Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Schematisch zou je het zo kunnen zien:
1
2
3
4
| ------------------------------------------------------------------------- | thread | thread | thread | thread | thread | thread | thread | thread | | core | core | core | core | ------------------------------------------------------------------------- |
Edit: Waarom wil je dit eigenlijk weten?
[ Voor 57% gewijzigd door TommieW op 15-06-2016 10:26 ]
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Van de 8 cores die je in task manager ziet, welke hiervan zijn de echte cores?
Core 1, 3, 5 en 7?
Core 2, 4, 6 en 8?
Okay, ik dacht dus dat je echt 4 fysieke cores zag en 4 HT cores
Het gaat hier om :
Ik speel de laatste tijd veel Prepar3D, een flightsim.
Deze is erg afhankelijk van de CPU.
Gisteren alles opnieuw geïnstalleerd (Windows, games , the works).
Nu had ik heel netje de config file van P3D opgeslagen omdat die briljant werkte.
Na de nieuwe installatie ... not so much
Vandaar de vraag :
Het was mijn insteek om P3D op 3 fysieke cores te laten draaien en 1 fysieke core + de HT cores voor de rest te houden.
[ Voor 60% gewijzigd door dierkx36 op 15-06-2016 10:46 ]
Nope.dierkx36 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:47:
Het maakt dus kwa toewijzen aan een programma niet uit welke je pakt
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Al Windows prima in staat is, vraag ik me af waarom de Bloggers van Microsoft hier meerdere artikelen over hebben geschreven hoe je affinity kan toewijzen. Of waarom er ingebouwd in Windows extra switches in de boot.ini mogen worden toegepast om het maximaal aantal cores te beperken.redfoxert schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:01:
Niet om het even maar waarom zou je een programma aan een core willen toewijzen? Windows is prima in staat om die toewijzing zelf af te handelen.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Er is genoeg programmatuur die er niet (goed) mee overweg kan. Ligt dat dan aan de OS developers of de Programma devs?MAX3400 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:08:
[...]
Al Windows prima in staat is, vraag ik me af waarom de Bloggers van Microsoft hier meerdere artikelen over hebben geschreven hoe je affinity kan toewijzen. Of waarom er ingebouwd in Windows extra switches in de boot.ini mogen worden toegepast om het maximaal aantal cores te beperken.
Maar dat is een hele andere discussie. De TS heeft een van zijn eerdere posts aangepast met het waarom
https://bitsum.com/
https://bitsum.com/pl_when_hyperthreading_hurts.php
Oslik blyat! Oslik!