deze sessie niet beschikbaar.

Daar snap ik geen reet van. Wat moet ik doen, Windows installeren vanaf cd wil ook niet, geeft ie een paar fatale fouten met een aantal bestanden. Helpt het als ik mijn cmos reset?

Systeem:

PIII 800@800
Asus curv4x mobo
Via apollo pro 133 z chipset.
384MB ram.
Asus V7100 Mx2 videoplank

Plz help me, en als je meer info over systeem nodig hebt, name it.

Tobiaz

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
Of had deze bij software moeten staan? ooopsie |:(

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Verwijderd

Ehh.. eigenlijk software ja... maar ik denk dat je t best heel je windows eraf kan mikken (liefst formatteren) en opnieuw kan installeren.

Dat is sneller dan de oorzaak te achterhalen.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Op maandag 25 juni 2001 18:29 schreef ZeroX15 het volgende:
Ehh.. eigenlijk software ja... maar ik denk dat je t best heel je windows eraf kan mikken (liefst formatteren) en opnieuw kan installeren.

Dat is sneller dan de oorzaak te achterhalen.
Dat is idd het eerste wat je moet proberen.

Verwijderd

Test je geheugen eens met zo'n ct tooltje (www.ct.nl), dit soort problemen wijzen nogal eens op geheugenproblemen!