[KEF LS50] Muurbevestiging met schroefbeugels, kan dit kwaad

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 15:22
Ik heb een tweetal boekenkast speakers gekocht die ik graag hoog wil ophangen en naar benden wil richten (hoek van 30 graden). Ik kom er achter dat klembeugels deze kantelhoek niet ondersteunen waardoor ik terecht kom bij beugels waarbij je een gedeelte aan de achterkant vastschroeft.

De speakers die ik heb aangeschaft hebben geen beugelbevestiging voorbereiding vanuit de fabriek
Kan ik een beugel zonder risico bevestigen/schroeven? Zijn er bepaalde zaken waar ik goed op moet letten (e.g. bepaald type/lengte schroeven)?

Beste antwoord (via Simkin op 16-06-2016 19:22)

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-05 13:37

mr.paaJ

generatie cmd+z

Hier de binnenkant, van voren gezien:
Afbeeldingslocatie: http://www.hifishock.org/galleries/speakers/kef/ls50-1-kef.jpg

Het is me niet helemaal duidelijk of de achterkant ook hout is:

Afbeeldingslocatie: http://www.hifishock.org/galleries/speakers/kef/ls50-0b-kef.jpg

Lijkt er niet echt op.

Het is natuurlijk ongelofelijk zonde van zulke mooie speakers om ze niet netjes ('zoals het hoort') op een statief te zetten. Je haalt er zeker niet de potentie uithaalt die ze hebben, maar daar zal een reden voor zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door mr.paaJ op 15-06-2016 14:06 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik zou niet zomaar in de speakers gaan boren, want je weet niet hoe dik de kast is en waar de electronica zit vastgemaakt aan de binnenkant.

Je zou zoiets kunnen nemen:

Afbeeldingslocatie: https://2.imimg.com/data2/LY/HC/MY-5290736/portable-tv-stands-250x250.jpg

Dit is voor een tv maar je hebt ze ook voor speakers welke dan ook kunnen kantelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik heb mijn kefs toen de tijd ook opgehangen ivm de kleine jongen die graag met zijn vingers aan de speakers zat ;)

heb deze beugels toen gebruikt en moet zeggen het klonk allemaal nog goed en zat stevig vast.
Moet er natuurlijk niet aan gaan hangen of hard tegen aan lopen.

https://www.vogels.com/nl...rekersteun-2x#prettyPhoto

nu kan deze 15 graden kantelen naar beneden dat was bij mij echt voldoende maar weet jou situatie niet..
Als je een sticky pad of sterk stukje rubber achter de speaker plakt waar je de schroeven van de beugels in draait dan heb je ook geen schade aan de speakers.

Bij deze beugels klem je ze vast namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
Bedankt voor het meedenken beiden maar de kantelhoek moet minimaal 30 graden zijn..

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Hier de binnenkant, van voren gezien:
Afbeeldingslocatie: http://www.hifishock.org/galleries/speakers/kef/ls50-1-kef.jpg

Het is me niet helemaal duidelijk of de achterkant ook hout is:

Afbeeldingslocatie: http://www.hifishock.org/galleries/speakers/kef/ls50-0b-kef.jpg

Lijkt er niet echt op.

Het is natuurlijk ongelofelijk zonde van zulke mooie speakers om ze niet netjes ('zoals het hoort') op een statief te zetten. Je haalt er zeker niet de potentie uithaalt die ze hebben, maar daar zal een reden voor zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door mr.paaJ op 15-06-2016 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Brilsmurfffje schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:36:
Ik zou niet zomaar in de speakers gaan boren, want je weet niet hoe dik de kast is en waar de electronica zit vastgemaakt aan de binnenkant.

Je zou zoiets kunnen nemen:

[afbeelding]

Dit is voor een tv maar je hebt ze ook voor speakers welke dan ook kunnen kantelen.
Dat is toch 100x lelijker dan gewoon de speakers ophangen?
Het is natuurlijk ongelofelijk zonde van zulke mooie speakers om ze niet netjes ('zoals het hoort') op een statief te zetten.
Het is toch ongelofelijk zonde om zulke mooie speakers niet mooi op te hangen en op een lelijk statief te zetten?

Gewoon een stel parkers er aan de achterkant inrammen. Klaar. Als de achterkant niet van hout is dan met bouten + moeren (+ringen) doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als het puur om uiterlijk gaat misschien, maar je haalt nooit de geluidskwaliteit waar ze toe in staat zijn.

Maar achterkant losschroeven en met bouten/moeren werken lijkt mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mr.paaJ schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:08:
Als het puur om uiterlijk gaat misschien, maar je haalt nooit de geluidskwaliteit waar ze toe in staat zijn.

Maar achterkant losschroeven en met bouten/moeren werken lijkt mogelijk.
Ja, want een stel schroeven gaan ook echt het geluid beinvloeden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
Anoniem: 147126 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:14:
[...]

Dat is precies wat ik me o.a. ook afvraag. In hoeverre beïnvloed dat de functie van de behuizing als 'geluidskast'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Simkin schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:16:
[...]

Dat is precies wat ik me o.a. ook afvraag. In hoeverre beïnvloed dat de functie van de behuizing als 'geluidskast'.
De hoek en locatie waar je ze ophangt zal vele malen meer invloed hebben. De plek van je bankstel ook. Die schroeven zijn totaal irrelevant.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 15-06-2016 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 722464

Er zijn luidspreker muurbeugels die je kunt gebruiken zonder in de luidsprekers te hoeven boren:
De B-tech BT77 klemt de luidspreker vast vanaf de zijkanten (IPV de voor- en achterkant zoals bij de Vogels modellen, wat niet goed gaat met het gebogen front van de LS50)

Verder zijn de bouten op de achterkant van de LS50 denk ik om de achterkant eraf te schroeven, maar om het voorpaneel (Wat van een soort composiet materiaal gemaakt is) los te halen. De achterkant zit gewoon verlijmd lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Anoniem: 147126 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:14:
[...]

Niet de schroeven (flauw), maar het ophangen beïnvloed het geluid zeker ja. Dit soort speakers is ontworpen om op een standaard, op enige afstand van de zij- en achterwanden neer te zetten. Als je dan goed in het midden zit geeft dat een totaal andere ervaring. Heel anders dan als ze ergens boven je hangen.
Als je ze ophangt dan is het zonde van de kwaliteit waar je toch echt voor betaald hebt (al ziet het er vast mooi uit).

Probeer het voor de grap eens en kijk dan of je nog steeds geen betere oplossing hebt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door mr.paaJ op 15-06-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mr.paaJ schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:31:
[...]

Niet de schroeven (flauw), maar het ophangen beïnvloed het geluid zeker ja. Dit soort speakers is ontworpen om op een standaard, op enige afstand van de zij- en achterwanden neer te zetten. Als je dan goed in het midden zit geeft dat een totaal andere ervaring. Heel anders dan als ze ergens boven je hangen.
Als je ze ophangt dan is het zonde van de kwaliteit waar je toch echt voor betaald hebt (al ziet het er vast mooi uit).

Probeer het voor de grap eens en kijk dan of je nog steeds geen betere oplossing hebt ;)
Daar heb je gelijk in. De locatie van de speakers is het belangrijkste. Ik dacht dat je bedoelde dat het 'zonde' van de speakers is om ze op te hangen en dat die paar gaatjes het geluid enorm zouden beinvloeden. Maar als je ze met die ophangbeugels strak tegen de muur of plafond aan zet zal dat het geluid beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
Lastig lastig, wil natuurlijk het liefst dat de speakers zo best mogelijk terecht komen maar hoop ze eigenlijk zo hoog mogelijk op te kunnen hangen, gericht naar benden. Ik heb geprobeerd om foto`s te vinden om de situatie uit te leggen:

Dit is vanuit de keuken gezien de wand waaraan ik ze wil bevestigen. Wat je niet ziet is dat vanaf waar de foto genomen is het dak schuin naar boven oploopt (dit zie je beter in de foto hieronder, genomen van onder de speakers uit)
Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/e99da0f1eade41a69c3a333f213ba2df.png

Rug/onder speakers, richting keuken waarvanui de 1ste foto genomen was
Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/5c7788ce865740579668ac01cf09c3b8.png

Het idee is dat de kantelhoek van de speakers parallel aan de schuine wand loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dat is nogal een flinke ruimte die je moet vullen voor speakers die eigenlijk bedoeld zijn om op een bureau te zetten. Het zijn namelijk monitor speakers, bedoeld om dichtbij te zitten met je oren.

Ik zou dan eerder kijken naar de JBL Control, die heb ik weleens in de mediamarkt gehoord waar ze gebruikt worden voor muziek in de winkel en was onder de indruk wat een volume ze overbrachten in de grote ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brilsmurfffje schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:53:
Dat is nogal een flinke ruimte die je moet vullen voor speakers die eigenlijk bedoeld zijn om op een bureau te zetten. Het zijn namelijk monitor speakers, bedoeld om dichtbij te zitten met je oren.
Dit zijn geen monitor speakers, maar Hi-Fi speakers. Monitor speakers zijn iets heel anders, en bedoeld om in een studio mee te 'monitoren', en hebben dus ook een zo vlak mogelijke frequentie responsie. Hi-Fi speakers zijn bedoeld om zo goed mogelijk te klinken, niet om het geluid zo 'plat' mogelijk te weergeven.

Wikipedia: Studio monitor

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 15-06-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Anoniem: 147126 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:02:
[...]

Dit zijn geen monitor speakers, maar Hi-Fi speakers. Monitor speakers zijn iets heel anders, en bedoeld om in een studio mee te 'monitoren', en hebben dus ook een zo vlak mogelijke frequentie response. Hi-Fi speakers zijn bedoeld om zo goed mogelijk te klinken, niet om het geluid zo 'plat' mogelijk te weergeven.
Van de Kef site:
An innovative concept inspired by the legendary LS3/5a, LS50 mini monitor speaker is designed to bring professional studio monitor concept into the home.​

Rarely the case in such a compact design, the LS50 monitor delivers a rich, multi-dimensional ‘soundstage experience’ that is out of all proportion to its size. Patent-pending acoustic designs, together with state-of-the-art technologies from KEF’s latest flagship Blade loudspeaker, provide the ultimate studio experience – even in the smallest of spaces.
Niet helemaal monitor maar wel geschikt voor near-field listening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brilsmurfffje schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:06:
[...]

Van de Kef site:

[...]

Niet helemaal monitor maar wel geschikt voor near-field listening.
Hmm, ze hebben inderdaad een ook plaatje van een studio op die site. Maar ook: "Flagship Hi-Fi Speakers > LS50 " Ze weten volgens mij zelf niet eens waar ze het over hebben, en gooien gewoon met alle termen die er maar zijn (daarom heb ik ook een schijthekel aan dit soort overpriced 'fancy' merken). In het geval het echt monitor speakers zijn zijn ze niet het beste om 'gewoon' muziek naar te luisteren, en ben je beter af met een stel goede echte Hi-Fi speakers (die het geluid dus 'kleuren')...
a rich, multi-dimensional "soundstage experience" that is out of all proportion to its size.
Dit soort crap.. Really?
mini monitor speaker is designed to bring professional studio monitor concept into the home.​
Monitor = flat-response = wil je niet thuis hebben. Dus... Tsja..

Nouja, genoeg van mijn topicvervuiling. Ik laat het advies voor de plaatsing van de speakers aan anderen over.

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 15-06-2016 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
Dit zijn geen monitor speakers maar daadwerkelijk (high-end) hi-fi speakers die refereren naar 'monitors' omdat die te boek staan als reference kwaliteit. Nmw zijn deze uitstekend in staat om de ruimte die ik heb te vullen (kleine ruimte is niet altijd beter)

(Correct me if I am wrong)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Monitor wordt ook gebruikt als een meer respectvolle benaming voor 'boekenplankspeaker'. :)

Ze zullen prima klinken ja. Lijkt wel een behoorlijke afstand dus waarschijnlijk moet het wat harder om in de keuken tot z'n recht te komen. Misschien is een subwoofer nog een idee om de luidsprekers aan te vullen en het nodige geluidsvolume lager te houden.

Misschien kun je voor elke speaker een hellend plankje (laten) maken? Dan houdt je het visueel misschien net wat strakker en heb je precies de helling die je nodig hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door mr.paaJ op 15-06-2016 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
Jeetje wat een hoogte voor die speakers zeg.
Waarom wil je ze niet lager hangen?

Die vogel beugels gaan perfect met de ls50 ook al is de voorkant gebogen hij zit er mooi stevig in vast.

Maar als je ze niet draait dan kan je ook even langs een plaatbewerker gaan en vragen of hij wat op maat wil maken voor je natuurlijk wel zwart gespoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
Fantasma7988 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 20:42:
Jeetje wat een hoogte voor die speakers zeg.
Waarom wil je ze niet lager hangen?

Die vogel beugels gaan perfect met de ls50 ook al is de voorkant gebogen hij zit er mooi stevig in vast.

Maar als je ze niet draait dan kan je ook even langs een plaatbewerker gaan en vragen of hij wat op maat wil maken voor je natuurlijk wel zwart gespoten.
De speakerdraad aansluiting zit op die hoogte en ik vind het niet mooi als de speakers teveel in het zicht hangen.

Ik zal iig nog even naar de vogel beugel kijken, anders zit ik te overwegen on een soortgelijke klembeugel 90 graden gedraaid te bevestigen zodat de horizontale tilt de verticale tilt wordt. Zal wel enkel werken als het klemsysteem uitstekend werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fantasma7988
Ik weet niet waar je woont maar ik heb de beugels nog thuis liggen.
Ik gebruik ze niet meer maar je zou ze eens even kunnen bekijken .

Wat je anders misschienn nog kan doen is de bestaande bout die bovenin zitten proberen te vervangen voor langere.
Zodat hij uitsteekt aan de achter kant van de speaker ,hier zet je dan ringen tussen om hem op te sluiten en vast te maken en 1 of 2 ringen met een oog eraan.
Dan zou je ze met een Staaldraadje gespannen over de 2 bouten kunnen ophangen aan een haak aan de muur.

hoef je iig niets in je speaker te schroeven of frezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
Ik heb me door jullie laten overtuigen, de LS50 komen in mijn bioscoop ruimte te staan en ik zal de KEF Q300 die daar nu staan er voor in de plaats hangen (die wel al muurbevestiging voorbereiding hebben)

@Fantasma7988: Woon je in de buurt van Eindhoven?
Pagina: 1