Toon posts:

Wat voor versterker heb ik nodig.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag.
Ik heb een LG HX751 5.1 surround waarvan de speler kapot is.
Nou was mijn vraag wat zouden de opties zijn voor eventueel een nieuwe versterker/receiver.
Er hoeft niet percee dlna of airplay enzo op te zitten.

Mvg leon

pricewatch: LG HX751

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan eventueel aan een sony str-de485e komen. zou dat er goed mee kunnen?

http://www.cnet.com/produ...ceiver-5-1-channel/specs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Huh?

Wil je alleen een versterker? Dan moet je een versterker uitzoeken uit https://tweakers.net/cate...s-en-receivers/producten/ waar je je huidige speakers op kan aansluiten. Maar aangezien je BD-speler kapot is, denk ik dat je uit https://tweakers.net/categorie/781/blu-ray-en-dvd/producten/ ook iets mag gaan uitzoeken.

Dit kan via een TR.

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 15-06-2016 11:36 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Kun je je huidige speler niet beter (laten) fixen? Een drive die niet werkt is negen van de tien keer een klein mechanisch probleempje.

Die Sony receiver die je noemt heeft géén HDMI-aansluitingen, en ook géén ingebouwde DVD/Bluray speler. Hij zal zeker voldoen als je voornamelijk naar stereobronnen luistert, en genoegen neemt met basic Dolby Digital/DTS uit een externe Bluray speler.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:55

FeaR

In GoT we trust

Een paar puntjes. Als eerste het verzoek een post aan te passen/te wijzigen als je iets toe hebt te voegen. Dat voorkomt het meerdere keren achter elkaar posten en daarmee het topic omhoog kicken. Ten tweede wil ik je verzoeken Het algemeen beleid #quickstart door te lezen. Daar staat hoe je in het vervolg een goede TS kan maken.

Ontopic:
De LG HX751 is een kant en klare all-in-one set met passieve subwoofer. Je zal op zoek moeten naar een gelijke hoofdunit of een receiver met uitgang voor een passieve subwoofer. Dat zijn er niet heel veel. Je zal dan net een Onkyo moeten weten te vinden uit een HTR (all in one)-serie. Al heeft Pioneer ook wel een receiver met uitgang voor passieve subwoofer.

Als je een receiver koopt met uitgang voor een actieve subwoofer (Pre-Out) heb je weer twee keuzes. Of je moet de subwoofer van de LG set actief maken, maar daar zou ik persoonlijk geen geld insteken. Andere optie is een actieve subwoofer kopen. Ik vraag me altijd alleen af of investeren in dergelijke setjes echt het geld waard is. Het laten maken van de huidige unit is wellicht makkelijker.

Let wel dat je in alle gevallen van een nieuwe receiver alleen een receiver hebt en geen bron zoals de LG nu een Blu-rayspeler heeft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankuwel voor de info.
Helaas is de unit niet meer te maken de onderdelen zijn helaas niet meer leverbaar.
Maargoed dan ga ik denk ik toch inversteren in een nieuwe set.

harstike bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
wat je kan doen is kijken of je ergens een leuke actieve subwoofer op de kop kan tikken, en gewoon een leuke receiver met een slootje HDMI / spdif ingangen.. en een losse BD/DVD/HTPC/Mediaplayer* doorhalen wat niet van toepassing is

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-10 15:17

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dat kost wel al snel een veelvoud van een gelijkwaardige vervanger, maar biedt in de toekomst meer mogelijkheden met vervangen of uitbreiden.

Bedoel je met 'de speler' alleen de Blu-Ray speler of doet het hele ding niets meer? Een losse BR-speler zou anders een tijdelijke oplossing zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door mr.paaJ op 15-06-2016 19:30 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De dvd speler is kapot en daar sluit ik me boxen en subwoofer op aan. nou hoef ik niet persee een nieuwe dvd speler / media speler. het gaat me er meer om dat ik de surround set weer op me tv kan hebben via optical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 07:16:
De dvd speler is kapot en daar sluit ik me boxen en subwoofer op aan. nou hoef ik niet persee een nieuwe dvd speler / media speler. het gaat me er meer om dat ik de surround set weer op me tv kan hebben via optical.
Als het alleen om TV-geluid gaat (via optical) is de eerdergenoemde Sony wel geschikt, alleen zul je dan nog wel op zoek moeten naar een actieve subwoofer.

/dev/null

Pagina: 1