Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
Beste tweakers ben benieuwd wat jullie opinie hierin is:
Voor vr wat zou beter zijn?
crossfire rx480 vs gtx 1070 vs dual 480 (dus een oog door een gpu laten renderen)

Persoonlijk denk ik dat crossfire eigenlijk geen slimme keuze is maar ik dacht wel dat een oog laten renderen door een aparte gpu misschien wel een idee zou zijn. Allen moet hier dan wel support voor komen bij veel vr applicaties. dus dat is nu allemaal koffiedik kijken dus zelf zou ik nu kiezen voor een 1070 en de 1070 heeft volgens nvidea ook nog eens 2x zo snel in vr, maar wat denken jullie?

ter verduidelijking ik bedoel dit in het heel algemeen dus niet per se voor mij, maar voor iedereen die aan het denken is voor een nieuwe videokaart. Dus ga er gerust van uit dat de rest van het systeem geen bottleneck is. Dit is puur bedoeld op het gebied van de gpu.

[ Voor 26% gewijzigd door mcmlevi op 15-06-2016 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een Xbox Scorpio of een PS4 Neo doen het met minder en zouden ook VR moeten kunnen.

Je use-case is niet onderbouwd dus ik kan het alleen maar met je eens zijn dat alles koffiedik kijken is. Neemt niet weg dat "men" zegt dat 2x 480 beter zou moeten performen dan een 1080 terwijl je de kosten ook nog eens onder controle houdt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmlevi
MAX3400 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:49:
Een Xbox Scorpio of een PS4 Neo doen het met minder en zouden ook VR moeten kunnen.

Je use-case is niet onderbouwd dus ik kan het alleen maar met je eens zijn dat alles koffiedik kijken is. Neemt niet weg dat "men" zegt dat 2x 480 beter zou moeten performen dan een 1080 terwijl je de kosten ook nog eens onder controle houdt.
tuurlijk daar heb je gelijk in de xbox scorpio n de ps4 neo kunnen het inderdaad met minder doen, alleen op pc gebied wat zou absoluut de beste prestatie leveren rond de 400-550 euro. er vanuit gaan dat de rest van je systeem geen bottleneck is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Bovendien crossfire en sli zijn niet heilig en schalen niet 100% (soms dicht in de buurt). Ook moeten games ondersteuning hiervoor bieden én goed implementeren, dat is ook lang niet altijd het geval. Als alles (goed) werkt in je game mag je nog hopen dat je geen last hebt van microstuttering bijvoorbeeld en dat de 2 kaarten die hoogstwaarschijnlijk dichtbijelkaar zitten in je pc niet teveel (thermal) throttlen door (mogelijke) warmte problemen. Nou zal dit laatste wat minder snel optreden door de efficiënte 480 GPU's, maar toch. Verder is het koffiedik kijken of vr(games) ook goed gebruik gaan maken van crossfire/sli.

Ik zou afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 09:44
Beide opties staan en vallen bij fatsoenlijke support voor de devs, dus ik zou afwachten hoe support voor de games die je wilt spelen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmlevi
misschien niet heel duidelijk uit mijn post maar ik bedoelde dit in het heel algemeen voor iedereen die geintresseerd is in VR en zit te twijfelen tussen twee rx480 of een 1070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
mcmlevi schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:03:
misschien niet heel duidelijk uit mijn post maar ik bedoelde dit in het heel algemeen voor iedereen die geintresseerd is in VR en zit te twijfelen tussen twee rx480 of een 1070
Maakt geen bal uit, alle reacties hier zijn van toepassing in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmlevi
ToFast schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:04:
[...]

Maakt geen bal uit, alle reacties hier zijn van toepassing in het algemeen.
tuurlijk daar heb je gelijk in, maar ik wilde voor de duidelijkheid nog even duidelijk maken dat mensen zo niet aankomen met vragen zoals wat wil je gaan spelen, wat is de rest van je systeem enz. Want dat is niet het doel nu.

Maar ik denk dat mijn taalvaardigheid mij hier een beetje in de steek laten om het duidelijk over te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

mcmlevi schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:03:
En heel in het algemeen: de RX480 is nog niet eens uit. We weten niks over frametimes, of over wat VR games echt gaan kosten aan kracht. Er zijn nog niet eens VR "benchmarks" uit, die ook daadwerkelijk iets betekenen.

Een waarzegster op de kermis zou een even betrouwbaar antwoord kunnen geven.

Dus: nobody knows. Wacht op de benchmarks!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmlevi
Jeroenneman schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:17:
[...]

En heel in het algemeen: de RX480 is nog niet eens uit. We weten niks over frametimes, of over wat VR games echt gaan kosten aan kracht. Er zijn nog niet eens VR "benchmarks" uit, die ook daadwerkelijk iets betekenen.

Een waarzegster op de kermis zou een even betrouwbaar antwoord kunnen geven.

Dus: nobody knows. Wacht op de benchmarks!
er zijn wel al wat synthetische benchmarks vanuit AMD, maar jammer genoeg geen gaming benchmarks dus voor meer dan speculeren is het inderdaad wachten.
nieuws: AMD geeft benchmarks vrij van RX 480 en RX 470 en onthult RX 480M
maar inderdaad er zijn nog niet echte vr-benchmarks hoewel 3dMark er wel druk mee bezig is dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_elic
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-07 11:15
MAX3400 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:49:

Volgens Phil Spencer is het echter wel zo dat de extra rekenkracht van de scorpio enkel gebruikt wordt om de games in resolutie op te hogen, of voor VR geschikt te maken. Dus waar de Scorpio straks 4K kan draaien(en VR) doet het dat wel op graphics die niet in de buurt komen van de gemiddelde high/ultra settings van PC games.

Kijken we naar de 1080 dan zien we dat die zodra je niet meer op ultra bezig bent geen enkele moeite heeft om 60fps te hanteren. En zeker tegen de tijd dat de scorpio uit komt zal de gemiddelde Xbox game qua graphics meer inde buurt van medium PC instellingen zitten dan van high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06
mcmlevi schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:46:
de 1070 heeft volgens nvidia ook nog eens 2x zo snel in vr
Die dubbele performance komt er ook alleen als een developer de API van nVidia volledig gebruikt. Het is dan ook maar afwachten hoelang het duurt voordat je er echt gebruik van kunt maken. Zeker in de populaire Unity games is het zeer lastig om dit te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelos
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Aangezien de RX480 niet gelanceerd is, is deze vraag voorlopig nutteloos. Ik sluit daarom het topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.