Toon posts:

Beeldscherm valt uit, videokaart dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste, ik weet niet of ik hier goed zit, anders verplaats mijn topic maar.

laatste tijd valt mijn beeldscherm wel eens uit tijdens het gamen, zelden bij Fallout 4, vaak bij Guild Wars 2.
Het effect is, mijn beeldscherm valt uit, maar de computer gaat wel gewoon door. er loopt niets vast ofzo.
Muziek speelt verder, ik kan horen dat als ik tijdens het gamen iets doe, er nog gewoon een commando uitgaat en geluid produceert.
in het begin was dit steeds kort, na 5-10 seconden kwam het beeld terug met de error: beeldschermsturingsprogramma werkt niet meer en is hersteld.
Recent gebeurt dit niet meer, als hij nu uitvalt, is dit permanent en moet ik een hard-reboot doen om weer beeld te krijgen.

Omdat dit alleen tijdens het gamen gebeurt, weet ik dus niet precies waar ik moet kijken. Het lijkt me niet mijn CPU of RAM want als ik niet game gebeurt er ook niets. lichte games zoals age of empires werken ook nog prima.
Ik heb op dit moment een Nvidia GeForce GTX660ti met een MSI-2500k-i5-3.3GHz moederbord en 2x8gb RAM.

Is er een manier om vast stellen of het aan de hardware van mijn videokaart ligt?

mvg,

Voor booten game

Na 15 minuten ingame (5 minuten later crashtte die weer)
na booten game

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2016 15:39 ]

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-12-2025
Om eerlijk te zijn.
Met mijn gtx770gt heb ik dit sedert een paar maanden ook.

Ik ben bezig met iets op de pc werken/gamen/film kijken en plotseling gaat m'n scherm in standbye.
Het geluid loopt door, ik kan als het ware blijven schieten in overwatch ook al zie ik niets.
Na een paar seconden is m'n beeldscherm terug uit standbye en is het alsof er niets gebeurd is.

Geen idee of het werkelijk aan gtx770 / moederbord.
Ik heb dit zowel bij windows7 and windows 10.
Hebt dit niet op m'n andere desktop.

• mnm13
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 02-08-2024
Ik heb hetzelfde voorgehad met een GTX970. Die draait nu terug stabiel. Het heeft wel even geduurd voor ik een oplossing gevonden had. Ik heb zowat elke mogelijke oplossing die online te vinden is geprobeerd.

Uiteindelijk was het gewoon de temperatuur van de GPU.

Een GTX970 zou stabiel moeten lopen op 79°C. Die van mij viel uit als hij een tijdje op 73°C liep.

Ik heb dan MSI Afterburner gebruikt om bij de Power Limit instelling "Prioritize Temp" te selecteren en de "Temp Limit" lager in te stellen dan de standaard 79°C. Bij mij staat hij nu op 65°C ingesteld.
Ik had hem eerst op 70° gezet, maar dan crashte hij nog af en toe. Nu draait hij stabiel.

Volgens mij heeft het wat te maken met de kwaliteit van de koelpasta op de GPU, maar ik durf de koeler er niet af te halen om de pasta te vervangen. Ik heb namelijk zo al eens een kaart om zeep geholpen.

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-01 13:13

Genius-General

Expect the Unexpected

Om te beginnen wat zijn je preciese specs van je pc? Ben vooral benieuwd naar de voeding, verder wat zijn je temperaturen idle en onder load?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:39

Nemesizz

Untouchable

Wat soms ook wil helpen bij factory-overclocked videokaarten (kan niet zien wélke 660Ti je hebt, maar een groot deel van moderne videokaarten zijn factory overclocked), is om die iets te 'underclocken' naar normale snelheden voor een 660Ti.

Verwijderd

Topicstarter
Genius-General schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:42:
Om te beginnen wat zijn je preciese specs van je pc? Ben vooral benieuwd naar de voeding, verder wat zijn je temperaturen idle en onder load?
Ik heb CPUID data toegevoegd

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:39:
[...]

Ik heb CPUID data toegevoegd
En nu nog even welke voeding je hebt

Verwijderd

Topicstarter
MichaelvD2203 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:47:
[...]

En nu nog even welke voeding je hebt
oh ja, sorry, dacht dat ik dat in de dingen had zien staan.

750W van Fatal(1)ty
pricewatch: OCZ Fatal1ty 750W

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik heb last van precies hetzelfde probleem sinds afgelopen weekend. Er was ook iets vergelijkbaars aan de hand in een andere post. Geven oude nvidia kaarten ineens collectief de geest ofzo? Recente driver met problemen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het relevant is, maar kan nooit kwaad;
Als mijn monitor uitvalt, maar mijn pc even het lawaai alsof hij opnieuw opstart.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 20:15

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb het met een GT 730 op een HP dc7900 SFF. Mogelijk krijgt de low profile kaart toch net te weinig prik (dus voedingsgerelateerd). Vandaag alleen een videokaartdriver die af en toe reset. Maar kan daarna wel opnieuw World of Tanks of World of Warships starten en spelen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Iets dergelijks heb ik ook gehad, lang naar de oorzaak gezocht, maar uiteindelijk bleek de monitorkabel kapot te zijn, wiebelcontacten.

Cititzen of Ladonia

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-01 14:44
Ik had dus hetzelfde probleem..

Ik had een Trixx r9 290x die dus overgeclockt was, dit liep niet lekker dus met bios een vaste waarde ingestelt voor het geheugen.. dit werkte altijd goed.

Maar met de laatste updates.. ik weet niet precies wanneer het begon zijn die waardes weer herstelt en dus begon mijn probleem weer.

Weet iemand of Crimson/win10 whatever ook de Bios van een videkaart update als die van sapphire is of gemod ?

in ieder geval alles weer terug gezet en het werk weer :)

• CyberCow
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-01 18:02

CyberCow

Volgas en anders remmen

Ik heb dit probleem ook ooit gehad met een videokaart ook steeds zwart beeld. Heb dit probleem toen op kunnen lossen door andere kabel 8pins te gebruiken. Deze ook op een andere plaats in de voeding gestoken. Daarmee was bij mij het probleem opgelost.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-01 18:57

Zorian

What the fox?

En zie hier, je mogelijke oorzaak:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uK6AOw2.png

Je PC krijgt een krappe 8 volt op de lijn waar 12 volt verwacht wordt. Heel toevallig is 12v ook die van je videokaart. Gevolg: Tekort aan power als ie aan de slag moet met gekkigheid tot gevolg.
Ben bang dat je voeding op sterven ligt.

Dit zijn bijvoorbeeld mijn waardes, die wel kloppen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gsIt51P.png

[ Voor 15% gewijzigd door Zorian op 17-06-2016 19:30 ]

Verwijderd

Zorian schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:26:

[afbeelding]

Je PC krijgt een krappe 8 volt op de lijn waar 12 volt verwacht wordt. Heel toevallig is 12v ook die van je videokaart. Gevolg: Tekort aan power als ie aan de slag moet met gekkigheid tot gevolg.

[afbeelding]
Als daar werkelijk maar 8 volt op staat zou de pc niet eens werken. Vaak kloppen die waardes niet.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:39

Nemesizz

Untouchable

Zorian schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:26:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zat er al op te wachten dat iemand over die 8V struikelt :P

Dat kan natuurlijk nooit, als er 8V op de 12V lijn zou staan kon je nooit een screenshot maken, dan start je PC niet eens op. Nooit, maar dan ook nooit voltages meten (voedingslijnen) met software, 9 van de 10 keer is dat fout. Overduidelijk met zulke extreme afwijkingen.

(op mijn 12V lijn zou ook 8V staan...yeah right) :P .

Verwijderd

Topicstarter
nog geen verbeteringen tot nu toe. Drivers, reinstalls, etc, helpen allemaal niks, kan denk ik met zekerheid zeggen dat het een hardware probleem.

Ik twijfel nog of het een CPU of GPU probleem is, want de meeste crashes zijn tijdens het spelen van Guild Wars 2 en die staat wel bekend op het slurpen van CPU.

Er is een manier om te controleren of er fouten in je videokaart of processor zitten? temperatuur ligt het niet aan, fans draaien goed en reports geven geen rare hoge temperaturen aan
Pagina: 1