Ik ben een complete leek op het gebied van audio, maar nu we aan het verbouwen zijn zou ik toch een redelijke installatie willen voorzien en daarbij viel mijn oog op de Denon AVR X220-W (omdat die binnen het budget past). Deze zou ik als ‘music center’ gebruiken, en dan ook graag de tv er op aansluiten voor het bekijken van films. Voor dagelijks tv-kijken zou ik eventueel de receiver niet aanleggen en gebruik maken van het gewone tv-geluid (ben ik nu eenmaal al 40 jaar gewoon). De tv zou aan de muur komen te hangen en mijn vrouw verkiest dat daar bij in de buurt staat dus de receiver, digicorder en dvd-speler zouden aan de andere kant van de kamer komen te staan, samen met de platenspeler (en collectie platen).
Nu is mijn vraag (nu ja, eigenlijk die van de electricien die kabels komt leggen nu er voorlopig toch nog geen plafond is) welke kabels er voorzien moeten worden (tv – receiver, digicorder – receiver, digicorder – tv, dvd-speler – tv). Bij de verschillende audiozaken waar ik langs geweest ben kreeg ik de opmerking dat het niet altijd mogelijk is om te kiezen om het geluid ofwel via de tv ofwel via de receiver te laten spelen dus zou ik graag correcte info kunnen doorgeven aan mijn electricien. Iemand hier die het duidelijk kan uitleggen voor mij ?
Nu is mijn vraag (nu ja, eigenlijk die van de electricien die kabels komt leggen nu er voorlopig toch nog geen plafond is) welke kabels er voorzien moeten worden (tv – receiver, digicorder – receiver, digicorder – tv, dvd-speler – tv). Bij de verschillende audiozaken waar ik langs geweest ben kreeg ik de opmerking dat het niet altijd mogelijk is om te kiezen om het geluid ofwel via de tv ofwel via de receiver te laten spelen dus zou ik graag correcte info kunnen doorgeven aan mijn electricien. Iemand hier die het duidelijk kan uitleggen voor mij ?