Cat6 kabel gekocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een aantal dagen geleden een cat6 kabel besteld (https://www.allekabels.nl...-netwerkkabel-op-rol.html) hier heb ik een stekker aan gemaakt

de eerste plaatje gebruik ik : http://i1.wp.com/td-er.nl...t_lg.jpg?resize=649%2C248

nu haal ik maar 100mbit inplaats van 1000, de kabel is 100% koper en ik gebruik ongeveer 20meter. is dit te lang?

Mvg ThatsMy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:10
En volgens welk schema heb je de draadjes aangesloten?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik moet raden of je Gbit apparatuur hebt?

De eigen inzet voor troubleshooting / deductie vind ik ook enigszins onder de maat. Een Cat5e kabeltje, die je al gratis krijgt bij bijna elk modem (van je ISP) of router (van welk merk dan ook), zou ook Gbit moeten trekken en die heb je vast wel in huis.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikkie001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:30

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

De theorie ken ik nog wel van mijn eerste microsft examen (Networking Essentials): in theorie is de maximale lengte voor een UTP kabel 100 meter.

Het is al wat jaartjes geleden, maar de maximale lengte zal niet minder zijn geworden. Een lengte van 20 meter mag dus niet de bottleneck zijn.

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:32
[sarcasme]100mbit is prachtig als je er een 100mbit switch tussen hebt of op een 100mbit nic aangesloten bent! [/sarcasme]
wat Max3400 al zegt: meer info is wat beter als je een serieus antwoord wil

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Dit gaat over een intern netwerk denk ik?
Hoe meet jij dit?
Welke apparatuur gebruik je?
Over wat voor een switch loopt dit dan?
etc. etc.

We helpen graag maar mijn kristallen bol heb ik nu niet bij de hand

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:22

InFamous

excommunicado

Welke standaard heb je gebruikt als volgorde en heb je de label getest met een kabeltester?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:47

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Heb afgelopen weekend hetzelfde probleem gehad op een Gigabit switch. Cat 6 kabel van 100% koper gekocht. Kabels van de wandcontactdoos naar het patch panel getrokken en daarna zelf een kabel gemaakt.

Voor het aansluiten van de cat 6 kabel op het patchpanel werd aangeraden om het 568B aansluitschema te gebruiken. Dit heb ik ook gedaan. Daarna ook een kabel volgens 568B gemaakt en toen ging er op de switch maar 1 ledje branden, want inhoudt 100mbit. Toen een kabel gemaakt volgens aansluitschema 568A en toen gingen beide ledjes op de poort op de switch branden wat 1000mbit inhoudt.

Dus welk aansluit schema heb je gebruikt ? 568A of 568B ?

Overigens weet ik nog steeds niet of het daadwerkelijk aan het 568 aansluitschema lag. De kabel via 568A werkt in ieder geval.

http://www.lanshack.com/make_cat_6_cable.aspx

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Of je 568A of 568B gebruikt maakt in principe weinig uit. Zolang je maar hetzelfde schema aanhoudt aan beide kanten van de kabel.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dit loopt gewoon via mijn modem naar de pc. allebij ondersteunt 1000mbit. ik heb deze aansluit schema gebruikt (http://dutch.tweaking4all...etwork_cable_straight.png)
als ik een laptop pak en die verbind met de netwerk kabel naar de computer zegt die ook 100mbit. ik gebruik zelf een gamma RJ45 tooltje.. om de kabel vast te maken aan de connector kan het daar aan liggen? helaas heb ik geen kabel-tester.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Jouw schema is significant anders die het correcte schema welke MRE-Inc aangaf, check die URL even zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:48
Het eerste wat je moet doen als je zelf een kabel geknepen hebt is testen of alle acht de draadjes en op de goede plaats zitten en contact maken. Als een van de buitenste twee verkeerd zit ga je naar 100 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:34
100 Mbit is een typisch gevalletje dat de aders niet juist verbonden zijn. Oftewel gewoon even kritisch naar je eigen werk kijken en en goede bron gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:52:
dit loopt gewoon via mijn modem naar de pc. allebij ondersteunt 1000mbit.
En, hoe zie je dan dat je maar 100Mbit haalt? Want wat kopieer je of iperf je tussen je modem en je PC?
als ik een laptop pak en die verbind met de netwerk kabel naar de computer zegt die ook 100mbit
Kan dit zomaar of had je hier niet een cross-cable voor nodig?

Verder constateer ik dat in beide gevallen jouw vaste PC een factor lijkt te zijn. Doet de laptop wel Gbit naar het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

MAX3400 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:04:
[...]

En, hoe zie je dan dat je maar 100Mbit haalt? Want wat kopieer je of iperf je tussen je modem en je PC?
Je kunt gewoon zien welke netwerksnelheid er via auto negotiation is afgesproken. M.a.w. 1000BASE-T of 100BASE-TX.
[...]

Kan dit zomaar of had je hier niet een cross-cable voor nodig?
Het is 2016. NICs en switches hebben tegenwoordig Auto MDI-X ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Compizfox schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:16:
[...]

Je kunt gewoon zien welke netwerksnelheid er via auto negotiation is afgesproken. M.a.w. 1000BASE-T of 100BASE-TX.
Dus omdat er op beeld staat "100Mbit" moeten we dit als 100% werkelijkheid aannemen? Net zoals dat sommige mensen voor werkelijkheid aannemen "Clik hiere voor jou faktuur" in de email?
Compizfox schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:16:
[...]

Het is 2016. NICs en switches hebben tegenwoordig Auto MDI-X ;)
En de apparatuur van TS is correct geconfigureerd en actuele hardware?

Ik lees wat je zegt en er zit waarheid in; de manier van troubleshooting en het testen/meten/werken van kabels zou toch wel iets breder getrokken mogen worden in het topic ;)

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 15-06-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:53

TommieW

Numa numa.

Ik denk dat het gewoon het handigste is als je goede foto's maakt van de stekkertjes die je hebt aangeknepen, die op imgur ofzo zet en hier een linkje deelt.

Als je een multimeter hebt, kan je nog even kijken naar de weerstand van de kabel. Misschien is het toch CCa.
MAX3400 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:19:
[...]

Dus omdat er op beeld staat "100Mbit" moeten we dit als 100% werkelijkheid aannemen? Net zoals dat sommige mensen voor werkelijkheid aannemen "Clik hiere voor jou faktuur" in de email?

[...]

En de apparatuur van TS is correct geconfigureerd en actuele hardware?

Ik lees wat je zegt en er zit waarheid in; de manier van troubleshooting en het testen/meten/werken van kabels zou toch wel iets breder getrokken mogen worden in het topic ;)
Ik ben het helemaal met je eens dat de TS nou niet bijzonder veel moeite heeft gestoken in troubleshooting. Echter als Windows aangeeft 100Mbps te hebben, kan je er wel vrij zeker van uit gaan dat dit klopt.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
Bart_GR schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:56:
Jouw schema is significant anders die het correcte schema welke MRE-Inc aangaf, check die URL even zou ik zeggen :)
In beide afbeeldingen is de volgorde: wit/oranje - oranje - wit/groen - blauw - wit/blauw - groen - wit/bruin - bruin
Dus ik zie niet in waar jij een significant verschil vandaan haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben sinds kort over gestapt naar ziggo van tele2 omdat ik ben verhuist en hier geen glasvezel heb.
dus ik heb voor ziggo max gekozen (300mbit). nu heb ik dus een kabel gekocht cat6. maar haal 100mbit.

hier een fotoje: http://imgur.com/a/SH1x6
ik heb mijn connector omcirkelt. hopelijk is dit voldoende. (modem is Technicolor TC7210 van ziggo)

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gekke vraag... maar welke stekkers gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
En heb je de kabel al eens doorgemeten met een kabeltester om te zien of alle 8 de verbindingen wel goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat schema is gewoon 568-B wat prima is.

TS moet even checken of 'ie niet een foutje gemaakt heeft in het knijpen van de kabels denk ik. Het is best makkelijk om iets om te draaien en als je dat precies goed doet krijg je 100Mbps ipv geen link.

[ Voor 27% gewijzigd door CyBeR op 15-06-2016 13:00 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:10
L201 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:58:
En heb je de kabel al eens doorgemeten met een kabeltester om te zien of alle 8 de verbindingen wel goed zijn?
TS heeft al aangegeven geen kabeltester te hebben

@TS: Check even of je aders wel goed zitten, ze kunnen ergens verwisseld zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door CappieL op 15-06-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:47

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

CappieL schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:03:
[...]

@TS: Check even of je aders wel goed zitten, ze kunnen ergens verwisseld zitten.
Dat niet alleen, in onderstaand plaatje zie je dat de buitenste aders een bochtje maken. Als je ze zo in de RJ45 connector drukt, dan komt het einde van de ader nooit op de juiste plek om contact te maken. Dat was bij de bruine ader bij mij ook het geval.

Zorg dus dat je de aders helemaal doordrukt tot het einde en dan pas knijpen.

Afbeeldingslocatie: http://www.lanshack.com/images/568-A.gif

[ Voor 4% gewijzigd door MRE-Inc op 15-06-2016 13:30 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Ik weet niet of het al verteld is, maar probeer eens de bijgeleverde kabel te gebruiken? Die bij de moden of router meegeleverd wordt. Werkt dit wel dan weet je dat jouw kabel niet goed is. Werkt dit niet, verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:33
Ik ben nog steeds benieuwd naar de gebruikte apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

CappieL schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:03:
[...]

Dat is nog geen vrijwaring om er geen te halen. Hoeven niet eens zo duur te zijn, en als je toch zelf kabels maakt is het altijd handig om in huis te hebben.

Zonder tester zit er maar 1 ding op, opnieuw stekkers knijpen en hopen dat je het dit keer goed doet.

Dan natuurlijk de vraag of de juiste stekkers gebruikt worden O-)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

MAX3400 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:19:
[...]

Ja?

Als er 100BASE-TX is afgesproken als Ethernet-standaard, ga je per definitie niet hoger halen dan 100 Mb/s. Mogelijk wel lager, natuurlijk ;)

En die vergelijking slaat als een tang op een varken.

[ Voor 5% gewijzigd door Compizfox op 15-06-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:12
Jean Paul schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:51:
[...]

Dat is nog geen vrijwaring om er geen te halen. Hoeven niet eens zo duur te zijn, en als je toch zelf kabels maakt is het altijd handig om in huis te hebben.

Zonder tester zit er maar 1 ding op, opnieuw stekkers knijpen en hopen dat je het dit keer goed doet.

Dan natuurlijk de vraag of de juiste stekkers gebruikt worden O-)
Of in noodgevallen met een multimeter/ batterij en een ledje. Je hoeft (in 1e instantie) alleen maar contact te verifiëren dat kan ook zonder tester is alleen meer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aceke
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-09 18:45
en wat is daar anders aan?
Pagina: 1