Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 08:32
Beste Tweakers,

Thuis heb ik 7 draadloze apparaten, waarvan 4 op bepaalde momenten tegelijk aan het streamen zijn van video en/of audio. Daarnaast heb ik 3 LAN apparaten: mijn PC, NAS en Nvidia Shield TV (mini-gameconsole/media speler). Netwerk kan daardoor tijdens piek usage flink belast worden en volgens mij kan mijn huidige router dat niet aan.

Vandaar dat ik om jullie advies vraag voor een router ter vervanging van mijn Sitecom WL-309.
Mijn budget is ongeveer 175 euro. Iets meer kan als het euro voor euro veel toegevoegde waarde heeft. Ik heb niet echt een voorkeur voor merk, maar ik ben wel zeer te spreken over de klantenservice en 10 jaar garantie van Sitecom.

Ik heb thuis een opstelling met zowel bridge als range extender gehad, maar liefst ontwijk ik zulke oplossingen. Ik heb te vaak gehad dat een van mijn apparaten een verbinding forceert met mijn bridge op zolder terwijl het nog geen meter verwijderd is van de hoofdrouter. 8)7
Mijn nieuwe router moet dus bij voorkeur voldoende signaal hebben om op de zolder, tweede verdieping, te kunnen surfen en Youtube kijken op smartphone/tablet. Router komt wel in de meterkast te staan.

Nou had ik aanvankelijk interesse in de Synology RT1900ac en Linksys EA7500, maar nu heb ik de mogelijkheid om de Sitecom X8 en Greyhound respectievelijk voor 60 en 150 euro aan te schaffen. Dit maakt het natuurlijk een stuk spannender.
Ik zit dus nu in een spagaat. Ga ik voor de budget vriendelijke X8 of neem ik toch de uitgebreidere Greyhound met mu-mimo? Of geen van beide, omdat jullie iets beters weten?