Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick112
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-05-2024
Beste Tweakers,

omdat ik totaal geen idee heb waar de oorzaak ligt, vraag ik het maar in deze regio van het forum. Ik heb gisteren de computer helemaal schoongemaakt, dat wil zeggen, alles eruit gehaald, schoongemaakt en opnieuw erin. Verder heb ik nieuwe koelpasta op de processor aangebracht (schoongemaakt met alcohol) en het moederbord afgeveegd met een brillendoekje. Nu wil ik de computer opstarten, krijg ik tijdens het opstarten een BSOD. Net wanneer de vlag van windows (windows 7) in beeld komt.

Een opstart herstel deed het wel, maar weer een BSOD als windows laadt. Het lijkt mij dus dat de processor etc wel goed werken. Wat ik toen heb geprobeerd is de oude harde schijf met windows xp uit een andere computer gehaald, en opgestart. Dit deed het prima, windows zag de nieuwe hardware etc.
Dus toen weer die harde schijf met XP terug gemonteerd in de auto pc, en wat blijkt na het laden van XP (het xp logo met de laadbalk eronder) weer een BSOD. Nu dus bij de andere computer.

Ik heb geen idee waar ik nu moet beginnen. Ik kan de harde schijven ( de ssd uit mijn "nieuwere pc" en de hdd uit mij oude wel uitlezen op mijn laptop via esata. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om via deze harde schijven mijn laptop op te starten zodat ik kan kijken of ze het hier wel doen.

De BSOD's gaan te snel om te zien wat de precieze fout is:(

Edit: bij mijn nieuwe pc gaat het om een i5 2500k, samsung 840 PRO ssd, geen videokaart atm, msi z77 GD 65 mobo en een antec 620 current gamer voeding. Ik heb nog een reserve voeding tot mijn beschikking voor testen.

Edit: ik heb met een foto de foutcode kunnen achterhalen: stop 0x0000007B 0xFFFFF880009A97E8, 0xFFFFFFFFC0000034, 0X00000000000000000,0. Kan een nulletje teveel of te weinig zijn. Ik heb gevonden dat de stop 0x0000007B te maken heeft met opslag...

Edit: ik blijf aan het editen, ik heb de sata kabels op andere sata poorten aangesloten op het mobo en nu doet de computer het. heel raar dit... maargoed volgend jaar een nieuwe chipset dus ik laat het maar even zo. Nu moet ik nog de oude computer fixen, iemand enig idee?

[ Voor 20% gewijzigd door Nick112 op 15-06-2016 15:10 ]