Beste mede tweakers,
Ik zit al een poosje te zoeken en vergelijken van onderdelen voor mijn nieuwe gaming/workstation.
Graag zou ik wat feedback willen over mijn huidige setup met betrekking tot compatibility en mogelijk tips.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De bedoeling is om er een 4k monitor aan te hangen om wat extra werk gebied te hebben met mogelijk nog een extra 1080p scherm voor informatie weergave.De bedoeling is om er op te kunnen gamen, 3D modelling, rendering en programmeren.Ik hoef niet perse op max graphics @4k te kunnen gamen maar 3D modelling software en IDEA's moeten er zonder problemen/lag op kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500-2000 max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
muis en keyboard al in bezit 4k scherm hoeft ook niet meegerekend te worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
wat ik op het moment in gedacht heb.
Asus Z170 Pro Gaming € 147,80
Intel Core i7-6700K - Boxed € 344,80
Noctua NH-D14 2-3 werkdagen € 69,80
Samsung 850 EVO - 500GB € 147,80
Corsair HX750i - 750W € 163,80
Sharkoon VG5-V € 38,80
HyperX FURY Memory Black 16GB DDR4 2400MHz Module € 56,90
Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB € 790,00
+-€1760.00
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
energie verbruik moet niet te hoog zijn aangezien mijn woonomgeving te goed geïsoleerd is en de temperatuur snel kan oplopen. Vandaar geen AMD in crossfire opstellingen. Mogelijkheid voor SLI moet er wel blijven voor de toekomst.Mogelijkheid to VR in de toekomst als dat genoeg aanslaat.
Ga je overklokken?
ja
Wat verwacht je van ons?[i]
gewoon even wat feedback / gedachten over de setup
Al vast bedankt voor de info.
Ik zit al een poosje te zoeken en vergelijken van onderdelen voor mijn nieuwe gaming/workstation.
Graag zou ik wat feedback willen over mijn huidige setup met betrekking tot compatibility en mogelijk tips.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De bedoeling is om er een 4k monitor aan te hangen om wat extra werk gebied te hebben met mogelijk nog een extra 1080p scherm voor informatie weergave.De bedoeling is om er op te kunnen gamen, 3D modelling, rendering en programmeren.Ik hoef niet perse op max graphics @4k te kunnen gamen maar 3D modelling software en IDEA's moeten er zonder problemen/lag op kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500-2000 max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
muis en keyboard al in bezit 4k scherm hoeft ook niet meegerekend te worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
wat ik op het moment in gedacht heb.
Asus Z170 Pro Gaming € 147,80
Intel Core i7-6700K - Boxed € 344,80
Noctua NH-D14 2-3 werkdagen € 69,80
Samsung 850 EVO - 500GB € 147,80
Corsair HX750i - 750W € 163,80
Sharkoon VG5-V € 38,80
HyperX FURY Memory Black 16GB DDR4 2400MHz Module € 56,90
Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB € 790,00
+-€1760.00
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
energie verbruik moet niet te hoog zijn aangezien mijn woonomgeving te goed geïsoleerd is en de temperatuur snel kan oplopen. Vandaar geen AMD in crossfire opstellingen. Mogelijkheid voor SLI moet er wel blijven voor de toekomst.Mogelijkheid to VR in de toekomst als dat genoeg aanslaat.
Ga je overklokken?
ja
Wat verwacht je van ons?[i]
gewoon even wat feedback / gedachten over de setup
Al vast bedankt voor de info.